مطالب

تعمیر برد پکیج تاچی

تعمیر-برد-پکیج-تاچی

ساختمان از پکیج است. این وسیله به خوبی توانسته است جای موتورخانه های قدیمی را پر کند و کار کردن با آن ها بسیار کار راحتی است. اما مسئله اصلی رسیدگی به موقع و سرویس پکیج دیواری است. پکیج تاچی یکی از انواع پکیج هایی است که پر طرفدار و مرغوب به شمار می رود. اما این پکیج همچون پکیج های دیگر دچار اشکالاتی می شود. در این مقاله به تعمیر برد پکیج تاچی می پردازیم.

 

کارایی برد پکیج تاچی

تعمیرات-برد-پکیج-تاچی

یکی از اصلی ترین بخش های هر پکیج برد آن است. این وسیله وظیفه دریافت اطلاعات و ارسال دستورهای لازم به باقی بخش های دیگر را دارد. به نوعی مرکز فرماندهی پکیج به شمار می رود. به همین سبب رسیدگی و تعمیر برد پکیج شوفاژ دیواری تاچی یکی از مهم ترین کارها است. زیرا در صورتی خرابی این بخش امکان دارد همه بخش های دیگر نیز دچار اشکالاتی شوند. بنابراین بهتر است هر 6 ماه یکبار پکیج خود را با کمک گروه با تجربه ای که در زمینه فعالیت می کنند سرویس نمایید تا از احتمال بروز خرابی برد پکیج تاچی جلوگیری نمایید.

مشاوره

علائم خرابی برد پکیج تاچی

خرابی در برد پکیج های تاچی متفاوت است و علائم و نشانه های متفاوتی را دارد. اگر یکی از قطعات دچار ایراد شود باقی قطعات نیز دچار خرابی می شوند زیرا همه قطعات به یکدیگر متصل هستند و با هم فعالیت می کنند. در پکیج های تاچی اگر مشکلاتی رخ دهد در صفحه نمایشگر آن کدهای خطا نمایانگر می شود. در ادامه به این خطاها و مفاهیم آن می پردازیم.

کد خطا E1: این کد نشانه مشکل در احتراق در پکیج است. این اشکال ممکن است از زیاد یا کم بودن فشار گاز، عدم ورود گاز به دستگاه، قطع کابل ارتباطی، خرابی میله یون باشد.

 

کد خطا E2: این کد نشانگر وجود اشکال در تهویه است. خرابی فن، قطع کابل ارتباطی، پرشر سوئیچ فن، خرابی و ضعیفی ولتاژ، مسدودی دودکش می تواند از دلایل وجود این مشکل است.

 

کد خطا E3:  این خطا به دلیل نقص در حسگر تهویه است.

 

کد خطا E4: این خطا نشان می دهد که در اثر گرم شدن بیش از اندازه، دستگاه دچار اشکالاتی شده است.

 

کد خطا E5: این خطا به دلیل حسگر دمای ورودی دچار نقص شده است. این خطا ممکن است به دلیل اختلال در برد دستگاه نیز به وجود آمده باشد.

 

کد خطا E8: این خطا به دلیل بروز اشکال در برد کنترل دستگاه است.

در هر کدام از خطاهای به وجود آمده پس از بررسی نکات گفته شده و احتمالات داده شده، اگر همچنان دستگاه درست نشد و اشکالات آن برطرف نشد، باید برد آن را بررسی کنید.

البته بهتر است که اگر تخصصی در این کار ندارید به برد دستگاه دست نزنید. زیرا این قطعه بسیار حساس است و بهتر است تنها افراد متخصص اشکالات این قطعه را بررسی کرده ودر صورت لزوم به تعمیر برد پکیج دیواری تاچی یا تعویض آن اقدام نمایند.

 

ثبت سفارش خدمات

"*" indicates required fields

*

 

بررسی مشکلات برد پکیج تاچی

بررسی-مشکلات-برد-پکیج-تاچی

گاهی برای دستگاه پکیج تاچی مشکلاتی پیش می آید که متداول است. این مشکلات عبارتند از:

  • آب گرم نمی شود یا وجودی که دستگاه پکیج روشن است: ممکن است دلیل این اتفاق رسوبی باشد که دور مبدل حرارتی را گرفته است، این عامل باعث کاهش فشار آب می شود و دلیل این اتفاقات خرابی برد پکیج و پمپ آب است.
  • آب در پکیج گرم و سرد می شود و نوسان دارد: زیرا سنسور دستگاه خراب شده است، یا مبدل پکیج جرم گرفته است یا پمپ ورودی دچار ایراد شده است.
  • پکیج دیواری روشن نمی شود: گرفتگی لوله ها یا وجود هوا در پکیج و همچنین اشکال در شمعک پکیج می تواند باعث روشن نشدن پکیج شود.
  • پکیج دیواری تاچی نشتی دارد: شاید این اشکال به دلیل سوراخ بودن پمپ آب، شکاف در مبدل حرارتی، اختلال ایجاد شده در شیر اطمینان و یا خرابی دیافراگم به وجود آمده باشد.
  • پکیج تاچی به طور ناگهانی خاموش می شود: دلایل متعددی دارد از جمله اشکال در ترموستات یا کاهش فشار گاز و یا بسته بودن شیر آب.
  • فن پکیج متصل روشن می ماند.
  • صدای پکیج تاچی زیاد است: به دلیل رسوبات زیادی است که در دستگاه وجود دارد و باید هرچه زودتر دستگاه را رسوب زدایی نمایید.
  • پکیج تاچی آب را به میزان مطلوبی گرم نمی کند: ممکن است به دلیل اشکال در ترموستات یا دریچه باشد یا آب موجود در مخزن کم است.

 

هزینه تعمیر برد پکیج تاچی

یکی از مهم ترین دغدغه های افراد برای تعمیر، قیمت تعمیر برد پکیج تاچی است. اما یکی از مهم ترین نکات این است که اگر به صورت مرتب و مداوم به پکیج خود رسیدگی نمایید و هر 6 ماه یکبار آن را سرویس نمایید، دیگر احتیاج نیست برای تعمیر پکیج خود هزینه زیادی را پرداخت نمایید. زیرا اگر پکیج را سرویس نمایید، احتمال بروز مشکل و خرابی در آن کاهش پیدا می کند و دیگر خرابی یک قطعه عامل خرابی دیگر قطعه ها نمی شود.

اما در صورت عدم رسیدگی باید برای تعمیر برد پکیج که بخش اصلی و حساس دستگاه است هزینه زیادی را پرداخت کنید. اما با استفاده از گروه سامیار سرویس می توانید با خیال راحت تعمیر برد پکیج خود را به آن ها بسپارید و بابت هزینه های آن نگرانی نداشته باشید.

یکی از عوامل مؤثر در هزینه تعمیر پکیج ها , هزینه سرویس پکیج، نوع پکیج ( گازسوز یا برقی)، برند پکیج و نوع تعمیر پکیج (تعمیر یا تعویض قطعه) است.

مشاوره

جمع‌بندی

پکیج یکی از وسایل ضروری در هر خانه و ساختمانی است زیرا گرمای هر ساختمانی از پکیج است. رسیدگی به پکیج ها و سرویس مداوم این وسایل یکی از ضروری ترین کارهایی است که باید انجام دهید.

برای سرویس پکیج ها و جلوگیری از خرابی آن ها باید از متخصصین مربوطه کمک بگیرید. یکی از مجموعه های معتبری که به شما در زمینه سرویس، نصب و تعمیرات برد پکیج تاچی کمک می نماید مجموعه سامیار سرویس است. این مجموعه از متخصصین باتجربه و حرفه ای برای کمک به مشتریان خود و ارائه خدمات استفاده می نماید.

 

سوالات متداول در خصوص تعمیرات برد تاچی

چرا سرویس برد دستگاه پکیج ضروری است؟

زیرا برد دستگاه پکیج یکی از بخش های اصلی و مهم پکیج است و در صورت خرابی این قطعه همه قطعات دیگر نیز خراب می شوند. پس بهتر است سرویس به صورت مرتب انجام شود تا قطعات دیگر نیز سالم بمانند.

هزینه تعمیر برد دستگاه به چه عواملی بستگی دارد؟

از عوامل مؤثر در هزینه تعمیر پکیج ها، نوع پکیج ( گازسوز یا برقی)، برند پکیج و نوع تعمیر پکیج (تعمیر یا تعویض قطعه) است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *