مطالب

مهمترین دلایل صدا دادن پکیج! چکار باید کرد؟

رفغ صدای پکیج

پکیج شما صداهای عجیبی می دهد و نمی دانید علت این صداها چیست؟ صدا دادن پکیج یکی از مشکلاتی است که ممکن است زمان روشن شدن پکیج یا در طول روز با آن روبرو شوید. اکثریت ما تا زمانی که آب گرم مورد نیاز و حرارت مناسب رادیاتورها تامین باشند به نحوه کارکرد آن توجهی نداریم. در حالیکه بررسی علت صدا دادن پکیج هم در سرویس پکیج موضوع بسیار مهمی است.

ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که وقتی پکیج خود را روشن می کنید صداهای عجیب و غریبی بشنوید. صدا دادن پکیج هنگام روشن شدن می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه مقاله قصد داریم این موارد را بررسی کنیم. همراه سامیار سرویس باشید.

علت صدای پکیج چیست؟

ابتدا باید بررسی کنیم که صدا مربوط به کدام ناحیه پکیج است و سپس مشکل را برطرف کنیم. صدا دادن پکیج هنگام روشن شدن به عوامل و دلایل مختلفی بستگی دارد که باید هر چه زودتر مشکل را برطرف کرد.

در ادامه این نوشته به بررسی علت صدا دادن پکیج آریستون، ایساتیس،ایران رادیاتور، بوتان و پکیج گلدیران می‌پردازیم و راهکارهایی برای رفع مشکل صدا دادن پکیج معرفی می‌کنیم.

مشاوره

صدا دادن پکیج

عوامل ایجاد سر و صدا

• نامناسب بودن محل نصب پکیج

• اشکال هواگیری مدار پکیج ( هواگیری پکیج )

• سرد بودن آب ورودی پکیج

• ایراد سوپاپ پکیج

• خراب بودن فن پکیج

• خرابی پمپ پکیج

• سرد بودن آب ورودی

• خراب شدن سوییج فشار

• رسوب گرفتن مبدل ها

• اشکال در لوله کشی

دلایل صدای پکیج در انواع پکیج

پکیج یکی از سیستم های گرمایشی پر استفاده در ساختمان ها است که به جای موتورخانه مورد استفاده قرار می گیرد. پکیج ها در مواردی دچار مشکل می شوند و بعضی از این مشکلات باعث سر و صدا در پکیج دیواری و یا آبگرمکن دیواری شما می شود. هر پکیج با هر برندی ممکن است دلایل خاص و منحصر به فرد خود را داشته باشد. ادامه به بررسی دلایل صدا دادن پکیج در انواع برندهای پکیج را بررسی میکنیم.

صدا دادن پکیج

علت صدای پکیج ایران رادیاتور

پکیج‌های ایران رادیاتور یکی از برندهای محبوب در بازار ایران است. این برند پکیج گاهی دچار سر و صدا می‌شود، سرو صدایی همانند تق تق، جیرینگ جیرینگ، صدای سوت. برای رفع این مشکل و تعمیر پکیج ایران رادیاتور،ابتدا باید علت صدای پکیج را پیدا کنید.

علت صدای تق تق پکیج

• کم بودن فشار ورودی آب

• سرد بودن آب ورودی

• خراب بودن سوئیج فشار در پکیج ایران رادیاتور

• خراب شدن پمپ پکیج

• عدم هواگیری پکیج

• خراب شدن شیر اطمینان

• رسوب گرفتن مبدل و صافی برگشتی

• لوله کشی نامناسب

برای رفع مشکل، موارد بالا را برطرف کنید.

صدا دادن پکیج

علت جیرینگ جیرینگ در پکیج ایران رادیاتور

• دمای بالای بخار آب پکیج

برای جلوگیری از چنین اتفاقی نباید اجازه دهید که دمای پکیج به میزانی برسد که آب درون لوله‌ها را به بخار تبدیل کند. برای رفع این مشکل باید پکیج را کج کنید به شکلی که شیب بگیرد اما اگر پکیج قابلیت جابه‌جایی نداشت باید آن را هواگیری کنید.

علت صدای سوت در پکیج ایران رادیاتور

• اشکال در دریچه هوا

برای رفع این مشکل بهتر است در ابتدا ترموستات این بخش را ببندید. در ادامه باید اقدام به تعویض دریچه کنید. در هنگام تعویض دریچه مراقب باشید تا به لوله پایینی که دریچه به آن متصل شده است آسیبی وارد نشود.

همچنین بعد از انجام تعویض خوب دریچه را آب‌بندی کنید تا چکه نکند. برای این کار می‌توانید از تفلون استفاده کنید.

علت زوزه کشیدن پکیج ایران رادیاتور

• وجود رسوب در مبدل ثانویه

• لرزش فن پکیج

• وجود هوا در مسیر رادیاتورها

• تراز نبودن و نا صاف بودن پکیج

• گرفتن صافی برگشت پکیج

مشاوره

صدا دادن پکیج

علت صدای پکیج بوتان

یکی از مشکلات رایج در پکیج بوتان، مشکل صدا دادن آن است، که باعث اذیت و آزار مشتریانی شده است که از این پکیج خانگی استفاده می کنند.

علت صدای زیاد پکیج بوتان بستگی به عوامل مختلفی دارد:

رایج ترین صداهایی که از پکیج خارج می‌شود، صدای تق تق ، زوزه کشیدن، ضربه یا چکش، صدای بنگ بنگ مانند است. جهت تعمیر پکیج بوتان و رفع علت صدا دادن آن با ما همراه باشید.

صدای تق تق پکیج بوتان

در صورتی که لوله های اتصال پکیج، خیلی تنگ داخل کف یا دیوار نصب شده باشند، صدای تق تق در پکیج ایجاد می شود. البته با شنیدن صدای تق تق پکیج بوتان نگران نباشید چرا که تعمیرکار پکیج این مشکل جزئی را برای شما برطرف میکند.

علت زوزه کشیدن پکیج بوتان

علت زوزه کشیدن پکیج بوتان وجود رسوب در مبدل ثانویه و گرفتن صافی برگشت است. دومین علت زوزه کشیدن پکیج بوتان لرزش فن پکیج است که این مشکل را می توانید خودتان از طریق صداگیری فن با گذاشتن لاستیک در قسمت هایی که لرزش دارد برطرف کنید.

وجود هوا در مسیر رادیاتور ها و تراز نبودن و کج بودن پکیج هم می تواند از دیگر علت های زوزه کشیدن پکیج بوتان باشد. که برای بر طررف کردن این مشکل نیاز به سرویس پکیج دیواری خود دارید .

صدای ضربه یا چکش در پکیج بوتان

صدای ضربه یا چکش در پکیج بوتان به خاطر صدای پمپ پکیج است، که در این صورت باید برای پمپ، ضربه گیر نصب شود تا این صدا کاهش پیدا کند. اگر نصب ضربه گیر فایده ای نداشت در این صورت باید سرعت پمپ بررسی شود.

دلیل دیگری که باعث صدای ضربه یا چکش در پکیج بوتان می شود مربوط به حجم آب در گردش است. ممکن است قطر لوله های استفاده شده برای آن حجم از آب خیلی کوچک باشد.

صدا دادن پکیج

صدای بنگ بنگ در پکیج بوتان

زمانی که آب در مسیر حرکت پکیج ناگهان متوقف شود، صدای بنگ بنگ در پکیج ایجاد می شود.

صدای فن در پکیج بوتان

علت صدای فن پکیج بوتان می تواند به دلیل کاهش طول عمر این دستگاه باشد. برای ذکر دلایل این مشکل می توانیم به شکستن و یا گرد و غبار موجود در پکیج اشاره کنیم. ناخالصی های موجود در پره های این وسیله می تواند باعث ایجاد مشکل شده و صداهای ناهنجاری ایجاد کند.

بروز طولانی مدت این مشکل باعث خاموشی یا خرابی پکیج شده و در نهایت باعث کاهش عمر این وسیله می شود. به همین منظور با تغییر دادن فن پکیج ها می توان آن ها را تعویض کرده و به خوبی عملکرد پکیج خود را مشاهده کنید.

در شهرهای آلوده که ذرات گرد و غبار زیادی وجود دارد، احتمال کوتاه شدن عمر پکیج ها بیشتر است.

علت صدا دادن پکیج ایساتیس

صدا دادن پکیج ایساتیس می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. معمولا صدای ناهنجاری که از پکیج ایساتیس خارج می شود مانند تق تق و یا زوزه کشیدن می‌تواند خطرناک باشد. در این قسمت علت زوزه کشیدن پکیج ایساتیس و موارد دیگر بررسی می شود.

مهمترین دلایل صدا دادن پکیج ایساتیس عبارتند از:

• فشار کم آب ورودی پکیج ایساتیس

• سرد بودن زیاد آب ورودی پکیج

• خرابی سوئیچ فشار پکیج

• خراب شدن پمپ اصلی پکیج ایساتیس

• وجود رسوب و آلودگی در مبدل

• لوله کشی نادرست رادیاتورهای پکیج

• هواگیری نکردن پکیج

• خرابی شیر اطمینان

گاهی حل کردن این مشکلات می‌تواند بسیار تخصصی و فنی باشد و بهتر است که از یک تعمیرکار متخصص و با تجربه در این زمینه برای تعمیر پکیج ایساتیس خود کمک بگیریم تا پکیج شما دچار مشکلات دیگری نشود.

صدا دادن پکیج

علت صدای پکیج گلدیران

بیشترین صدا مربوط به اولین لوله سمت راست زیر پکیج است. این لوله به پمپ دستگاه متصل است و ممکن است به دلیل حرکت پمپ و لرزش حاصل از آن باشد. در این حالت پیشنهاد می شود لوله را با دست نگه دارید.

عامل دیگر ایجاد صدا می تواند وجود هوا در سیکل رادیاتورها و یا پمپ دستگاه است که در این حالت باید رادیاتور را هواگیری کنید.

علت صدای تق تق آبگرمکن دیواری

صدای تق تق آبگرمکن دیواری معمولا در تمامی آبگرمکن های دیواری دیده می شود علت صدای تق تق آبگرمکن دیواری وجود هوا در مدار گرمایش و همینطور رسوب گرفتن مدار رادیاتور است.

لازم به ذکر است که علت صدای تق تق آبگرمکن دیواری و علت صدای تق تق پکیج دیواری مدل های مختلف هنوز به طور واضح مشخص نشده است تمامی اجزای پکیج می‌توانند در تولید صدای تق تق آبگرمکن دیواری نقش داشته باشند.

راه حل مشکل صدا دادن پکیج

با بررسی عوامل ذکر شده به راحتی می توانید علت صدا دادن شوفاژ، آبگرمکن دیواری (پکیج) خود را پیدا کرده و آن را برطرف کنید. عواملی مانند هواگیری ، لوله کشی صحیح، تغییر دادن فن پکیج ها و تعادل آب از راه حل های بارز این مشکل می باشد.

با بررسی موارد ذکر شده در این مقاله به راحتی می توانید مشکل سر و صدای پکیج خود را برطرف کنید. در این مقاله دلایل سر و صدا برندهای مختلف پکیج و راه حل های ساده و کاربردی ذکر شده است.

علت صدا دادن پکیج

پیشگیری از بروز مشکل صدا دادن پکیج

یکی از بهترین راه حل ها برای پیشگیری از بروز مشکل صدا دادن پکیج سرویس دوره ای است. توجه به عملکرد پکیج دیواری بسیار اهمیت دارد و بهتر است با بررسی پکیج از بروز مشکلات جدی جلوگیری کنید.

برای حل مشکل صدا دادن پکیج از کجا کمک بگیرم؟

در بسیاری از موارد می توانیم با در نظر گرفتن نکات گفته شده در این موارد خودمان مشکل صدا دادن پکیج را برطرف کنیم ولی در مواردی که مشکل جدی باشد بهتر است از تعمیرکار متخصص برای این امر استفاده کنیم.

مشاوره

سخن پایانی

در یک جمع‌بندی، عوامل متعددی می‌تواند در صدا دادن پکیج تاثیرگذار باشد. با توجه به عملکرد پکیجتان به راحتی می توانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

راه حل های ذکر شده در این مقاله ساده ترین روش های ممکن برای برطرف کردن مشکل سر و صدا هستند با این وجود اگر همچنان پاسخ سوالتان (چرا پکیج صدا می دهد؟) را پیدا نکردید یا برای رفع آن به کمک نیاز دارید، بهتر است حتما از یک تعمیرکار تخصصی تعمیر و سرویس پکیج در سامیار سرویس کمک بگیرید تا به بهترین نحو به رفع مشکلات پکیج شما بپردازد.

4.7/5 - (26 امتیاز)

1 نظر در “مهمترین دلایل صدا دادن پکیج! چکار باید کرد؟

  1. محمدی گفت:

    سلام ، این الان چی شد ، شما هیچ توضیحی ندادید فقط سوال بود ، جواب کجاست ، چقدر حاشیه روی دارید ، اصل مطلب چیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *