مطالب

علت روشن نشدن پکیج بیتا چیست؟

روشن نشدن پکیج bita

پکیج بیتا هم مثل هر پکیج دیگری مستعد خرابی است. یکی از اصلی ترین مشکلات که بیشتر مصرف کنندگان این پکیج از آن شکایت دارند، خاموش شدن و روشن نشدن پکیج بیتا محسوب می شود.  هر گونه خرابی و روشن نشدن پکیج بیتا می تواند برای مصرف کنندگان آن باعث آزار و نگرانی شود. بنابراین در این مقاله از سامیار سرویس قصد داریم به بررسی علت روشن نشدن پکیج بیتا بپردازیم.

تعمیرات-پکیج-بوتان

banner moshavere samyar

 

علت روشن نشدن پکیج بوتان بیتا

برای یافتن دلیل روشن نشدن پکیج بوتان بیتا باید دستگاه را در سه حالت خاموش شدن ناگهانی، خاموش شدن مداوم و خاموش و روشن شدن مورد بررسی قرار دهید. در ادامه به اصلی ترین دلیل روشن نشدن پکیج دیواری بوتان بیتا اشاره می‌کنیم تا به راحتی بتوانید به تعمیر پکیج بوتان خود بپردازید:

 

  • قطعی برق

پکیج های دیواری برای کار کردن به برق نیاز دارند. پس ابتدا از سالم بودن ورودی برق دستگاه مطمئن شوید. چون هر گونه اختلال و خرابی در فیوزها و برق پکیج بوتان بیتا باعث روشن نشدن پکیج بیتا می شود.

 

  • کاهش فشار پکیج

کمبود آب در مخزن پکیج بیتا یکی از اصلی ترین دلیل روشن نشدن پکیج بیتا به شمار می رود. برای اینکه پکیج بیتا بتواند به خوبی کار کند، به حداقل آب احتیاج دارد. زمانی که آب داخل مخزن کم شود، سیستم با کاهش فشار پکیج همراه می شود.

برای سنجش میزان مخزن آب دستگاه، دکمه فشار پکیج بیتا بایستی بین 1 و 2 بار و میزان استاندارد 1.5 بار باشد. چنانچه فشار سیستم از این میزان کمتر باشد، پکیج بیتا خاموش می شود.

 

  • افت فشارگاز

روشن نشدن و خرابی پکیج بیتا

کاهش فشار گاز ورودی ابتدایی‌ترین علت روشن نشدن پکیج دیواری بیتا محسوب می شود. اگر مشکلی در رسیدن گاز به پکیج رخ بدهد؛ یعنی شیر بسته شده یا فشار گاز کم باشد، شعله تشکیل نمی شود و در نهایت پکیج بیتا روشن نمی شود.

 

  • وجود هوا در رادیاتورها

شایع ترین علت روشن نشدن پکیج دیواری بوتان بیتا هوا گرفتن رادیاتورهای پکیج است. در صورتی که داخل مدار گرمایش هوا نفوذ کند، پمپ به جای آب، هوا را داخل مدار به جریان می اندازد. به این ترتیب، برد کمبود آب پکیج را تشخیص می دهد و مانع از روشن شدن پکیج بیتا می شود. بهترین اقدام برای رفع این مشکل، هواگیری رادیاتورها و لوله هاست.

 

  • ایراد در تخلیه دود

اگر دودکش پکیج بیتا را به درستی و به صورت استاندارد نصب نکنید، تخلیه دود حاصل از احتراق با مشکل مواجه می شود. در نتیجه، بخشی از دوده ها داخل دستگاه جمع می شوند. در این صورت، سنسور دود هم نمی تواند دود را به خوبی تشخیص بدهد و دستگاه خودبه خود خاموش می شود و دیگر روشن نمی شود. برای رفع این مشکل باید مسدودیت دودکش تان را برطرف کنید. چون می تواند خطرات جانی به همراه داشته باشد.

 

  • خرابی سنسور حرارتی مدار گرمایش

NTC قطعه ای بسیار مهم است که مانند یک سنسور عمل می کند. این سنسور دمای آب رفت مدار شوفاژ را تشخیص می دهد و مقدار آن را به برد گزارش می دهد. در نهایت باعث خاموش و روشن شدن شعله و پکیج بیتا می شود.

 اگر اختلالی در کارکرد NTC به وجود بیاید یا اینکه خراب شود، نمی تواند سیگنال های مهم را دریافت کند و پیام اشتباه به برد پکیج می رساند و برد هم از روشن شدن پکیج بیتا جلوگیری می کند.

 

  • مسدود بودن مدارگرمایشی

در صورتی که رادیاتورها یا لوله های پکیج بیتا دچار رسوب و جرم گرفتگی شوند، فشار سیستم کم می شود و همین امر از روشن شدن شعله پکیج بیتا جلوگیری می کند. فقط کافی است از یک سرویسکار متخصص بخواهید که پکیج بیتا شما را به شکل حرفه ای اسید شویی و رسوب زدایی کند تا تمام جرم و رسوبات پکیج از بین برود. شما می‌توانید با تماس با سرویس کار از خدمات پس از فروش پکیج استفاده نمایید.

 

  • خرابی پمپ آب

روشن نشدن پکیج بوتان مدل بیتا

پمپ وظیفه به جریان انداختن آب را به داخل مدار گرمایشی برعهده دارد. در صورتی که این قطعه دچار سوختگی یا خرابی شود، آب به درستی در داخل سیستم به گردش نمی افتد. در این صورت برد پکیج بیتا مشکل کم آبی سیستم را تشخیص می دهد و در نتیجه باعث روشن نشدن پکیج بیتا می شود. هم چنین اگر پمپ ضعیف شود پکیج بیتا به طور خود به خود خاموش و روشن می شود. پس خرابی پمپ هم از مهم ترین علت روشن نشدن پکیج بوتان بیتا یا خاموش و روشن شدن آن است.

 

  • خرابی ترموستات

ترموستات قطعه مهم دیگری در پکیج بیتاست که میزان دمای آب را شناسایی می کند و به سیستم پکیج اجازه روشن شدن می دهد. در صورت خرابی ترموستات، این قطعه نمی تواند کار خود را به خوبی انجام دهد . بنابراین دمای آب به درستی تشخیص داده نمی شود و پکیج خاموش می شود و اگر هم بخواهید دستگاه را روشن کنید، روشن نمی شود. بهترین کار این است برای تعویض ترموستات خود اقدامات لازم را انجام دهید.

 

  • خرابی الکترود تشخیص شعله

الکترود تشخیص شعله یا الکترود یون قطعه ای است که شعله را تشخیص می دهد. بنابراین در صورت مسدودیت یا کثیف شدن و تنظیم نبودن الکترود یون دستگاه جرقه نمی زند و پکیج بیتا روشن نمی شود

برای رفع این مشکل کافی است با کمک یک سمباده الکترود یون را تمیز کنید. هم چنین می توانید فاصله این قطعه را دوباره تنظیم نمایید.

 

  • خرابی شمعک

در برخی از موارد خرابی شمعک هم می تواند علت روشن نشدن پکیج بیتا باشد. خرابی یا  انسداد شمعک به علت جرم، گردو خاک باعث قطع شدن لوله های نازک شمعک شده که در نهایت به روشن نشدن پکیج بیتا ختم می شود. در این صورت باید به شکل دستی فندک بزنید تا شمعک روشن شود.

 

  • خرابی برد پکیج

در صورتی که تمام مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم را بررسی کردید و مشکل از هیچ کدام از آن ها نبود، خرابی برد پکیج بیتا ممکن است باعث روشن و خاموش شدن یا روشن نشدن پکیج باشد. در این صورت شما نیاز به تعمیر برد پکیج خواهید داشت.

از آن جایی که برد مانند مغز دستگاه عمل می کند و تمام دستورات را دریافت و پردازش می کند. در صورت خرابی این قطعه حیاتی، پکیج بیتا نمی تواند هیچ گزارشی را ارسال یا پردازش کند. برای همین، در نهایت پکیج بیتا از کار می افتد و دیگر روشن نمی شود. برای رفع این مشکل کافی است با تعمیرکار پکیج تماس بگیرید.

 

سخن آخر

در این مقاله به اصلی ترین علت روشن نشدن پکیج بیتا و راهکار رفع آن پرداخته شد. در صورتی که از پکیج بیتا استفاده می کنید می توانید با مراجعه به این مقاله مشکل روشن نشدن دستگاه خود را پیدا کرده و برای رفع آن اقدامات لازم را انجام دهید. سامیار سرویس با کادری مجرب ازکارشناسان حرفه ای برای تعمیرات پکیج در تهران  و تعمیر آبگرمکن دیواری در رفع مشکلات به شما کمک می کند. کافی است با تعمیرکاران مجرب و متخصص تعمیر پکیج در شرق تهران تماس بگیرید.

banner moshavere samyar

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *