مطالب

علت چکه آب از پکیج ایران رادیاتور چیست؟

چکه-کردن-آب-پکیج-ایران-رادیاتور

هنگام چکه کردن آب پکیج ایران رادیاتور ممکن است عواقب بسیار جدی را به همراه بیاورد است. اگر نشت آب برای مدت طولانی ادامه یابد می‌تواند به تجهیزات دیگر، دیوارها و اموال دیگر آسیب وارد کند. صاحبان خانه می‌خواهند نشتی‌ها را به سرعت برطرف کنند، اما نمی‌دانند چرا اتفاق می‌افتد. اغلب موارد نشت‌ها به راحتی قابل شناسایی هستند.

نشتی آبگرمکن‌ها زمانی خطرناک هستند که در مناطق خاصی نشتی داشته باشند، بنابراین مهم است که تمام نشتی‌ها را جدی بگیرید. با ما در این مقاله از سامیار سرویس همراه باشید تا علت نشت آب از پکیج دیواری ایران رادیاتور را پوشش دهیم.

 

9 عاملی که باعث آبریزی پکیج دیواری ایران رادیاتور می شوند

1. فرسودگی سیستم پکیج دیواری

 با قدیمی شدن دستگاه، قطعات فرسوده می‌شوند، آب نیز گرمای خود را حفظ نمی‌کند و نشتی‌ها بیشتر اتفاق می‌افتد. نشتی آبگرمکن به دلیل کهولت سن گاهی اوقات به دلیل ایجاد زنگ زدگی در مخزن اتفاق می‌افتد. این مسئله منجر به خوردگی می‌شود که به آب اجازه می‌دهد از شکاف‌ها خارج شود. هنگامی که آبگرمکن به پایان عمر خود می‌رسد، تنها کاری که باید انجام دهید تعویض آن است.

2. خرابی شیر تخلیه دلیل چکه کردن آب پکیج ایران رادیاتور

خرابی-شیر-تخلیه-دلیل-چکه-کردن-آب-پکیج-ایران-رادیاتور

 برای بازدید و تعویض تعمیرات، لوله کش‌ها و صاحبان خانه از شیر تخلیه برای خالی کردن مخزن استفاده می‌کنند. این دریچه با گذشت زمان شل می‌شود که باعث می‌شود آب از آن نشت کند. با این حال، نشتی از پایه شیر نشان می‌دهد که قطعه ضد آب نیست. در این مورد، یک شیر تخلیه جدید ضروری است. خوشبختانه، افراد می‌توانند به کمک یک لوله کش و تعمیرکار پکیج مشکل را حل کنند.

3. فشار خیلی زیاد آب

مانند هر وسیله دیگری آبگرمکن‌ها با فشار آب طبیعی سروکار دارند. فشار در آبگرمکن‌ها به این دلیل است که آب گرم بخار ایجاد کرده و فضای خالی را پر می‌کند. وقتی این بخار جایی برای رفتن نداشته باشد، فشار بیش از حد می‌شود. آب از هر شکافی در پکیج دیواری نشت می‌کند تا مقداری از فشار را کاهش دهد و درنهایت باعث آب دادن پکیج ایران رادیاتور می‌شود. وقتی دمای آب خیلی بالا تنظیم شود یا اگر آب با فشار زیاد وارد سیستم شود، فشار پکیج دیواری افزایش خواهد یافت.

4. خرابی شیر پرکن

 چکه کردن آب پکیج ایران رادیاتور به دلیل وجود شیر کاهش دما و فشار که به شیر پرکن نیز معروف است رخ می‌دهد. شیر پرکن به کاهش فشار داخل مخزن کمک می‌کند. هنگامی که این شیر کار نکند، فشار در مخزن افزایش می‌یابد. گاهی اوقات، شیر شل است و نیاز به سفت کردن دارد. اما اگر قطعه معیوب باشد، قطعه نیاز به تعویض دارد. قبل از رسیدگی به مشکلات شیرپرکن، فشار را در مخزن کاهش دهید.

5. خرابی شیر اطمینان و یا شیر تخلیه فشار پکیج دیواری

در صورتی که فشار پکیج بیش از میزان استاندارد و تعیین شده باشد، شیر اطمینان، بخشی از آب را تخلیه می‌کند تا از ایجاد آسیب به سایر بخش‌ها و حتی انفجار جلوگیری به عمل آورد. در نتیجه اگر متوجه آبریزش از پکیج شدید فشار دستگاه را بررسی نمایید. در صورتی که همچنان فشار دستگاه بالاست و نشتی آب نیز ادامه دارد این احتمال وجود دارد که شیر اطمینان دچار خرابی شده باشد.

6. اتصالات ورودی و خروجی پکیج دیواری

چک-کردن-اتصالات-ورودی-و-خروجی-پکیج-دیواری

 آب سرد از طریق اتصال ورودی وارد شده و آب گرم از طریق اتصال خروجی در آبگرمکن خارج می‌شود. این اتصالات به آب گرم اجازه می‌دهد تا وارد شیر آب شما شود. با گذشت زمان این اتصالات شل شده و نشت آب از پکیج دیواری ایران رادیاتور را به همراه دارند. به ندرت پیش می‌آید که مشکل دیگری در اتصال ورودی و خروجی رخ دهد. همینطور آب دادن شلنگ پکیج دیواری ایران رادیاتور نیز می‌تواند منجر به نشتی آب شود. لازم است تمام اتصالات ورودی و خروجی را چک کنید تا در صورت خرابی و یا حتی پارگی مشکل برطرف گردد.

7. خرابی و آسیب در مخزن داخلی دلیل آبریزی پکیج دیواری ایران رادیاتور

آبگرمکن‌های مخزنی از دو پوسته برای تکمیل فرآیندهای خود استفاده می‌کنند. پوسته خارجی پوسته داخلی را که آب را گرم نگه می‌دارد، عایق می‌کند. لایه نهایی فلزی هر دو پوسته را می‌پوشاند. نشتی آبگرمکن در پوسته داخلی به سختی قابل تشخیص است، اما به دلیل فرسودگی و خراب شدن رخ می‌دهد. شما این نوع نشتی را از بیرون مخزن نمی‌بینید که به کمک یک تمیرکار خرابی و نشت برطرف می‌شود.

8. تجمع رسوبات در مخزن علت ریزش آب از پکیج ایران رادیاتور

با بالا رفتن عمر آبگرمکن‌ها، رسوبات ته مخزن جمع می‌شود. افرادی که به طور منظم مخزن را از طریق نمایندگی تعمیر پکیج ایران رادیاتور سرویس می‌کنند به ندرت با این مشکل مواجه می‌شوند. با این حال، کسانی که از تخلیه مخزن برای تمیز کردن آن صرف نظر می‌کنند، تا زمانی که شکاف ایجاد شود، رسوب ایجاد خواهد شد. این شکاف‌ها چکه کردن آب پکیج ایران رادیاتور را به همراه دارد. بهتر است مخزن پکیج دیواری را به صورت منظم تمیز کنید.

9. میله یون چکه کردن آب پکیج ایران رادیاتور

 یک میله یون به عنوان یک جزء قربانی آبگرمکن عمل می‌کند. مواد خورنده را جذب می‌کند بنابراین آبگرمکن خود ایمن می‌ماند. با این حال، نشت آبگرمکن زمانی رخ می‌دهد که میله یون به دلیل تمام خوردگی تقریباً وجود نداشته باشد و آب از فضایی که میله یون در آن قرار داشت نشت می‌کند. تعویض سریع از هرگونه نشت احتمالی مراقبت خواهد کرد.

 

نشتی آبگرمکن از کدام بخش پکیج دیواری است؟

نشتی-آبگرمکن-از-کدام-بخش-پکیج-دیواری-است

هنگامی که آبگرمکن نشتی دارد، محل نشتی به لوله کش چیزهای زیادی در مورد علت آن می‌گوید. محل نشتی به لوله کش اجازه می‌دهد تا برخی از مشکلات را رد کند. مکان نامشخص نشتی آبگرمکن گاهی اوقات از ناکجا آباد ظاهر می‌شود. در این موارد، احتمالاً متوجه حوضچه‌های آب در زیر دستگاه خواهید شد.

فشار بیش از حد محتمل ترین علت است. هنگامی که نشت فشار رخ می‌دهد آب هر ترک کوچکی را پیدا می‌کند تا از آن نشت کند، سپس با کاهش فشار، نشت متوقف می‌شود. این کار پیدا کردن منبع را دشوار می‌کند مگر اینکه نشت را در همان زمان که اتفاق می‌افتد بیابید.

آبریزی زیر پکیج دیواری ایران رادیاتور یا جزئی است یا نیاز به تعویض دارد یا شیر تخلیه یا خود مخزن باعث این نشتی آبگرمکن می‌شود. هنگامی که آب از بالای مخزن نشت می‌کند، اتصالات ورودی و خروجی معمولا مقصر هستند.

به ندرت اتفاق می‌افتد که در قسمت بالا شکافی ایجاد شود، اما ممکن است دلیل نشتی آب همین شکاف بالای مخزن باشد. همینطور مواردی از قبیل شل بودن شیر اطمینان و خوردگی میله یون این مشکل را به وجود می‌آورد. خوشبختانه تعمیر، تعویض یا سفت کردن قطعات معمولاً کاری است که صاحبان خانه برای رفع این نوع نشتی باید انجام دهند.

مشاوره

سخن آخر

مهمترین بخش شناسایی چکه کردن آب پکیج ایران رادیاتور کشف سریع محل نشتی است. هر چه سریعتر نشتی را تشخیص دهید، کمتر احتمال دارد که آسیب شدید آب را تجربه کنید. همینطور با اقدامات پیشگیرانه نشتی با حجم بالا را تجربه نمی‌کنید.

اگر نشت‌ها برای مدت طولانی ادامه داشته باشند، احتمال وقوع خسارت بیشتر می‌شود. به علاوه، هنگامی که فشار در مخزن برای مدت طولانی ایجاد شود احتمال انفجار نیز وجود دارد.

برای اطمینان از اینکه این سناریوها اتفاق نمی‌افتند، به سرعت به نشت‌ها رسیدگی کنید. آبگرمکن را مرتب چک کنید. ببینید آیا هر قسمتی شل شده است، وجود ترک را بررسی کنید و با هر مجموعه رسوبی که پیدا کردید مقابله کنید. شما می توانید این کار را به نمایندگی تعمیر پکیج در شرق تهران توسط سامیار سرویس بسپارید.

 

سوالات متداول چکه کردن آب در پکیج ایران رادیاتور

علت نشتی آب از پکیج ایران رادیاتور چیست؟

علت آب دادن پکیج دیواری ایران رادیاتور به چند عامل بستگی دارد.. به طور کلی، خوب است که با یک لوله کش تماس بگیرید تا به شما در تشخیص مشکلات کمک کند تا بتوانید مسیر صحیح عملیات را دنبال کنید.

نشتی آبگرمکن از کدام بخش پکیج دیواری است؟

آبریزی زیر پکیج دیواری ایران رادیاتور یا جزئی است یا نیاز به تعویض دارد یا شیر تخلیه یا خود مخزن باعث این نشتی آبگرمکن می‌شود.

آموزش رفع آبدهی پکیج بوتان در ۳ مرحله چگونه است؟

. شیر ورودی آب پکیج را ببندید. ۲. شیر آبگرم ظرفشویی را باز کنید. 3- شیر پرکن زیر پکیج در خلاف جهت عقربه ساعت چرخوانده و سپس باز شود. عقربه فشار روی سیستم هرگاه به عدد صفر رسید آنگاه شیر پرکن را ببندید. می‌توانید آب سرد ورودی پکیج دیواری را باز کنید.

3.4/5 - (17 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *