مطالب

دلیل روشن نشدن پکیج بوتان چیست؟

روشن-نشدن-پکیج-بوتان

علت روشن نشدن پکیج اتفاقی است که ممکن است بسیاری از افراد با آن مواجه شوند. اگر پکیج دیواری بوتان دارید ممکن است متوجه روشن نشدن پکیج خود شوید. اما جای نگرانی نیست زیرا مشکل در اکثر مواقع به راحتی قابل حل است. دلایل زیادی وجود دارد که باعث این اتفاق می‌شود. با ما در این مقاله از سامیار سرویس همراه باشید تا علت آنکه چرا پکیج بوتان روشن نمی‌شود را بررسی کنیم و راهکارهای حل مشکل را برای راه اندازی پکیج ارائه دهیم.

علت روشن نشدن پکیج بعد از قطع برق

مسلما زمانی که برق قطع می شود، زمان وصل شدن برق با نوسان باز می گردد و این نوسان زیاد سبب شوک می شود. به همین دلیل حتما باید دستگاه را ریست کنید و یا اینکه کلا دستگاه را از برق بکشید و بعد از ۵ دقیقه مجدد روشن کنید. در نظر داشته باشید که در زمان خاموش و روشن کردن پکیج، دستگاه باید به شکل قبل بازگردد و مجدد روشن شود اما اگر همچنان پکیج خاموش بود و روشن نشد حتما باید به تعمیرکار مراجعه کنید. از سری دلایل روشن نشدن دستگاه بعد از قطعی برق:

  • خرابی برد کنترل جرقه زن
  • پمپ سیرکولاسیون
  • ایراد سر سوئیچ یا فلومتر
  • خرابی برد اصلی دستگاه

خرابی سنسور NTC

12 دلیل روشن نشدن پکیج بوتان

روشن نشدن پکیج وابسته به مشکلات مختلفی است که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. در ادامه این مقاله تخصصی از سایت سامیار سرویس به بررسی علت روشن نشدن پکیج بوتان پرداخته ایم.

1. قطعی جریان برق پکیج بوتان

یکی از دلایل روشن نشدن پکیج دیواری بوتان می‌تواند به خاطر قطعی برق باشد. همینطور خرابی در فیوز و کلید برق نیز می‌تواند این مشکل را ایجاد کند. لازم است تا قبل از اینکه تعمیرکار پکیج را مطلع کنید این موارد چک شود.

2. افت و کاهش فشار آب در مخزن

روشن نشدن پکیج بوتان به دلیل کمبود آب در مخزن می‌تواند اتفاق رایجی باشد. اگر پکیج شما خاموش شود و روشن نشود در اولین فرصت می‌توانید فشار آب را چک کنید. پکیج بوتان به سیستم خاموش شدن خودکار مجهز شده است. کمبود فشار آب می‌تواند این سیستم را فعال کند. عقربه‌ای زیر دستگاه تعبیه شده است که میزان فشار آب مخزن را نشان می‌دهد. این عقربه در پکیج بوتان باید بین عدد 1 و 2 باشد. در صورتی که فشار آب مخزن کمتر از 0.5 باشد آنگاه سیستم روشن نخواهد شد.

علاوه بر افت جریان آب لوله کشی دلایل دیگری که موجب کاهش فشار آب مخزن پکیج می‌شود می‌توان به سوراخ بودن منبع آب دستگاه اشاره کرد و یا ممکن است شیر پرکن پکیج ایراد و خرابی داشته باشد. به طور کل برای تنظیم فشار آب مخزن می‌توانید از شیر فشار آب که در زیر سیستم قرار دارد استفاده کنید. اگر مشکل حل نشد لازم است تعمیرکار را خبر کنید.

علت روشن نشدن آبگرم پکیج بوتان

3. افت جریان گاز

یکی دیگر از رایج‌ترین علت روشن نشدن پکیج بوتان کاهش فشار جریان گاز و افت فشار آن خواهد بود. در این صورت فشار جریان گاز را بررسی کنید.

4. وجود هوا در لوله‌ها و شوفاژهای ساختمان

در صورت روشن نشدن پکیج دیواری بوتان این امکان وجود دارد که در لوله‌ها و شوفاژها هوا وجود داشته و هوای موجود بیش از حد موجود باشد. در این صورت آب گرم از پکیج به شوفاژ منتقل نخواهد شد. با توجه به مجهز بودن سیستم به خاموش شدن خودکار، دستگاه خاموش شده و تا زمانی که عملیات هواگیری انجام نشود پکیج بوتان روشن نخواهد شد.

5. وجود رسوب در لوله‌های پکیج بوتان

در صورتی که در لوله‌های پکیج دیواری رسوب وجود داشته باشد سیستم روشن نمی‌شود. دستگاه سخت می‌تواند از ایجاد رسوب در لوله‌ها جلوگیری کند. روشن نشدن پیکج دیواری بوتان به خاطر وجود رسوب در لوله‌ها بسیار رایج است و لازم است طی دوره‌های مشخص مواردی از این قبیل چک شوند.

وجود رسوب در لوله‌های پکیج بوتان

6. خرابی پمپ پکیج بوتان

علت روشن نشدن مشعل پکیج بوتان می‌تواند به خرابی پمپ سیستم مربوط باشد. پمپ سیستم آب را در لوله‌ها پمپاژ می‌کند و اگر پمپاژ آب صورت نگیرد دستگاه خاموش شده و روشن نمی‌شود. همینطور این امکان وجود دارد که پمپ پکیچ به جای آب هوا را به درون لوله‌ها بفرستد. در هر صورت لازم است تا این بخش از پکیج تعمیر شود.

7. خرابی دودکش پکیج دیواری بوتان

اگر دودکش سیستم خراب بوده و مسدود شده باشد در نتیجه سیستم را خاموش خواهد کرد. خرابی دودکش می‌تواند به خاطر مسدود شدن و یا رعایت نشدن فاصله استاندارد از سقف باشد. زیرا دود از دودکش تخلیه نمی‌شود و وارد سیستم خواهد شد. برای جلوگیری از بروز این مشکل می‌توانید از سنسور تجمیع دود کمک بگیرید.

8. خرابی در الکترودهای تشخیص شعله پکیج دیواری بوتان

مشعل پکیج دیواری بوتان دارای الکترود یون است. اگر یون و جرقه زن به یکدیگر نزدیک نباشد و فاصله استاندارد بین آن‌ها رعایت نشده باشد و یا الکترود کثیف باشد، پکیج دیواری روشن نخواهد شد. به کمک یک انبردست می‌توان الکترود را به شعله نزدیک کرد. در صورتی که مشکل حل نشود لازم است تا تعمیرکار را خبر کنید.

علت روشن نشدن پکیج بوتان در حالت تابستانه

9. خرابی در شمعک پکیج بوتان

روشن نشدن پکیج دیواری بوتان می‌تواند به خاطر خرابی شمعک باشد. برای رفع مشکل روشن نشدن پکیج بوتان در خانه می‌توانید فشار آب را چک کنید. زیرا در صورتی که فشار آب نوسان داشته باشد شمعک روشن نخواهد شد و یا پس از مدتی از کار خواهد افتاد.

 نوسان جریان برق و حتی افت و کاهش فشار گاز نیز موجب می‌شود شمعک روشن نشود. لوله‌‌ای که گاز را به شمعک نیز می‌رساند ممکن است به خاطر آلودگی مسدود شده باشد. پاک کردن آلودگی لوله و در نهایت تعویض آن مشکل را حل می‌کند. در غیر این صورت لازم است با یک تعمیرکار در تماس باشید.

10. افزایش دمای پکیج بیش از حد استاندارد

در صورتی که دمای پکیج از میزان دمای مجازی که برای آن در نظر گرفته شده است بیشتر شود سیستم حفاظتی که در سیستم به کار برده شده است آن را خاموش می‌کند. در این شرایط لازم است تا با تعمیرکار متخصصی مشکل را در میان بگذارید و در اسرع وقت به مشکل آن رسیدگی شود.

خرابی برد پکیج دیواری بوتان

11. خرابی برد پکیج دیواری بوتان

از جمله دلایل دیگری که باعث روشن نشدن پکیج بوتان می‌شود خرابی و ایراد در برد سیستم خواهد بود. اگر مشکل از بخش‌های دیگر نباشد پس برد پکیج خراب شده است و نیاز به تعویض و یا تعمیر دارد. در اکثر موارد دلیلی که باعث می‌شود برد سیستم آسیب ببیند نوسان جریان برق است. با نصب محافظ جریان برق می‌توانید از خسارت‌های احتمالی جلوگیری کنید.

12. روشن شدن چراغ قرمز پکیج بوتان

اگر پکیج بوتان به خاطر وجود خرابی و ایراد روشن نشود در این صورت چراغ قرمز سیستم روشن می‌شود. می‌توانید سیستم را ریست کنید. اگر همچنان روشن باقی ماند در این صورت باید تعمیرکار را خبر کنید.

 مشاوره

سخن آخر

روشن نشدن پکیج دیواری بوتان دلایل زیادی دارد که سعی کردیم در این مقاله تمام این دلایل را بررسی کنیم و در صورت وجود راهکاری، مشکل را در خانه حل کنیم. جهت تعمیر پکیج بوتان و یا سایر برندها و دریافت خدمات تخصصی تعمیرات می‌توانید با گروه خدماتی سامیار سرویس تماس بگیرید. برای اطلاع از هزینه رفع علت روشن نشدن پکیج بوتان و یا سایر سوالات و ابهامات، کارشناسان ما در سامیار سرویس آماده پاسخگویی و حل مشکلات به وجود آمده برای سیستمتان هستند تا در اسرع وقت مشکل را به صورت حضور در محل و یا در صورت امکان به صورت غیر حضوری حل کنند.

 

سوالات متداول روشن نشدن پکیج بوتان

چرا پکیج ایران بوتان روشن نمی‌شود؟

کاهش فشار آب در مخزن، قطع شدن جریان برق، خرابی در پمپ و دلایل دیگری که در این مقاله بررسی کردیم دلیل روشن نشدن سیستم خواهد بود.

رایج‌ترین علت روشن نشدن پکیج بوتان چیست؟

مواردی از قبیل قطع شدن جریان برق، پایین بودن فشار گاز، وجود هوا در لوله‌های پکیج، وجود رسوب در لوله‌ها

امکان رفع مشکل روشن نشدن پکیج بوتان در خانه وجود دارد؟

در صورت وجود مشکلاتی از قبیل قطعی برق، نوسانات فشار گاز، وجود هوا در لوله‌های پکیج می‌توان آن را در خانه حل کرد.

2.8/5 - (12 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *