مطالب

علت خاموش شدن پکیج بیتا چیست ؟

شدن پکیج بوتان مدل بیتا

برند بوتان، برندی پیشرو در تولید انواع مختلفی از پکیج ها و رادیاتورهای مختلف می باشد. این برند تا به امروز توانسته به خوبی در این حوزه بدرخشد و محصولات پیشرفته ای را روانه بازار کند. یکی از مدل های پرفروش این برند نیز مدل بیتا نام دارد. نکته مهم و حائز اهمیت این است که محصولاتی که عموما دارای یک سیستم پیچیده بوده و با منبع تغذیه ای مانند برق کار می کنند، ممکن است گاهی اوقات دچار مشکلات متعددی شوند که خوشبختانه راه تعمیر پکیج بوتان نیز وجود دارد. در این مطلب ما قصد داریم به بررسی همه‌جانبه خاموش شدن پکیج بوتان مدل بیتا بپردازیم. همراه ما باشید.

 

7 دلیل اصلی خاموش شدن پکیج بیتا بوتان:

از آنجایی که دلایل بسیاری برای خاموش شدن پکیج بوتان مدل بیتا وجود دارد، پس بدون معطلی به سراغ بررسی علت خاموش شدن پکیج بوتان مدل بیتا می رویم.

 

1. نبود آب کافی در مدار گرمایش

اولین دلیل خاموش شدن پکیج بوتان مدل بیتا، نبود آب کافی در مدار گرمایش پکیج است. این مسئله می تواند به علت دلایل مختلف از جمله نشتی یا ایراداتی که ممکن است در منبع انبساط به وجود آید.

شایان ذکر است که مواردی دیگر مانند اختلال در مصرف گاز پکیج یا ایراداتی که در تنظیمات این وسیله به وجود می آید نیز در بروز این مشکل بسیار تاثیر گذار است.

 

2. هوا گرفتن مدار گرمایش

هوا-گرفتن-مدار-گرمایش-دلیل-خاموش-شدن-پکیج-بیتا-

گاهی اوقات نیز خاموش شدن پکیج بوتان مدل بیتا می تواند به علت هوا گرفتن مدار گرمایش باشد. این دلیل برای علت خاموش شدن پکیج بیتا بسیار رایج است و معمولا زمانی که تازه‌وارد فصل سرما می شویم و قصد داریم پکیج را به حالت زمستانه برگرداریم، شاهد آن هستیم.

دلایلی که می تواند این مشکل را برای ما به وجود آورد، مواردی مانند بالا رفتن فشار پکیج یا عدم وجود آب کافی در مدار پکیج است. شما می توانید با هواگیری پکیج به راحتی این مشکل را برطرف کنید.

 

3. انسداد و گرفتگی مدار گرمایش

مهم ترین علت خاموش شدن پکیج دیواری بیتا، انسداد و گرفتگی مدار گرمایش است. به طور کلی، زمانی که هر گونه اختلال در حرکت آب به دور مدار گرمایشی به وجود آید ( به عنوان مثال، آب کافی در میان نباشد یا لوله ها هواگیری نشده باشند)، پکیج با خاموشی رو به رو می شود.

از دیگر دلایل در این بخش می توان به رسوب گذاری لوله ها نیز اشاره کرد. شما می توانید با کمک گرفتن از متخصصان با تجربه مرکز تعمیرات و سرویس پکیج دیواری سامیار سرویس و نصب یک سختی گیر در پکیج، از رسوب گذاری لوله ها جلوگیری کنید.

 

4. خرابی پمپ پکیج

یکی از مواردی که می تواند منجر به خاموش شدن پکیج بوتان مدل بیتا شود، خرابی پمپ آن است. خرابی پمپ سیرکولاتور به یک باره از کار نمی افتد؛ بلکه ابتدا عملکرد آن ضعیف شده و سپس پس از مدتی می سوزد. اگر پکیج خود را روشن کردید و مشاهده کردید که پس از چند ساعت خاموش می شود، به اصطلاح پمپ جام کرده است و می بایست توسط یک سرویس کار حرفه ای به تعمیر آن بپردازید.

در صورتی که پمپ به طور کامل سوخته باشد، پکیج به هیچ عنوان روشن نمی شود و مدار گرمایش نیز کاملا سرد است. پس در صورتی خرابی پمپ پکیج می بایست ابتدا علت خاموش شدن پکیج شوفاژ دیواری بیتا را بررسی کرد و سپس خرابی آن را به دست تعمیر داد.

 

5. جوش آوردن پکیج

یکی دیگر از دلایل خاموش شدن پکیج بوتان مدل بیتا، جوش آوردن پکیج می باشد. جوش آوردن پکیج می تواند به علت خرابی کلید NTC، تنظیم نبودن شعله، خرابی کلید تنظیم دما و همچنین گرفتگی مسیر آب باشد. شما می توانید با برگرداندن دمای آب به حد نصاب، دوباره شاهد روشن شدن پکیج خود باشد.

 

6. فشار پایین گاز در پکیج

علت دیگری که باعث خاموش شدن پکیج بیتا می شود، فشار پایین گاز است. اگر فشار گاز در پکیج پایین باشد، شعله به خوبی شکل نمی گرد و باعث خاموش شدن پکیج می شود.

در واقع این موضوع به دو دلیل اتفاق می افتد. دلیل اول به علت فشار ضعیف گاز بوده و دلیل دوم نیز به علت خرابی در بخش ورودی گاز پکیج است. حتما برای تنظیم فشار گاز پکیج می بایست از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

 

7. تخلیه نشدن دود پکیج

تخلیه-نشدن-دود-پکیج-دلیل-خاموش-شدن-پکیج-بیتا

هر وسیله ای که دارای شعله آتش باشد، نیاز به فضایی داشته تا دود حاصل از سوختن خارج شود. یکی از دلایلی که منجر به خاموش شدن پکیج بوتان مدل بیتا می شود، تخلیه نشدن دود حاصل از سوختن است.

در واقع می توان گفت که علت خاموشی مکرر پکیج بوتان مدل بیتا به این موضوع بستگی دارد؛ زیرا زمانی که دود به خوبی خارج نشود، پکیج پی در پی خاموش و روشن می شود. عدم نصب صحیح دودکش یا عدم رعایت ارتفاع کافی آن، منجر به بروز این اتفاق می شود.

 مشاوره

سخن پایانی

ما در این مطلب به 7 دلیل برای خاموش شدن پکیج بوتان مدل بیتا پرداختیم. با بررسی این که علل خاموش شدن پکیج بیتا چیست، می توانید دستگاه خود را از خرابی ها دور کرده و طول عمر آن را افزایش دهید. در صورت نیاز به بررسی تخصصی علت خاموشی پکیج مدل بیتا و تعمیرات پکیج در تهران، می توانید همین حالا با مرکز تعمیرات سامیار سرویس ارتباط برقرار کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *