مطالب

روشن كردن پكيج ايران رادياتور، بوتان و سایر پکیج ها

روشن کردن پکیج

روشن کردن پکیج ایران رادیاتور و نحوه روشن کردن پکیج بوتان از دغدغه‌های اصلی افرادی است که این پکیج‌ها را تهیه می‌کنند. برای استفاده از پکیج دیواری در واحد مسکونی نیاز به نصب و راه‌اندازی آن است. این کار توسط سرویسکار و تکنسین شرکت تولید کننده محصول انجام می‌شود. سرویسکار مجاز دستگاه را با توجه به شرایط محیط، نصب و راه‌اندازی می‌کند و پس از روشن شدن دستگاه (به نحوی که بتوان از دستگاه به طور کامل استفاده کرد) آن را به مشتری تحویل می دهد

حال  این سوال مطرح می شود اگر دستگاه به طور ناگهانی خاموش شود و یا برای مسافرت طولانی دستگاه را خاموش کرده باشیم و یا نیاز به تغییر وضعیت دستگاه باشد، چه کاری باید انجام دهیم؟در این شرایط نیاز است تا با روشن کردن پکیج ایران رادیاتور و نحوه روشن کردن پکیج بوتان در مدل‌های مختلف و نحوه راه‌اندازی آن‌ها در فصل زمستان و تابستان آشنا شوید تا به راحتی قادر به روشن و خاموش کردن آن‌ها باشید؛ نکته ی قابل توجه آن است که.باید قبل از انجام هرگونه اقدامی در مورذ پکیج دیواری، در صورت مشاهده هرگونه اشکال فنی، نیاز است حتما با متخصصین شرکت مشورت نمایید.

مشاوره

 

چگونه پکیج دیواری را روشن کنیم؟

فهرست محتوا

پس از این‌که پکیج دیواری خود را تهیه کردید، نوبت به یادگیری آموزش روشن كردن پكيج بوتان می‌رسد. ما به شما مراحل گام به گام روشن کردن پکیج را خواهیم گفت. کافی است این مراحل را به صورت دقیق دنبال کنید:

  1.  ابتدا لازم است تا رادیاتورها و شوفاژها هواگیری شوند.
  2.  سپس باید شیرهای رفت و برگشت رادیاتورها و شوفاژها را باز کنید.
  3.  سپس باید فشار دستگاه اندازه‌گیری شود. اگر فشار کمتر از ۱.۵ بار بود، باید شرپرکن را باز کنید.
  4.  در این مرحله باید ترموستات مورد بررسی قرار بگیرد. اگر روی صفر بود یعنی در حالت تابستانه است و اگر در حالت ماکزیمم بود یعنی در حالت زمستانه است. حال می‌توانید ترموستات را روی دمای دلخواهتان تنظیم کنید و اگر چراغ سبز شد می‌توانید مراحل بعدی را انجام دهید.
  5.  در این مرحله باید شیر گاز ورودی پکیج روشن شود.
  6. اگر تمامی مراحل را به درستی انجام داده باشید، چراغ دمای دستگاه سبز شده و دستگاه به دمای متعادل می‌رسد.

تعمیر پکیج فرولی

نکاتی که قبل از روشن کردن پکیج دیواری باید رعایت شود

قبل از آشنایی با طریقه روشن کردن پکیج بوتان، نکاتی را مد نظر قرار داد تا به هنگام روشن کردن پکیج به مشکلی بر نخورید؛ در ادامه به بررسی بیشتر این نکات می پردازیم:

1. لوله های گاز ورودی را بررسی کنید که نشتی نداشته باشند.

2. از اتصال صحیح دودکش‌ها و همچنین نشتی نداشتن آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

3. منبع آب پکیج را بررسی کنید که بدون آب نباشد.

نکاتی که در هنگام روشن کردن پکیج دیواری باید رعایت شوند

به هنگام روشن کردن پکیج هم باید نکاتی را درنظر بگیرید که خدایی نکرده مشکلی برای پکیج دیواری شما بوجود نیامده و در آینده نیاز به تعمیر پکیج بوتان یا ایران رادیاتور خود نداشته باشید. در ادامه آن‌ها می‌پردازیم.

  1.  پس از روشن کردن پکیج حتما شیر پرکن را ببندید.
  2.  در تابستان نیازی نیست که حتما شیر رفت و برگشت و شیر شوفاژ را ببندید.
  3.  اگر هنگام روشن کردن پکیج با خطاهایی روبه‌رو شدید، می‌توانید پکیج را خاموش کنید، مشکل را برطرف کنید و سپس دوباره پکیج را روشن کنید.

مشاوره

چگونه شمعک پکیج را روشن کنیم؟

برای روشن کردن شمعک پکیج، نیاز است از استوانه ی مشکی که بر روی پکیج است، استفاده نمایید و با فشار دادن این بخش، دستگاه خود را روشن کنید؛ روی این استوانه ی مشکی علامت جرقه قرار گرفته است؛ برای آن که پکیج خود را روشن کنید، علامت جرقه را دقیقا در مقابل شیار روی بدنه شیر دستگاه، قرار دهید.

نحوه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور

برای روشن کردن پکیج ایران رادیاتور لازم است تا مراحل زیر را دنبال کنید تا پکیج شما روشن شود:

  1.  آب سرد دستگاه را باز کنید و سپس آب گرم مصرفی را باز کرده و آن را هواگیری کنید.
  2.  شر پرکن را باز کنید و فشار پکیج را به ۱.۵ بار برسانید.
  3.  شیر دستی گاز را باز کنید و آن را هواگیری کنید.
  4. حال پکیج شما آماده برای روشن شدن است.

پکیج دیواری 1 1 1 scaled

نحوه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور مدل l24ff و l28ff

برای روشن کردن پکیج ایران رادیاتور مدل l24ff و l28ff ابتدا لازم است تا کلیدهای روی پکیج را بشناسید. هریک از این کلیدها وظیفه‌ای را برعهده دارند. روی کلید روشن و خاموش کردن پکیج چهار علامت وجود دارد. علامت 0 نشان می‌دهد که پکیج خاموش است، علامت R برای رفع اشکالات پکیج مورد استفاده قرار می‌گیرد، علامت خورشید برای وضعیت تابستانه و علامت برف برای وضعیت زمستانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در فصل زمستان و تابستان نحوه روشن کردن پکیج متفاوت است که به شما خواهیم گفت.

چگونگی روشن کردن پکیج زمانی که در حالت زمستان است

در فصل زمستان برای روشن کردن پکیج ایران رادیاتور ابتدا کلید روشن باید روی علامت برف قرار داده شود سپس کلید تنظیم آب گرم مصرفی را روی دمای مورد نظر تنظیم می‌کنیم. سپس کلید آب گرم رادیاتور هم بر حسب نیاز روی دمای مورد نظر باید تنظیم شود.

چگونگی روشن کردن پکیج زمانی که در حالت تابستان است

برای آن‌که بدانید در فصل تابستان برای روشن کردن پکیج ایران رادیاتور، کلید روشن روی علامت خورشید قرار می‌گیرد و سپس کلید آب گرم مصرفی باید در وسط قرار بگیرد و به این ترتیب پکیج روشن خواهد شد.

نحوه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور مدل m24ff

نحوه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور مدل m24ff درست همانند سایر انواع پکیج‌های ایران رادیاتور است و لازم است تا مراحل به صورت دقیق اجرا شوند تا پکیج بدون هیچ مشکلی روشن شود.

مبدل حرارتی چیست و چگونه کار می کند؟

نحوه راه اندازی پکیج بوتان

لازم به ذکر است، این آموزش‌های نحوه تنظیم پکیج بوتان، برای مدل‌های پکیج بوتان پارما، ورونا و پرلا پرو کاربرد دارد؛ در ادامه ی مطلب، با نحوه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور هم آشنا خواهید شد.

آشنایی با صفحه پنل جلوی پکیج دیواری بوتان

قبل از آشنایی با نحوه روشن کردن پکیج بوتان، لازم است تا با یک سری از اجزا که روی پنل جلویی قرار دارد آشنا شوید.

  • صفحه مدرج (نمایشگر) فشار و دما : عقربه‌های روی این صفحه میزان فشاردستگاه را بر حسب بار و دمای آب مدار گرمایش را بر حسب درجه سانتیگراد نشان می‌دهد.
  • دسته انتخاب وضعیت: برای روشن و خاموش کردن دستگاه و انتخاب فصل به کار می‌رود و می‌تواند در سه وضعیت تابستانی، قطع موقت یا راه‌اندازی مجدد زمستانه قرار گیرد؛ در هنگام چرخاندن دسته انتخاب وضعیت از بیرون کشیدن آن جدا خودداری نمایید چراکه ممکن است مشکل از شود برای پکیج شما و شما را وادار به کمک گرفتن از یک تعیرکار پکیج نمیاد.

تعمیرکار پکیج بوتان

دسته انتخاب وضعیت پکیج بوتان:

• وضعیت تابستانه

• وضعیت قطع موقت /راه اندازی مجدد

• وضعیت زمستانه

وضعیت قطع موقت/ راه اندازی مجدد(علامت خاموش)

به دو منظور دستگاه در این وضعیت قرار می‌گیرد:

• برای خاموش کردن موقت دستگاه ( در این حالت سیستم‌های ضد گریپاژ و ضد یخ دستگاه فعال است).

• برای راه‌اندازی مجدد و یا به اصطلاح reset دستگاه.

سرویسکار پکیج بوتان

وضعیت زمستانی پکیج دیواری بوتان

وضعیت زمستانی (علامت رادیاتور) زمانی که به آب گرم مصرفی و آبگرم گرمایشی برای گرمایش محل سکونت خود به طور همزمان نیاز دارید از این وضعیت استفاده می‌شود. این حالت بسته به نوع استفاده می‌تواند در زمستان و یا حتی اواخر فصل پاییز و اوایل فصل بهار مورد استفاده قرار بگیرد. در ادامه به بررسی نحوه روشن کردن پکیج بوتان در حالت زمستانه خواهیم پرداخت.

دسته تنظیم دمای ابگرم مصرفی

دسته تنظیم پکیج بوتان، در دمای آب گرم مصرفی برای تنظیم درجه حرارت آب گرم مصرفی بکار می‌رود. با چرخاندن دسته تنظیم در جهت حرکت عقربه های ساعت دمای آب گرم افزایش و با چرخاندن آن در خلاف جهت حرکت عقربه‌های ساعت دمای آب کاهش می‌یابد.

دسته تنطیم دمای گرمایش

دسته تنطیم دمای گرمایش برای تنظیم دمای آب مدار گرمایش به کار می‌رود.، به منظور تنظیم میزان گرمای ساختمان لازم است دمای آب مدار گرمایش را متناسب با دمای محیط تغییر دهیم. با چرخاندن دسته تنطیم در جهت عقربه‌های ساعت دمای آب افزایش پیدا کرده و با چرخاندن آن در خلاف جهت حرکت عقربه‌های ساعت دمای آب کاهش می یابد.

سرویس پکیج بوتان

 

نکات ضروری قبل از روشن کردن پکیج دیواری بوتان

به طور کلی کار با پکیج بوتان و نحوه روشن کردن پکیج بوتان سخت نیست اما نیاز است تا برای روشن کردن پکیج چند مسئله را بررسی کنید و انجام دهید تا از خطرات احتمالی جلوگیری کنید. مطالعه راهنمای پکیج بوتان پیش از روشن کردن آن بسیار مهم است که در صورتی که به درستی رعایت نکنید ممکن است نیار به تعمیر یا سرویس پکیج دیواری پیدا نمایید.

  • تست گازبندی: از عدم نشتی لوله‌های مربوط به گاز و رگولاتور گاز اطمینان حاصل نمایید.
  • هواگیری: داخل دستگاه پکیج و سیستم بوتان هیچگونه هوایی نباید وجود داشته باشد، درصورت وجود هوا، اقدام به هواگیری پکیج از سمت رادیاتور کنید.
  • کنترل عملکرد درست پتانسیومر: دمای شوفاژ را کنترل کرده و مطمئن شوید که مشعل به موقع خاموش و روشن می‌شود تا نحوه روشن کردن پکیج بوتان را به درستی انجام دهید.
  • کنترل دمای آب گرم مصرفی: کنترل کنید که دمای آب مصرفی در ابتدای روشن کردن دستگاه 35 درجه سلسیوس بیش از دمای آب سرد اولیه باشد.
  • کنترل فلوسوییچ آب: عملکرد صحیح مشعل را با سه بار خاموش و روشن کردن آن بررسی کنید.
  • کنترل دمای مدار گرمایش: از فشار مناسب آب و خاموش و روشن شدن پکیج در دمای معین مطمئن شوید.
  • کنترل عملکرد جرقه‌زن: روشن شدن مشعل به وسیله جرقه‌زن را با چشم کنترل کنید.

نحوه روشن کردن پکیج دیواری بوتان در حالت زمستانه

حال که با نحوه کار پکیج بوتان آشنا شدید، در ادامه به شما طرز روشن کردن پکیج بوتان را شرح خواهیم داد:

  1.  در مرحله اول از طريقه روشن كردن پکیج ديواري بوتان، باید درجه فشار پکیج بوتان را کنترل و تنظیم کنید. این درجه باید روی ۱.۵بار باشد. اگر فشار کمتر از ۱.۵ باشد باید شیر کوچکی که در زیر پکیج قرار دارد (شیر پر کن که در زیر دستگاه و مابین شلنگهای سمت چپ قرار دارد) را باز کنید تا فشار افزایش پیدا کند و به 1.5 برسد. در این زمان لازم است شیر زیر پکیج را ببندید.
  2. در مرحله بعد از نحوه روشن کردن پکیج بوتان، باید مسیر دودکش را کنترل کنید تا حتما باز باشد.
  3.  شیرهای موجود در زیر پکیج را که به شلنگ‌های آب وروردی متصل هستند را باز کنید.
  4.  شیر رادیاتورها را باز کنید.
  5. پکیج بوتان را در حالت زمستانه قرار دهید و درجه دمای پکیج را بالا ببرید تا پکیج بوتان روشن شود.
  6.  بعد از چند دقیقه کارکردن پکیج باید نزدیکترین رادیاتور به پکیج شروع به داغ شدن کند.
  7.  در انتها بعد از اینکه همه رادیاتورها داغ شدند می‌توانید هواگیری را انجام دهید. بعد از هواگیری رادیاتورها مجددا مانند مرحله اول فشار پکیج را کنترل نمایید.
  8. هواگیری پکیج

نحوه روشن کردن پکیج دیواری بوتان در حالت تابستانه

برای دانستن نحوه روشن کردن پکیج بوتان در حالت تابستانه، به کمک دسته تنظیم دمای پکیج بوتان، دمای آب گرم مصرفی را روی درجه حرارت دلخواه تنظیم نمایید. پکیج دیواری را روی حالت تابستانه قرار دهید اکنون با باز کردن شیر آب گرم مصرفی، مشعل روشن شده و نمایشگر وضعیت عملکرد شوفاژ به صورت سبز ثابت روشن درمی‌آید. با بستن شیر اب گرم نیز مشعل خاموش می‌شود؛ نحوه خاموش كردن پكيج بوتان به این صورت است که کلید شروع باید روی علامت 0 قرار بگیرد.

نحوه روشن کردن پکیج بوتان مدل پارما

برای آن‌که بدانید نحوه روشن کردن پکیج بوتان مدل پارما چگونه است، نیاز است تا مراحلی دنبال شود:

  1.  وضعیت دستگاه را در حالت راه‌اندازی مجدد قرار دهید.
  2.  پکیج را به برق وصل کنید و در این شرایط خواهید دید که چراغ عملکرد پکیج به صورت قرمز، خاموش، سبز، قرمز، خاموش، سبز خاموش و روشن می‌شود.
  3.  پکیج را با توجه به فصل در حالت زمستانی یا تابستانی تنظیم کنید.

نحوه روشن كردن پكيج بیتا هم دقیقا مثل پکیج پارما است.

نحوه روشن كردن پكيج بوتان پرلا

برای آشنایی با نحوه روشن کردن پکیج بوتان مدل پرلا لازم است تا مراحل زیرا را دنبال کنید:

  1.  دستگاه در حالت راه‌اندازی تنظیم کنید.
  2.  پکیج را به برق وصل کنید.
  3.  با توجه به فصل، تنظیمات پکیج بوتان را روی حالت زمستانی یا تابستانی قرار دهید.

نحوه روشن کردن پکیج بوتان مدل ورونا

برای آشنایی با نحوه روشن کردن پکیج بوتان مدل ورونا نیاز است تا همانند دیگر پکیج‌های بوتان عمل کنید، مثل مراحل زیر:

  1. وضعیت پکیج را روی حالت راه‌اندازی مجدد قرار دهید.
  2.  پکیج را به پریز برق متصل کنید.
  3.  با توجه به این‌که در فصل زمستان قرار دارید یا تابستان، تنظیمات پکیج را قرار دهید.

هواگیری پکیج

نحوه روشن کردن پکیج بوتان مدل اپتیما و مدل cv424s

برای دانستن نحوه روشن کردن پکیج بوتان مدل اپتیما و مدل cv424s تنها کافی است مراحلی که برای سایر مدل‌های پکیج بوتان گفته شد، به صورت دقیق و مرحله به مرحله انجام دهید تا پکیج شما روشن شود؛ نحوه روشن كردن پکیج بوتان مدل calda venezia هم درست همانند مدل‌های قبلی انجام می‌شود.

نحوه روشن کردن پکیج ایساتیس، فرولی، آریستون، تاچی و…

وشن کردن این پکیج‌ها با نحوه روشن کردن پکیج بوتان و ایران رادیاتور هیچ تفاوتی ندارد و برای روشن کردن آن‌ها هم باید مراحل گفته شده در قبل به صورت دقیق و جزئی طی شود.

روشن کردن پکیج مسئله بسیار مهمی است. بنابراین لازم است تا انجام روشن کردن پکیج ایران رادیاتور، نحوه روشن کردن پکیج بوتان و همچنین سایر پکیج‌ها را یاد بگیرید تا خودتان به تنهایی قادر به روشن کردن پکیج منزلتان باشید.

4.5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *