مطالب

علت صدای آبگرمکن دیواری چیست ؟

علت-صدای-آبگرمکن-دیواری

پیدا کردن علت صدای آبگرمکن دیواری به عیب یابی این دستگاه کمک می کند. اگر در مواردی صدای ناهنجار سوت، تق تق و از داخل مخزن آبگرمکن خود شنیدید، باید ابتدا با دقت گوش بدهید که این صدا دقیقا از کجای آبگرمکن تولید می شود. اگر صدای عجیبی از آبگرمکن خود شنیدید، ممکن است با خودتان بگویید که چرا آبگرمکن دیواری صدا میدهد . ما در این مقاله به بررسی جواب این سؤال پرتکرار مصرف کنندگان آبگرمکن جواب داده ایم. با ما در سامیار سرویس همراه باشید.

 

علت صدای زیاد آبگرمکن دیواری هنگام روشن شدن چیست ؟

صدای ناهنجار از داخل آبگرمکن دیواری هنگام روشن شدن، می تواند باعث ایجاد هراس و نگرانی در کاربران آبگرمکن بشود. همچنین علت های زیر می توانند از احتمالی ترین مشکل صدای ابگرمکن دیواری باشند:

  • تنظیم نبودن فشار گاز در مشعل دیواری و زیاد بودن فشار گاز
  • فشار زیاد آب به دلیل عدم تنظیم آن
  • خرابی شیر احتراق آهسته
  • شل شدن شیر احتراق آهسته
  • ایراد و مشکل در هنگام عملیات احتراق آبگرمکن
  • کوتاه بودن شعله پیلوت یا نامناسب بودن شعله

 

اصلی ترین علت صدای بلند ابگرمکن دیواری 

اصلی-ترین-علت-صدای-بلند-ابگرمکن-دیواری

اصلی ترین دلیل صدای آبگرمکن شما از رسوب گرفتن و انباشت جرم در داخل دیواره ها و تانکر دستگاه می باشد. بنابراین با انجام رسوب زدایی و نصب فیلتر رسوب گیر آبگرمکن به راحتی می توانید این مشکل را از میان ببرید یا به حداقل برسانید. این صداها بیشتر در آبگرمکن های بدون شمعک به وجود می آید که به نوع آبگرمکن و شرایط این دستگاه در خانه بستگی دارد.

 

علت صدای آبگرمکن دیواری بوتان چیست؟

البته نمی توان گفت که علت صدای آبگرمکن خصوصا آبگرمکن بوتان دلیل خاص یا مشخصی دارد. چون در آبگرمکن های مختلف این مشکل می تواند از نقص در نحوه کارکرد برخی از قطعات یا عدم تنظیم صحیح دستگاه ناشی شود. اگر آبگرمکن و پکیج بوتان شما دچار ایراد شد بهتر است از تعمیرکاران حرفه ای سامیار سرویس برای تعمیر پکیج و آبگرمکن خود استفاده کنید.

در ادامه اصلی ترین دلیل انواع صدای آبگرمکن دیواری را با هم بررسی می کنیم.

 

چه صداهایی از آبگرمکن شنیده می شود؟

در بیشتر آبگرمکن ها صداهایی مانند صدای ضربه، تق تق یا صدای سوت کشیدن و صدای انفجاری روشن شدن به گوش مصرف کنندگان می رسد که هر کدام از این صداهای ناهنجار آبگرمکن دیواری دلایل متفاوتی دارد.

 

علت صدای انفجاری آبگرمکن دیواری چیست؟

علت-صدای-انفجاری-آبگرمکن-دیواری

معمولا صدای انفجاری شدن آبگرمکن از مسیر جریان گاز تولید شده و به گوش می رسد. ابتدایی‌ترین علت انفجاری شدن آبگرمکن نصب غیر اصولی آن است.

اما علت هایی مانند کاهش فشار گاز، خرابی اورینگ های سوپاپ، وجود هوا در لوله ها، رسوب گرفتن مبدل و فشار نامناسب گاز این مشکل به وجود می آید. معمولا با انجام اقداماتی مانند هواگیری تا حد زیادی انفجاری آبگرمکن برطرف می شود. البته نصب اصولی و بررسی سلامت وضعیت قطعات هم در اولویت هستند.

 

علت صدای تق تق آبگرمکن دیواری

معمولا وقتی از داخل آبگرمکن دیواری خود صدای تق تق شنیدید، اولین احتمال این است که هوا داخل مدار گرمایش آبگرمکن وجود دارد. این مشکل عمده ترین ایراد آبگرمکن است که مصرف کنندگان آبگرمکن از آن شکایت دارند. البته علت های دیگری هم باعث صدای تق تق آبگرمکن می شوند که عبارتند از

  • رسوب گرفتن مبدل ‌های ابگرمکن
  • فشار بالای آب ورودی به هنگام ورود به دستگاه
  • ایراد در پمپ آبگرمکن
  • خرابی پرشر سوئیچ هوا یا حسگر فشارآب
  • خرابی شیر اطمینان
  • سرد بودن بیش از حد آب
  • لوله کشی نامناسب ساختمان

 

علت سوت کشیدن و صدای آبگرمکن دیواری چیست؟

 علت سوت کشیدن آبگرمکن زمینی و دیواری هم به دلایل مختلفی شنیده می شود که بسته به نوع سوت و نوع آبگرمکن می توان این صدا را برطرف کرد که ابتدا بایستی منشا صدا را پیدا کرد.

ممکن است این صدا از پمپ آبگرمکن باشد که با روغنکاری بوش موتور و بلبرینگ برطرف شود. یا هوا داخل کوره آبگرمکن محبوس شده که راه حل اصلی این مشکل انجام هواگیری آبگرمکن است . هم چنین علت سوت کشیدن آبگرمکن گازی می تواند مربوط به رسوب گرفتن پروانه فن و چرخش نامناسب پروانه آن باشد که با رسوب گیری این صدای سوت مانند قطع می شود.

 

علت صدای آبگرمکن برقی و مخزنی چیست؟

تعمیرکاران برای تعمیر آبگرمکن در تهران، علت صدا دادن آبگرمکن های برقی را از گرم و سرد شدن آب و انبساط و انقباض مخزن آن می‌دانند. علت صدای آبگرمکن مخزنی هم هواگرفتن آن است البته خرابی قطعاتی چون ترموکوپل ترمومتر و پیچ تنظیم شمعک آبگرمکن مخزنی هم دلایل احتمالی دیگر است که کاربران متوجه آن می شوند . اما اگر خرابی آبگرمکن به حدی باشد که هزینه آن زیاد است، طبیعتا خرید آبگرمکن دیواری جدید گزینه منطقی تری خواهد بود.

 مشاوره

سخن پایانی

اصلی ترین علت صدای آبگرمکن ایستاده یا دیواری معمولا به دلیل عدم رعایت اصول نصب آبگرمکن و بهم خوردن تنظیمات دستگاه به وجود می آید. این صداها علاوه بر مختل کردن آسایش کاربران آبگرمکن به خراب شدن اساسی دستگاه و قطعات آبگرمکن هم دامن می زنند.

بنابراین برای رفع علت صدای آبگرمکن دیواری به یک عیب یابی تخصصی توسط افراد حرفه ای نیاز دارید. سامیار سرویس آمادگی خود را جهت برطرف کردن هر گونه مشکل آبگرمکن و پکیج و تعمیر برد پکیج و برطرف کردن علت صدای آبگرمکن شما اعلام می کند.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *