تعمیر آبگرمکن

چرا آبگرمکن دیواری جرقه نمی زند؟

چرا آبگرمکن دیواری جرقه نمی زند؟

جرقه نزدن آبگرمکن دیواری از جمله مشکلاتی که مصرف کنندگان این دستگاه ممکن است با آن مواجه شوند. در صورتی که برای روشن شدن آبگرمکن خود سعی دارید جرقه آبگرمکن را فعال کنید، اما مشعل روشن نمی‌شود یا جرقه ای ایجاد نمی‌شود، یک مشکل فنی به وجود آمده است. اگر می‌خواهید اصلی ترین علت جرقه نزدن آبگرمکن دیواری را بدانید مطالعه این مقاله آموزشی از سامیار سرویس به شما کمک خواهد کرد. با ما همراه باشید.

دلیل جرقه نزدن آبگرمکن چیست؟

عوامل متعددی هستند که در جرقه نزدن ابگرمکن دیواری دخیل هستند که در ادامه به شرح هر کدام از این دلایل می‌پردازیم:

مشاوره

خرابی جرقه زن

ابتدایی‌ترین علت جرقه نزدن آبگرمکن دیواری بوتان خرابی قطعه جرقه زن است. اگر جرقه زن دچار ایراد شده باشد جرقه ای ایجاد نمی‌‌شود. از آن جایی که روشن شدن جرقه آبگرمکن به کارکرد صحیح جرقه زدن بستگی دارد، پس در نهایت نه جرقه زده می‌شود و نه دستگاه روشن می‌شود. برای تعمیر آبگرمکن در تهران بهتر است از یک مجموعه معتبر کمک بگیرید.

خرابی-فندک-پیزو-الکتریک-دلیل-جرق-نزدن-آبگرمکن

خرابی فندک پیزو الکتریک

اگر فندک آبگرمکن خراب باشد، عدم جرقه یا دیر جرقه زدن ابگرمکن دیواری را به همراه دارد. در صورتی که فندک خراب باشد بهترین کار تعویض فندک آبگرمکن بوتان توسط همکاران ما در سامیار سرویس نمایندگی تعمیرات آبگرمکن بوتان است چرا که بهترین خدمات مشتریان بوتان را عرضه می‌دارد.

فاصله نامناسب بین الکترود و مشعل

در صورتی که فاصله استاندارد بین الکترود جرقه زن و مشعل آبگرمکن به خوبی تنظیم نشده باشد مشکل جرقه نزدن آبگرمکن به وجود می‌آید. فاصله استاندارد بین الکترود نباید کمتر یا بیش از 9 میلی باشد. بهتر است برای تنظیم فاصله جرقه زن آبگرمکن خود از یک سرویسکار آبگرمکن کمک بگیرید.

رسوب‌گذاری در نوک الکترود

معمولا علت یکسره شدن جرقه زن آبگرمکن دیواری در بیشتر آبگرمکن‌ها، مسدودیت جرم در نوک الکترود جرقه زن است. اگر سر الکترود جرم بگیرد جرقه زن عمل نمی‌کند و سیستم روشن نخواهد شد. برای رفع مشکل کافی است که سر الکترود را با یک سمباده به خوبی تمیز کنید.

شکستگی چینی الکترود

زمانی که سر الکترود دچار شکستگی باشد، نمی‌تواند امکان جرقه زدن را برای آبگرمکن به وجود بیاورد.برای رفع مشکل جرقه نزدن آبگرمکن دیواری بوتان و برندهای دیگر الکترود را تعویض کنید.

قطعی-وایر-الکترود-جرقه-زن-دلیل-جرقه-نزدن-آبگرمکن

قطعی وایر الکترود جرقه زن

جرقه زن قطعه حساسی است که کمی جا به جایی در وایر آن می‌تواند در کارکرد جرقه زن و دستگاه اختلال ایجاد کند. در صورتی که وایر قطع یا شل باشد هم جرقه ای زده نخواهد شد. بهترین کار این است که وایر الکترود جرقه زن را به خوبی تنظیم کنید. توصیه می‌کنیم این کار را به تعمیرکاران متخصص و حرفه ای سامیار سرویس بسپارید.

تعمیر جرقه زن آبگرمکن دیواری بوتان

زمانی که موفق به روشن کردن شمعک آبگرمکن برقی خود نشدید، باید اطمینان پیدا کنید از اینکه جرقه زن آبگرمکن سالم است یا خیر! و بعد از آن فندک آبگرمکن را چک کنید. در این مرحله اگر فندک ایرادی نداشت باید فاصله بین الکترون تا مشعل را چک کنید و یا نوک الکترود چینی را بررسی نمائید و ببینید ایرادی دارد یا خیر! اگر هیچ یک از این موارد را مشاهده نکردید باید قطعی الکترود جرقه زن را مورد بررسی قرار دهید.

در واقع اگر آبگرمکن نیاز به تعمیر پیدا کرد، باید تعمیر آن را تنها به تعمیرکاران با تجربه بپردازید.

تعمیر جرقه زن آبگرمکن دیواری بوتان

قیمت جرقه زن آبگرمکن دیواری بوتان و سایر برند‌ها

قیمت جرقه زن آبگرمکن دیواری بوتان و سایر برند‌ها تحت تاثیر عوامل مختلفی خواهد بود که در ادامه از سری عوامل موثر بر نوسان قیمت جرقه زن آبگرمکن دیواری را ذکر کرده ایم:

  • توان حرارتی: جرقه زن‌های آبگرمکن دیواری بوتان دارای ظرفیت‌های مختلفی هستند که مسلما داشتن قدرت حرارتی بالا منجر به افزایش قیمت محصولات خواهند شد.
  • کارایی انرژی: جرقه زن‌هایی که کارایی و انرژی بالایی دارند عمدتا می‌توانند در مصرف انرژی صرفه جویی کنند. این نوع محصولات عمدتا دارای قیمت‌های بالاتری بوده اند و اما در طولانی مدت خرید جرقه زن ابگرمکن دیواری مقرون به صرفه‌تر بوده چرا که در هزینه‌های انرژی صرفه جویی می‌کند.
  • برند: برند جرقه زن نیز موثر بر قیمت آن خواهد بود.عمدتا برند‌های معروف و معتبر دارای قیمتی گران تر خواهند بود چرا که مطرح شدن یک برند وابسته به کیفیت بالا و سابقه خیلی خوب محصولات خواهند بود.
  • جنس و کیفیت: در زمان خرید جرقه زن، تنها به قیمت جرقه زن آبگرمکن دیواری توجه نکنید و به جنس بدنه و کیفیت قطعات داخلی و استاندارد‌های ساخت محصول توجه داشته باشید.
  • رقابت بین برند‌های مختلف: عمدتا برند‌های مطرح و معتبر بین رقابت قیمتی با یکدیگر خواهند بود، که این رقابت به نفع مشتریان خواهد بود.

سخن آخر

در این مقاله به اطلاعات کلی در خصوص جرقه نزدن آبگرمکن دیواری پرداخته شد. از آن جایی که آبگرمکن و کلیه قطعات آن از حساسیت بالایی برخوردار است، تعمیر و عیب یابی آن به تخصص و مهارت کافی نیاز دارد. بنابراین لازم است که تعمیر آبگرمکن و برطرف کردن مشکل جرقه نزدن آبگرمکن را به تعمیرکاران حرفه ای سامیار سرویس بپردازید.

این مرکز تعمیرات کلیه خدمات مربوط به سرویس و عیب یابی و تعمیر آبگرمکن و تعمیر و سرویس پکیج دیواری را به صورت 24 ساعته انجام می‌دهد و پاسخگوی نیاز شما مشتریان گرامی در سراسر تهران است.

2.4/5 - (27 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *