مطالب

علت خاموش شدن پکیج بوتان مدل پارما چیست؟

خاموش-شدن-پکیج-بوتان-مدل-پارما

پکیج پارما یکی از پرفروش ترین پکیج های شرکت بوتان است. اما این پکیج با وجود کارکرد مفید مانند سایر دستگاه های گرمایشی با مشکلاتی همراه است. خاموش شدن پکیج بوتان مدل پارما جز رایج ترین مشکلات این دستگاه به شمار می رود. زمانی که یکی از قطعات دچار خرابی یا آسیب می شود، عملکرد کل سیستم را با مشکل مواجه می کند که در نهایت این کاستی ها منجر به خاموش شدن پکیج می شود. ما در این مقاله قصد داریم . در این مقاله قصد داریم به بررسی علت خاموشی مکرر پکیج بوتان مدل پارما بپردازیم

 

15 دلیل خاموش شدن پکیج پارما

خاموش شدن پکیج بوتان مدل پارما دلایل متعددی دارد که در ادامه به دلایل و راه حل رفع این مشکل معرفی می کنیم:

1. قطعی گاز و برق پکیج پارما

همان طور که می‌دانید همه پکیج ها با گاز و برق کار می کنند. اگر یکی از این عوامل قطع شود، دستگاه خود به خود خاموش می شود و دیگر کار نمی کند.

بعد از قطعی گاز ورودی و برق چراغ قرمز پکیج پارما فعال می شود و به مصرف کنندگان خود می فهماند که گاز قطع شده است. بنابراین اولین علت خاموش شدن پکیج دیواری پارما  قطع گاز و برق است که باید در ابتدا به خوبی بررسی شوند.

 

2. افت فشار گاز پکیج پارما

افت-فشار-گاز-پکیج-پارما-دلیل-خاموش-شدن-دستگاه

همانطور که قطع بودن گاز ورودی به پکیج، مانع روشن شدن آن می شود، کم بودن فشار گاز نیز باعث خاموش شدن پکیج می شود. مشکل افت فشار گاز به دلیل مشکلات گاز ساختمان و عدم تنظیم مناسب هوای گاز به وجود می آید. در این صورت، پکیج پارما نتواند شعله تشکیل بدهد و خاموش می شود.

راه حل: این یک مشکل تخصصی پکیج پارما ست که برای رفع این مشکل خاموش شدن پکیج پارما کافی است تعمیرکار پکیج در تهران کمک بگیرید.

 

3. هواگرفتگی مدار گرمایش

نفوذ هوا در داخل سیستم رادیاتورها اصلی ترین علت خاموش شدن پکیج شوفاژ دیواری پارما می باشد که می تواند در کارکرد دستگاه اختلال ایجاد کند. وقتی هوا به درون مدار گرمایشی سیستم نفوذ کند، پمپ به ناچار به جای آب هوا را به گردش می اندازد و این هوا در داخل مدار به جریان می افتاد.

گردش هوا داخل مدار باعث می شود که برد دستگاه پیام اشتباه دریافت کند و وقتی کمبود آب را تشخیص داد، از روشن شدن پکیج خوداری می کند.

راه حل:

برای رفع مشکل راحت ترین کار هواگیری رادیاتورهاست. به این شکل که شیر هواگیری رادیاتورها را باز کنید تا هوا به همراه آب از داخل شوفاژ رادیاتورها خارج شود.

 

4. کاهش آب در مدار پکیج پارما

در کنار تجهیزاتی مانند گاز و برق که برای روشن شدن و کار کردن دستگاه بسیار ضروری هستند، وجود آب کافی در مدار پکیج نیز بسیار مهم است. وقتی مقدار آب درون پکیج پارما از یک حدی کمتر شود، کلید نیم بار سیستم فعال شده و از روشن شدن دستگاه جلوگیری می کند. و در نتیجه، دستگاه خاموش می شود

از دیگر عواملی که باعث کم شدن آب داخل مدار پکیج می شوند نشتی، خرابی منبع انبساط یا ایراد در شیر پرکن پکیج هستند.

راه حل:

برای رفع مشکل کاهش آب دستگاه، باید مقدار بار پکیج را بررسی کنید. اگر کمتر از 1.5 بار باشد، بعد از باز کردن شیر پرکن می توانید مقدار آب مورد نیاز پکیج پارما را تامین کنید. بعد از آن بلافاصله شیر پرکن را ببندید.

5. رسوب گرفتن مدار گرمایش

رسوب گرفتن مهم ترین علل خاموش شدن پکیج پارما محسوب می شود. به علت سختی آب در کشور رسوبات زیادی در این دستگاه گرمایشی انباشته می شوند. این رسوبات مسیر گرمایش رادیاتورها را می بندد و در حرکت آب در راه رسیدن به مسیر گرمایشی پکیج پارما اختلال به وجود می آورد.

راه حل:

برای رفع پکیج پارما را اسیدشویی و رسوب زدایی کنید. این کار را به تعمیرکار پکیج بوتان بسپارید و اقدام دیگر نصب سختی گیر بر روی پکیج می باشد.

 

6. بالا رفتن بیش از حد دمای دستگاه

بالا-رفتن-بیش-از-حد-دمای-دستگاه

خاموش شدن پکیج بدیهی ترین علت خاموشی ناگهانی پکیج پارما به شمار می رود.همه پکیج ها خصوصا پکیج پارما یک حد استاندارد در میزان حرارت و گرما هستند و دمای آب در مدار بیش از اندازه بیشتر شود، گفته می شود که پکیج به اصطلاح جوش می آورد. در چنین شرایطی دستگاه به طور ناگهانی خاموش می شود.

راه حل:

عواملی مانند خرابی کلید تنظیم دما، مسدود بودن مسیر گردش آب، خرابی کلید ان تی سی، رسوب گرفتن مبدل پکیج، خرابی کلید بای، پس تنظیم نبودن شعله گاز و مسدودیت صافی آب می توانند باعث جوش آوردن پکیج پارما شود. بهترین راه این است که پکیج را روشن نکنید و مرکز تعمیرات سامیار سرویس تماس بگیرید.

7. گریپاژ کردن پمپ دستگاه

خرابی پمپ یکی دیگر از مهم ترین علت خاموشی پکیج مدل پارما می باشد. پمپ سیرکولاتور قطعه ای است که آب را درون مدار دستگاه به جریان می اندازد. وقتی پمپ دچار ایراد شده باشد، آب در مدار سیستم پکیج به جریان نمی افتد. در نهایت برد دستگاه فرمان روشن شدن دستگاه را ارسال نمی کند.

 یک نکته در خصوص پمپ پکیج این است که در صورتی که نیم سوز شده باشد، دستگاه مدام خاموش و روشن می شود.

راه حل:

در مواقعی ممکن است یکی از سیم های ارتباطی بین پمپ و دستگاه قطع شده باشد و مانع از کارکرد صحیح پمپ سیرکولاتور شود. برای رفع این مشکل سیم های ارتباطی پمپ را بررسی کنید. اگر مشکل از سیم باشد، با نصب دوباره سیم و اتصالات مشکل رفع می شود. اما گاهی اوقات مشکل از خود پمپ است که باید توسط سرویسکار تعمیر یا تعویض شود.

8. خرابی الکترود یون دستگاه

یک قطعه کوچک در قسمت برنر پکیج پارماست که الکترود یون نام دارد. این قطعه کار تشخیص شعله در پکیج را برعهده دارد. چنانچه مشکلی در این قطعه کوچک به وجود بیاید، قادر نیست شعله را تشخیص بدهد و در این حالت پکیج پارما خود به خود خاموش می شود.

راه حل:

اگر مشکل الکترود یون از کثیفی یا مسدودیت باشد با یک سمباده می توان مشکل مسدودیت این قطعه را رفع کرد. اما علت دیگر خرابی الکترود یون تنظیم نبودن فاصله آن از جرقه زن است که با تنظیم این قطعه این مشکل برطرف می شود.

 

9. عدم تخلیه دود از سیستم

به این مورد دقت کنید که مواد حاصل از عملیات احتراق پکیج باید از راه دودکش یا پرشر دود و پرشر هوا از دستگاه خارج شوند. در صورتی که دود به خوبی از پکیج تخلیه نشود، سنسور دود نمی تواند فرمانی برای روشن شدن پکیج پارما به برد دستگاه ارسال کند.این مشکل بسیار خطرناک است عواملی مانند نصب ناصحیح دودکش، کم یا زیاد بودن ارتفاع دودکش، ایراد در پرشر دود و نصب دودکش در محل نامناسب می توانند این مشکل را به همراه بیاورند.

 راه حل:

در اولین فرصت برای رفع این مشکل با یک تعمیر کار پکیج حرفه ای تماس بگیرید. چون بی توجهی به آن خطرات جانی به همراه دارد. همچنین با سرویس پکیج به صورت دوره ای از اسیب های جدی به دستگاهتان خودداری می کنید.

10. کمبود هوا در سیستم پکیج پارما

کمبود-هوا-در-سیستم-پکیج-پارما

دودکش های پکیج پارما به صورت دولایه ای هستند. از یکی از این لایه ها یا مجرا دود حاصل از احتراق سیستم خارج می شود. از راه مجرای دیگر، هوای تازه به پکیج وارد می شود. از آن جایی که بدون هوا هیچ شعله ای شکل نمی گیرد، پس پکیج پارما هم خاموش می شود و دیگر روشن نمی شود.

راه حل:

ورودی هوا به پکیج پارما را کنترل کرده و از باز بودن آن اطمینان حاصل کنید.

 

11. خرابی سیستم تخلیه دود

در صورتی که قطعات پکیج پارما مثل پرشر هوا و دودکش یا فن دستگاه خراب بشود یا مشکلی در کارکرد آن وجود داشته باشد که به خروج محصولات حاصل از احتراق به بیرون کمک می کنند. فن هم نمی تواند دود را خارج کند. در نتیجه دود در مسیر دودکش می ماند و منجر به خاموش شدن پکیج می شود.

راه حل:

در صورتی که فن دستگاه خراب باشد، موتور دستگاه را از کار می اندازد هم می سوزد. بنابراین بهترین کار تعویض فن سوخته و جایگزینی با فن جدید است. در مواقعی ممکن است فن نسوخته و فقط کثیف شده باشد. برای همین به سرویس نیاز دارد.

 

12. خرابی کلید تنظیم دمای مدار گرمایش

در بیشتر مواقع کلید تنظیم مدار می شکند در این صورت نمی توان آن را تکان داد و طبیعتا پتانسیومتر هم از کار می افتد و پکیج پارما خاموش می شود.

راه حل:

برای برطرف کردن این مشکل باید کلید تنظیم مدار را تعویض کنید.

13. باز بودن شیر بای پاس پکیج پارما

شیر بای پس پکیج پارما وظیفه دارد که از گردش آب خیلی داغ در درون سیستم جلوگیری کند. در مواقعی که شیر بای پس پکیج پارما باز باشد، چرخش آب داغ منجر به داغ شدن و در نهایت خاموش شدن پکیج پارما می شود.

راه حل:

برای رفع مسدودیت شیر بای پس پکیج، فنر آن را به خوبی تمیز کنید تا حالت کشسانی آن به حالت قبل باز گردد.

 

14. خرابی ترموستات

ترموستات مقدار اندازه دمای اتاق را تعیین کند و برد دستگاه با توجه به دمای اعلام توسط فرمان روشن شدن پکیج را می دهد. اگر ترموستات کار نکند، پس برد دستوری مبنی بر روشن کردن دریافت کند.در این حالت پکیج پارما خاموش می شود.

راه حل:

ابتدا اتصالات ترموستات را بررسی کنید در صورت سالم بودن برای رفع این مشکل باید ترموستات تعویض شود.

 

15. ایراد در برد کنترل پکیج پارما

سوختگی برد کنترل و خرابی آن اساسی ترین دلیل خاموش شدن پکیج بوتان مدل پارما  محسوب می شود. برد قطعه پیچیده و حساسی است و هر کسی نمی تواند عیب اصلی آن را برطرف کند. برای همین برای عیب یابی تخصصی به تعمیرکار حرفه ای نیاز خواهید داشت.

سخن آخر

در این مقاله به اساسی ترین علت های خاموش شدن پکیج بوتان مدل پارما پرداخته شد. چنانچه با خاموش شدن پکیج پارمای خود مواجه شدید بعد از بررسی های مواردی چون آب برق و گاز ورودی دستگاه از یک تعمیرکار بخواهید مشکل اصلی و علت خاموش شدن پکیج پارما را پیدا کند. تعمیرکاران حرفه ای ما در سامیار سرویس به صورت 24 ساعته آماده ارائه خدمات مختلف برای تعمیر پکیج و رفع مشکلات رایج انواع پکیج دیواری هستند. کافی است با ما تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *