مطالب

عیب یابی پکیج و راه‌حل آن‌ها – چرا پکیج درست کار نمی کند؟

عیب یابی پکیج

آیا درمورد عیب یابی پکیج اطلاعاتی دارید؟ وقتی پکیج‌تان دچار مشکل می‌شود آیا می‌توانید تشخیص دهید مشکل از کجاست؟ پکیج‌ها سیستم‌های پرکاربردی هستند که این روزها جایگزین موتورخانه‌های قدیمی شده اند و مزایای بسیار زیادی با خود به همراه دارند. در واقع به همین دلیل است که بسیار پرطرفدار شده اند.

اگر از پکیج استفاده می‌کنید، حتما برایتان پیش آمده است که پکیج شما با مشکلاتی روبه‌رو شود و کدهای خطای مختلفی را در صفحه نمایشگر خود به نمایش بگذارد. عیب‌یابی پکیج مسئله بسیار مهمی است که باید به آن توجه کنید تا در صورت بروز هرگونه مشکل در پکیج، در اسرع وقت نسبت به تعمیر آن اقدام کنید. در ادامه قصد داریم شما را با مشکلاتی که ممکن است پکیج شما با آن‌ها روبه‌رو شود و همچنین نحوه برطرف کردن آن مشکلات آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

عیب یابی پکیج دیواری و راه‌حل آنها

فهرست محتوا

پکیج‌های دیواری اصولا در برابر عوامل مختلف کاملا مقاوم و بادوام هستند اما در عین حال ممکن است در اثر عوامل مختلفی در صفحه نمایشگر پکیج ارورها و خطاهایی نمایش داده شود.

در این شرایط بسیار مهم است که نسبت به مفهوم پشت این خطاها آگاه باشید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به عیب‌یابی پکیج و رفع مشکلات آن اقدام کنید و راحت‌تر قادر به عیب یابی پکیج دیواری و برطرف کردن مشکل آن باشید.

پکیج8

مشاوره

عیب‌یابی پکیج و راه‌حل روشن نشدن پکیج

اگر پکیج شما روشن نشود، قادر به استفاده از پکیج نخواهید بود. روشن نشدن پکیج یا خاموش و روشن شدن پکیج به دلایل مختلفی رخ می‌دهد که در این شرایط نیاز است تا عیب‌یابی پکیج انجام شود و علت آن کاملا مشخص شود.

قطعی اتصال برق پکیج

در شرایطی که پکیج شما روشن نشد، ابتدا نیاز است جهت عیب‌یابی پکیج، اتصال برق در پکیج خود را بررسی کنید و جهت متصل بودن پکیج به برق اطمینان حاصل کنید. اگر مشاهده کردید که برق متصل است، ممکن است ایراد از پریز برق یا دو شاخه باشد بنابراین هر دو را بررسی کنید و در صورت مشاهده هرگونه خرابی در هر یک، نسبت به تعمیر و تعویض آن اقدام کنید.

خراب شدن شمعک پکیج

وقتی تمامی قسمت‌های پکیج به درستی کار می‌کنند اما پکیج همچنان روشن نمی‌شود و شعله تشکیل نمی‌شود شاید عیب‌یابی پکیج مشکل به نظر برسد. به احتمال زیاد مشکل از شمعک پکیج است و در این شرایط نیاز است تا نسبت به تعمیر پکیج و تعویض شمعک اقدام کنید.

خراب شدن جرقه‌زن پکیج

در شرایطی که پکیج جرقه زد و گاز هم از شعله پکیج خارج شد اما پکیج روشن نشد، ممکن است مشکل از جرقه‌زن باشد. در این شرایط می‌توانید از یک شعله خارجی نظیر کبریت یا فندک برای روشن کردن پکیج کمک بگیرید. در این موقعیت اگر باز هم پکیج روشن نشد، می‌توان نتیجه گرفت که ایراد از جرقه‌زن است.

بنابراین در این مرحله از عیب‌یابی پکیج نیاز به تعویض جرقه‌زن خواهید داشت.

کمبود یا قطعی گاز پکیج

گاهی ممکن است فشار گاز برای پکیج کم باشد. در این شرایط دسته گاز را تا آخرین میزان خود باز کنید، اگر باز هم فشار گاز پایین بود یا گاز به صورت کلی قطع بود، مشکل از قطعی سراسری گاز بوده و باید از طریق شرکت گاز پیگیری کنید.

عیب-یابی-و-سرویس-پکیج-ایساتیس

خراب شدن برد الکتریکی پکیج

برد برای پکیج همانند مغز برای بدن عمل می‌کند. بنابراین در شرایطی که این قطعه به درستی کار نکند یا دچار اختلال شود، پکیج به طور کلی از کار خواهد افتاد. اگر به هنگام عیب‌یابی پکیج احساس کردید مشکل از برد است، به کمک مولتی متر می‌توانید برد را بررسی کنید. در صورت خرابی این قطعه، به سرعت باید نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید.

بسته بودن راه دودکش پکیج

در برخی شرایط ممکن است چیزی داخل دودکش پکیج گیر کرده باشد و درنتیجه، دود به آسانی از دودکش خارج نشده و دود در دودکش پکیج جمع شده باشد. در این شرایط به صورت خودکار پکیج خاموش شده و دیگر کار نخواهد کرد. بنابراین در این مرحله از عیب‌یابی پکیج نیاز است تا داخل لوله‌ها را با دقت بررسی کنید و هرچیزی را که داخل آن گیر کرده است، به طور کامل خارج کنید.

خراب شدن ترموستات

در شرایطی که ترموستات پکیج دچار خرابی و اختلال شده باشد، پکیج قادر به تشخیص صحیح دما نبوده و به صورت خودکار خاموش می‌شود. در این شرایط باید ترموستات را کاملا بررسی کنید، در صورت نیاز به تعمیر قطعات، آن‌ها را تعمیر و در صورت نیاز به تعویض کامل ترموستات، آن را کاملا تعویض کنید.

عیب‌یابی پکیج و راه‌حل  گرم نشدن آب پکیج

اگر پکیج شما آب را گرم نکرد، عوامل مختلفی می‌توانند باعث بروز این مسئله باشند. در ادامه به توضیح تعدادی از این عوامل می‌پردازیم تا به آسانی قادر به عیب‌یابی پکیج در زمینه گرم نشدن آب باشید.

خرابی فلوسوئیچ

فلوسوئیچ وظیفه تشخیص باز و بسته شدن آب گرم را به عهده دارد. هم‌زمان با روشن کردن آب گرم مصرفی، در برخی از پکیج‌ها نشانگر شروع به چشمک زدن می‌کند یا علامت شیر آب در صفحه نمایشگر ظاهر می‌شود. در شرایطی که هیچ‌یک از این دو را به هنگام باز کردن آب گرم مشاهده نکردید، مشکل می‌تواند از خرابی فلوسوئیچ باشد.

برای عیب‌یابی پکیج و برای آن‌که مطمئن شوید مشکل از فلوسوئیچ است، سیم‌های اتصال را کوتاه کنید، اگر پکیج روشن شد، می‌توانید به این نتیجه دست پیدا کنید که مشکل از فلوسوئیچ است.

خراب شدن سنسور دمای NTC)

وظیفه سنسور دما در پکیج، تشخیص میزان دمای آب است. در صورت خرابی این قطعه، پکیج قدرت تشخیص دمای درست را نخواهد داشت و در نتیجه آب پکیج سرد خواهد ماند. جهت عیب‌یابی پکیج در این شرایط بهتر است کار تشخیص و بررسی را به عهده یک شخص متخصص بگذارید. تعمیرکاران متخصص سامیار سرویس

پکیج6

خراب شدن شیر سه طرفه پکیج

اگر شیر سه طرفه در پکیج دچار اختلال شود، حتی اگر شعله هم تشکیل شود، به دلیل آنکه آب گرم وارد مبدل ثانویه نمی‌شود، آب پکیج گرم نخواهد شد و به همین دلیل آب پکیج سرد خواهد ماند. جهت تشخیص این مورد هم نیاز به نیروی متخصص جهت بررسی بیشتر و دقیق‌تر است.

خراب شدن سوپاپ بای‌پاس پکیج

جهت عیب‌یابی پکیج در این شرایط ابتدا نیاز است تا از وظیفه سوپاپ بای‌پاس در پکیج مطلع شوید.

در شرایطی که پکیج با افت فشار مواجه می‌شود، جهت جلوگیری از اعمال فشار زیاد به پمپ پکیج، سوپاپ بای‌پاس موجب روان‌تر شدن روند گردش آب می‌شود و هنگامی که این قطعه دچار خرابی می‌شود، به طور مداوم مقداری از آب مدار گرمایش در مسیر سوپاپ اطمینان باقی می‌ماند و موجب سرد شدن آب پکیج می‌شود. در این شرایط سوپاپ بای‌پاس را باز کنید لوله مسی داخل را تمیز کنید یا در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

عیب‌یابی پکیج و راه‌حل انفجاری روشن شدن مشعل پکیج

در شرایطی که پکیج خاموش شده و شما اقدام به روشن کردن آن می‌کنید، اگر مشعل پکیج شما به صورت انفجاری روشن شد، نیاز به عیب‌یابی پکیج و برطرف کردن علت آن خواهید داشت. این مسئله دلایل مختلفی را با خود به همراه دارد.

خراب بودن پرشر هوا

اگر از پرشری نامرغوب برای پکیج خود استفاده کرده اید به طور مثال حساسیت پرشر بالا و پاسکال آن پایین است، می‌تواند موجب احتراق در دستگاه شود. در این شرایط نیاز است تا پرشر هوای پکیج خود را تعویض کنید.

میزان فاصله الکترد جرقه‌زن از سطح مشعل

اگر مقدار این فاصله زیاد باشد، فرآیند روشن شدن پکیج به تعویق افتاده و پکیج به صورت انفجاری روشن خواهد شد. این فاصله استاندارد ۳.۵ میلیمتر است. که با رعایت کردن این استاندارد، پکیج دچار احتراق نخواهد شد.

خرابی دودکش پکیج

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره شد، گیر کردن هر چیزی داخل پکیج، می‌تواند دلیل بر احتراق ناگهانی پکیج باشد. در این شرایط نیاز به عیب‌یابی پکیج و بررسی بیشتر داخل لوله‌های دودکش وجود دارد.

خراب شدن جرقه‌زن

خراب شدن این قطعه هم از دیگر عوامل احتراق پکیج است. عواملی مثل خراب شدن ترانس قطعه جرقه‌زن، اکسید شدن الکترود جرقه‌زن و ضعیف بودن برق می‌توانند عواملی بر خراب شدن قطعه جرقه‌زن باشند.

عدم تنظیم شیر گاز

تنظیم نبون شیر گاز، می‌تواند موجب احتراق پکیج شود. بنابراین نیاز است تا به کمک یک نیروی متخصص شیر گاز پکیج را تنظیم کنید.

تعمیر پکیج در محل

مسدود شدن سوراخ‌های مشعل

ممکن است گردوغبار و سایر ذرات معلق در هوا موجب مسدود شدن سوراخ‌های مشعل شود و همچنین موجب بروز انفجار شوند. بنابراین پس از عیب‌یابی پکیج نیاز به تمیز کردن سوراخ‌های مشعل وجود دارد.

عیب‌یابی پکیج و راه‌حل زرد بودن شعله پکیج

در شرایطی که مشاهده کردید شعله‌های پکیج شما به رنگ زرد در آمده ‌اسن، این مسئله می‌تواند دلایل مختلفی از جمله کمبود هوای کافی در فضای اطراف پکیج، مسدود شدن دودکش‌ها، کثیف شدن و گرفتگی سوراخ‌های مشعل، دوده گرفتن مبدل حرارتی و… را دربر داشته باشد.

بنابراین در ابتدا نیاز به عیب‌یابی پکیج و سپس برطرف کردن آن وجود دارد. نیاز است تا تمامی عوامل گفته شده را با دقت بررسی کنید.

عیب‌یابی پکیج و راه‌حل کم بودن فشار آب پکیج

افت فشار و کم شدن فشار در پکیج می‌تواند به علل مختلفی رخ دهد. در ابتدا نیاز است اقدام به عیب‌یابی پکیج شود و در مرحله بعد نسبت به برطرف کردن آن مشکل اقدامات لازم صورت بگیرد.

عواملی نظیر نشتی در مدار بسته پکیج و رادیاتور، باز ماندن یا خراب شدن شیر پرکن پکیج، سوراخ شدن مبدل حرارتی، سوراخ شدن یا کم باد شدن منبع انبساط و مشکل سراسری در گاز منطقه‌ای همگی می‌توانند دلایلی بر کم فشار شدن پکیج شما باشند. برای برطرف کردن این مشکل، نیاز است تا هر یک از موارد گفته شده به طور دقیق بررسی و برطرف شوند.

عیب‌یابی پکیج و راه‌حل بالا رفتن فشار آب پکیج

فشار نرمال پکیج بین 0.7 تا 1.5 بار متغیر است و اگر فشار پکیج شما از این میزان بالاتر رفت، می‌تواند خطرناک باشد. بنابراین در صورت مشاهده بالا رفتن فشار پکیج، نیاز است تا عیب‌یابی پکیج صورت بگیرد و اقدامات لازم جهت تعمیر پکیج انجام شود.

unnamed

بالا رفتن فشار پکیج می‌تواند به دلایلی از جمله خراب شدن مبدل پکیج، خرابی شیر تخلیه یا اطمینان، خراب شدن شیر پرکن، خراب شدن منبع انبساط، خراب شن پمپ، خراب شدن برد و… رخ دهد. موارد گفته شده جزو متداول‌ترین و اصلی‌ترین دلایل بالا رفتن فشار آب پکیج هستند که جهت عیب‌یابی پکیج نیاز است تا به بررسی هر یک بپردازید و سپس نسبت به برطرف کردن هر یک از مشکلات اقدام کنید.

عیب‌یابی پکیج و راه‌حل خاموش شدن پکیج

خاموش شدن پکیج دلایلی کاملا مشابه و برابر با دلایل ذکر شده برای روشن نشدن پکیج دارد. در این شرایط درست مانند موارد گفته شده، نیاز است تا در ابتدا عیب‌یابی پکیج صورت بگیرد و سپس در صورت پیدا شدن علت خاموش شدن پکیج، با کمک گرفتن از نیروهای متخصص، اقدامات لازم جهت برطرف کردن مشکل صورت بگیرد.

عیب‌یابی پکیج و راه‌حل صدای زیاد و عجیب پکیج

در شرایطی که صداهای غیرعادی و عجیب و غریب از پکیج خود شنیدید، این مسئله می‌تواند دلایل مختلفی را با خود به همراه داشته باشد.

عواملی نظیر ناهموار بودن محل نصب پکیج، خراب شدن سوپاپ‌های پکیج، خراب شدن فن پکیج، رسوب گرفتگی مبدل اصلی پکیج، عدم هواگیری پکیج، کم فشاری آب پکیج، لوله‌کشی نامناسب و نامرغوب پکیج، سردی بیش‌ازحد آب ورودی پکیج و… همگی عواملی هستند که می‌توانند موجب بروز سروصدای بیش‌ازحد در پکیج شوند.

بنابراین جهت عیب‌یابی پکیج نیاز است تا در ابتدا هریک از موارد گفته شده، به صورت تک به تک بررسی شوند تا منشاء اصلی بروز سروصدا مشخص شود.

0wabo

مشاوره

عیب‌یابی پکیج ایران رادیاتور

پکیج ایران رادیاتور یکی از قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین پکیج‌های موجود در بازار است که به دلیل کیفیت و دوام بسیار بالا، از سوی مشتریان همواره مورد استقبال گسترده‌ای قرار می‌گیرد.

اما با وجود کیفیت بالا ممکن است گاهی در اثر عوامل مختلفی این پکیج با اختلالات و مشکلاتی روبه‌رو شود. در این شرایط بسیار مهم است که نسبت به خطاها و ارورهایی که در صفحه نمایشگر این پکیج بروز پیدا می‌کند آگاه باشید و در جهت عیب‌یابی پکیج اقدام کنید. بهتر است عیب یابی و تعمیر پکیج ایران رادیاتور را جدی بگیرید.

عیب‌یابی پکیج بوتان

یکی دیگر از پکیج‌های بسیار پراستفاده در میان انواع پکیج‌های موجود، پکیج بوتان است. پکیج بوتان تا کنون کارایی و بازدهی عملکردی بسیار مناسبی را از خود نشان داده است و بازخوردها در استفاده از این پکیج بسیار مثبت و خوب بوده است.

اگر از پکیج بوتان استفاده می‌کنید، توجه به خطاهایی که این پکیج در صفحه نمایشگر خود به نمایش می‌گذارد بسیار مهم است زیرا نشان‌دهنده وجود مشکلی در پکیج شما است که باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن عیب‌یابی پکیج انجام شده و نسبت به تعمیر و برطرف کردن آن مشکلات اقدام شود. بنابراین هرگز نباید عیب یابی و تعمیر پکیج بوتان را دست‌کم بگیرید و در صورت مشاهده هرگونه مشکل، به سرعت اقدامات لازم را انجام دهید.

پکیج 9

عیب‌یابی پکیج ایساتیس

پکیج ایساتیس در انواع مختلفی در بازار موجود است و یک گزینه بسیار مناسب برای افرادی است که در فضای خود موتورخانه ندارند و فضای کمی را هم در اختیار دارند. در این شرایط می‌توانند از پکیج ایساتیس در فضای خود استفاده کنند.

عیب یابی و تعمیر پکیج ایساتیس مسئله بسیار مهمی است. در شرایطی که این پکیج دچار مشکل یا اختلالی شود، در صفحه نمایشگر خود کدهای خطایی را نشان می‌دهد که بسیار مهم است تا نسبت به این کدها آشنایی و تسلط کامل داشته باشید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به عیب‌یابی پکیج و برطرف کردن مشکلات آن اقدام کنید.

عیب‌یابی پکیج آریستون

یکی دیگر از پرطرفدارترین پکیج‌های دیواری موجود در بازار، پکیج آریستون است. این پکیج کیفیت بسیار بالایی دارد و در شرایطی که مشکلی در سیستم آن رخ دهد، در صفحه نمایشگر خود کدهای خطایی را نشان می‌دهد.

جهت عیب‌یابی پکیج و برطرف کردن مشکلات آن نیاز است تا نسبت به مفهوم پشت هر یک از این کدها آگاهی و تسلط کامل داشته باشید و سپس نسبت به رفع آن‌ها اقدام کنید. عیب یابی و تعمیر پکیج آریستون موضوع بسیار مهمی است که به هنگام استفاده از این پکیج حتما باید مدنظر قرار داده شود.

تعمیر پکیج ایساتیس و خاموش و روشن شدن پکیج

عیب یابی پکیج فرولی

پکیج فرولی یکی از برندهای معتبر موجود در بازار ایران است و به خاطر کیفیت بالایی که دارد در میان کاربران طرفداران زیادی دارد.

برای عیب یابی و تعمیر پکیج فرولی نیاز هست که شما ارورهای پکیج فرولی را بشناسید و بعد نسبت به رفع آن اقدام نمایید. این خطا ها هنگام وجود مشکل در صفحه نمایش آن ظاهر میشود.

اگر پکیج شما دچار مشکل شد، در هر نقطه از تهران که باشید، شرکت سامیار سرویس ، با دارا بودن کادری مجرب، تعمیر پکیج در تهران را انجام می‌دهد و شما را در برطرف کردن مشکلات پکیج‌تان یاری خواهد کرد. تنها کافی است با کارشناسان سامیار سرویس تماس بگیرید و مشکل پکیج خود را با آن‌ها مطرح کنید. بیشتر بخوانید.

مشاوره

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *