تعمیر پکیج

دلایل افت فشار پکیج بوتان

butane package pressure drop

افت فشار پکیج بوتان از جمله اختلالاتی است که ممکن است مصرف‌کنندگان این سیستم با آن روبرو شوند. مقدار فشاری که باید سیستم داشته باشد، محدوده مشخصی داشته و زمانی که این مقدار کاهش یابد و یا بیش از حد مجاز شود می‌تواند در عملکرد سیستم مشکل به وجود آورد. با ما در این مقاله از سامیار سرویس همراه باشید تا علت افت فشار پکیج بوتان و راه‌های رفع آن را بررسی کنیم.

مشاوره

9 علت افت فشار پکیج دیواری بوتان

خطرات افت فشار پکیج از دسته مشکلاتی هستند که به صورت طبیعی ممکن است هر کسی با آن رو به رو شود و در همین راستا عموم باید روند رفع این مشکلات را به یک تعمیرکار حرفه ای بسپارند. در ادامه از سری دلایل افت فشار پکیج بوتان را ذکر کرده ایم:

1. کم بودن فشار آب شهری

در صورتی که فشار آب شهری پایین باشد افت فشار پکیج بوتان را همراه دارد. زیرا آبی که وارد سیستم می‌شود باید پر فشار باشد. حداقل میزان فشار یا بار پکیج باید 0.5 بار بوده، در غیر اینصورت است سیستم روشن نمی‌شود و آبگرم مصرفی وارد شیر‌ها نخواهد شد، همینطور گرمایش محیط نیز توسط رادیاتور انجام نمی‌شود.

2. خرابی شیر اطمینان یا شیر تخلیه

دلیل افت فشار پکیج دیواری بوتان می‌تواند ایراد و خرابی در شیر اطمینان سیستم باشد. این قطعه معمولاً بار اضافی سیستم را تخلیه می‌کند و کاهش فشار را سیستم را به همراه دارد. فشار نرمال در پکیج دیواری معمولاً ببینه 0.7 تا 1.5 بار تنظیم شده است و اگر این میزان کمتر و بیشتر شود آب اضافه از طریق شیر اطمینان از مدار سیستم خارج می‌شود. اگر شیر اطمینان ایراد و خرابی داشته باشد و فشار از عدد ۳ بیشتر شود این بخش عمل نمی‌کند و احتمال ترکیدگی لوله‌های آب نیز وجود دارد.

علت افت فشار پکیج در حالت زمستانه

3. ایجاد نشتی در مدار بسته پکیج دیواری

دلایل شایع افت فشار پکیج دیواری بوتان می‌تواند به خاطر نشتی در مدار بسته سیستم باشد. نشتی آب از جمله مواردی است که اگر اتفاق بیفتد سرعت فشار را نیز ‌می‌تواند کاهش دهد. میزان نشتی که ممکن است اتفاق بیفتد در کاهش و افزایش افت فشار بیتاثیر خواهد بود.

4. خرابی و باز ماندن شیر پرکن پکیج

از جمله علت افت فشار پکیج بوتان در حالت تابستانه باز ماندن شیر پرکن و یا خرابی این بخش است. البته در بیشتر مواقع این اتفاق افزایش فشار را به همراه دارد. زمانی فشار آب ساختمان کم باشد افت فشار در پکیج دیواری اتفاق می‌افتد که لازم است شیرپرکن را باز کنید و سپس کاملا ببندید.

5. وجود هوا در داخل پکیج دیواری

یکی دیگر از دلیل افت فشار پکیج بوتان که باعث افت فشار سیستم می‌شود وجود هوا در داخل سیستم گرمایشی است. با هواگیری سیستم می‌توانیم مشکل را حل کرد این کار توسط پیچ هواگیری صورت می‌پذیرد.

6. نشتی پکیج

نشت در پکیج دیواری می‌تواند باعث ایجاد نوسان در فشار سیستم شود. وجود نشتی یا سوراخ در دریچه‌ها و لوله‌های پکیج دیواری و همینطور وجود نم و رطوبت در اطراف سیستم نشان می‌دهد که سیستم دچار نشتی شده است.

از جمله دلایلی که باعث نشتی می‌شود خوردگی و فرسودگی در لوله‌ها و قطعات داخلی، ایراد و خرابی در پمپ آب، است. برای حل این مشکل بهتر است در سریع‌ترین زمان ممکن با خدمات تخصصی تعمیر پکیج دیواری تماس بگیرید، زیرا اگر نشتی آب همچنان ادامه داشته باشد و به آن بی‌توجه باشید می‌تواند خرابی و آسیب را برای سایر قطعات نیز به وجود بیاورد و راندمان و کارایی سیستم را کاهش دهد.

علت افت فشار پکیج ایران رادیاتور

7. خرابی منبع انبساط

در صورتی که منبع انبساط دستگاه معیوب شود با افت فشار پکیج دیواری بوتان مواجه می‌شوید. از جمله اجزای حائز اهمیت در ساختار پکیج‌های گرمایشی بخش منبع انبساط به شمار می‌رود. زیرا این بخش وظیفه دارد تا فشار آب را متعادل سازی کرده و آن را به داخل مدار انتقال دهد و سپس آب مصرفی را به مدار گرمایشی منتقل کند. در واقع منبع انبساط کمک می‌کند تا فشار آب ثابت نگه داشته شده و حفظ شود و در نهایت جریان آب گرم شود.

اگر این قطعه خراب شود میزان فشار آب گرم نیز با اختلال مواجه خواهد شد و در نهایت فشاری که به منبع وارد می‌شود افزایش خواهد یافت. برای آنکه با این مشکل مواجه نشوید می‌توانید در بازه‌های زمانی منظم منبع انبساط را تست کنید. در صورتی که این بخش خراب باشد باید آن را تعویض نمایید. اگر از دریچه منبع انبساط آب خارج شود نشان دهنده خرابی و ایراد در این قطعه خواهد بود.

8. سوراخ شدن مبدل حرارتی

یکی از مواردی که ممکن است از دلایل افت فشار پکیج دیواری بوتان باشد، سوراخ شدن مبدل حرارتی است. زیرا اگر این بخش سوراخ شود جریان آب از مسیر رادیاتور وارد مسیر آب گرم می‌شود و افت فشار در سیستم را به همراه دارد. این اتفاق شایع نیست اما ممکن است اتفاق بیفتد. اگر مبدل حرارت سوراخ شود می‌توان از نمایندگی تعمیر پکیج بوتان کمک گرفته و به با تعمیر و یا تعویض آن بپردازید.

9. رسوب گرفتن

از جمله رایج ترین مشکلات پکیج دیواری بوتان و به خصوص افت فشار پکیج بوتان در حالت زمستانه، می‌توان به تجمع رسوبات در قطعات و لوله‌ها اشاره کرد. وجود املاحی مانند کلسیم، گچ و آهک به مرور در قطعات و لوله‌های پکیج دیواری رسوب ایجاد می‌کند و در صورتی که به آن رسیدگی نشود مجاری ورودی را مسدود کرده و موجب نوسان و افت فشار سیستم می‌شود.

اگر سیستم رسوب گرفته باشد علاوه بر افت فشار آب گرم مصرفی، باعث می‌شود آب توسط پکیج پرم نشود و یا زمان زیادی برای گرم شدن آب نیاز باشد. بهتر است به صورت سالانه پکیج دیواری را رسوب گیری کرده تا این مشکلات مواجه نشوید. تعمیرکاران پکیج دیواری می‌توانند به شما در این زمینه کمک کنند.

چگونه فشار پکیج بوتان را بالا ببریم؟

تمام پکیج‌های دیواری دارای شیر پاک کن هستند و معمولاً در زیر پکیج نصب شده است. شیر پرکن در پکیج دیواری بوتان رنگ آبی دارد. زمانی که فشار کم باشد شیر پرکن را در جهت خلاف عقربه‌های ساعت به سمت چپ بچرخانید، سپس قبل از آنکه عقربه مانومتر به عدد 1.5 برسد دوباره آن را در جهت عقربه‌های ساعت به حالت اولیه بازگردانید، با این راهکار باید فشار پکیج بوتان افزایش یابد. در غیر این صورت لازم است مشکل را با تعمیرکار پکیج دیواری در میان بگذارید.

خطرات افت فشار پکیج

سخن آخر

در این مقاله تمام دلایلی را که باعث افت فشار پکیج بوتان می‌شود، بررسی کردیم. مواردی از قبیل کم بودن فشار آب شهری، نشتی در مدار سیستم گرمایشی و یا اتصالات پکیج، سوراخ شدن و يا نشتي سیستم، خرابی یا باز بودن شیر پرکن پکیج، خرابی شیر اطمینان یا شیر تخلیه، خرابی منبع انبساط پکیج، خراب شدن مبدل حرارتی، سوراخ بودن مبدل اولیه يا اصلي و هوا داشتن و رسوب گرفتن پكيج دیواری از جمله دلایل کاهش فشار سیستم است. در صورتی که به تنظیم فشار پکیج ایران رادیاتور نیاز داشته باشید می‌توانید از مجموعه‌ سامیار سرویس که تعمیر تخصصی پکیج دیواری را برعهده دارند کمک بگیرید. لازم به ذکر است تمامی خدمات این مجموعه دارای خدمات پس از فروش پکیج است.

 

سوالات متداول افت فشار پکیج بوتان

علت افت فشار پکیج دیواری بوتان شامل چه مواردی می‌شوند؟

کم بودن فشار آب شهری، نشتی در مدار سیستم گرمایشی و یا اتصالات پکیج، سوراخ شدن و يا نشتي در اتصالات خروجی سیستم، خرابی یا باز بودن شیر پرکن پکیج، خرابی شیر اطمینان یا شیر تخلیه، خرابی منبع انبساط پکیج، خراب شدن مبدل حرارتی، سوراخ بودن مبدل اولیه يا اصلي و هوا داشتن و رسوب گرفتن پكيج دیواری

علت افت فشار پکیج بوتان مدل پارما چیست؟

دلایلی که موجب افت فشار پکیج دیواری بوتان می‌شود از جمله علت افت فشار پکیج بوتان مدل اپتیما، در تمام مدل‌های این برند یکسان است.

راه‌های رفع افت فشار پکیج بوتان چیست؟

جهت رفع افت فشار ابتدا حالت زمستانه و تابستانه را بررسی کنید و سپس به کمک نکاتی که در مقاله نوشته شده است مشکل را بر طرف نمایید.

1.6/5 - (24 امتیاز)

1 نظر در “دلایل افت فشار پکیج بوتان

  1. امیر گفت:

    سلام وقتتون بخیر با شیر پرکن فشار پکیج تا یک بیشتر بالا نمی آید و بعد از ده روز مجدداً به زیر نیم می‌رسد و اگر مجدداً با شیر پرکن فشار آن را بالا نیاورم پکیج خاموش می شود لطفاً راهنمایی بفرمایید بسیار ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *