تعمیر پکیج

5 علت اصلی خاموش و روشن شدن پکیج

علت خاموش و روشن شدن پکیج در حالت زمستانه

علت خاموش و روشن شدن پکیج شامل موارد مختلفی می‌شود. اگر شما هم از خاموش و روشن شدن مدام پکیج خود کلافه شده اید و علت آن را نمی‌دانید، پیشنهاد می‌کنیم همراه ما در سامیار سرویس باشید تا در ادامه مقاله به عیب یابی پکیج بپردازیم و شما به پاسخ صحیح و روشنی برسید و در جهت برطرف کردن آن گام بردارید.

مهم‌ترین دلیل خاموش و روشن شدن مداوم پکیج دیواری

به طور کلی می‌توان گفت که مهم‌ترین علت خاموش و روشن شدن پکیج به دو دلیل کلی تقسیم می‌شود. یکی از این دلایل فشار آب و دیگری خراب شدن قطعات پکیج است که در ادامه به توضیح بیشتری درباره هر یک می‌پردازیم.

مشاوره

گرفتگی لوله‌ها

لوله‌ها ممکن است در طی گذشت زمان رسوب بگیرند و مانع از عبور آب شوند که در این شرایط پکیج خاموش می‌شود. حتی ممکن است چیزی درون لوله‌ها گیر کرده باشد که در این شرایط باید لوله‌ها بررسی و تمیز شوند. از طرفی راه خروج دود در پکیج هم اگر در اثر عوامل مختلف مسدود شود، عاملی برای خاموش و روشن شدن پکیج خواهد بود.

اختلال در برد پکیج

ممکن است برد پکیج دچار اختلال شده باشد و به سنسورها هم آسیب وارد کرده باشد. اگر علت خاموش و روشن شدن پکیج خرابی برد باشد، باید در اسرع وقت نسبت به تعمیر آن اقدام کرد.

اختلال در عملکرد پمپ

هنگامی که پمپ به درستی کار نکند، آب در رادیاتور به درستی جریان پیدا نخواهد کرد و در نهایت پکیج خاموش خواهد شد.

علت خاموش و روشن شدن مشعل پکیج ایران رادیاتور

خراب شدن یا تنظیم نبودن الکترود یون

الکترود یون در پکیج وظیفه تشخیص تشکیل شعله را در پکیج به عهده دارد و زمانی که معیوب شده باشد یا تنظیم نباشد، قدرت تشخیص تشکیل شعله را نداشته و دستور روشن شدن پکیج را هم صادر نخواهد کرد. بنابراین علت خاموش شدن پکیج خرابی الکترود یون تشخیص شعله هم خواهد بود.

تجمع هوا در تاسیسات پکیج

هنگامی که در قسمت تاسیسات پکیج هوا جمع شود، به جای آب، هوا وارد رادیاتور پکیج شده و در این جهت، پکیج به سرعت خاموش خواهد شد و علت خاموش و روشن شدن پکیج خواهد بود. علت خاموش شدن پکیج فرولی مانند سایر انواع پکیج‌ها، شامل موارد گفته شده در بالا می‌شود.

علت روشن و خاموش شدن مداوم پکیج ایران رادیاتور    

علت خاموش و روشن شدن پکیج ایران رادیاتور موارد مختلفی را دربر می‌گیرد. اگر مسئله جدی باشد باید نسبت به تعمیر پکیج ایران رادیاتور اقدام فرمایید. تعمیر پکیج ایران رادیاتور با کمترین هزینه در تعمیرگاه تخصصی سامیار سرویس انجام می گیرد.

خراب شدن الکترود یون تشخیص شعله

هنگامی که در پکیج ایران رادیاتور یون تشخیص شعله به درستی عمل نکند، قادر به تشخیص تشکیل شعله نبوده و در نتیجه پکیج هم روشن نخواهد شد. باید این مورد در ابتدا بررسی شده و در صورت خرابی، الکترود یون تعویض شود. بنابراین خراب شدن الکترود یون علت خاموش و روشن شدن پکیج خواهد بود.

خراب شدن پرشر سوئیچ هوا

خرابی پرشر سوئیچ هوا از دیگر عواملی است که موجب خاموش و روشن شدن پکیج ایران رادیاتور خواهد شد. در این شرایط ابتدا لازم است تا پرشر مورد بررسی دقیق قرار بگیرد و در صورت خرابی، در اسرع وقت تعویض یا تعمیر شود. علت خاموش و روشن شدن پکیج خراب شدن پرشر سوئیچ می‌تواند باشد.

گرفتگی مسیر خروجی دود

اگر مسیر خروجی دود در پکیج در اثر رسوب‌گرفتگی یا گیر کردن چیری داخل لوله بگیرد، دود به راحتی قادر به عبور از کانال نبوده و موجب خاموشی پکیج می‌شود. بنابراین باید مسیر لوله مورد بررسی قرار بگیرد و در صورت مشاهده هرگونه گرفتگی، به سرعت پاکسازی شود. علت خاموش شدن و در نتیجه تعمیر پکیج تاچی هم به دلیل گرفتگی مسیر خروجی دود می‌تواند باشد.

مدت زمان روشن و خاموش شدن پکیج بوتان

خراب شدن NTC پکیج

علت خاموش و روشن شدن پکیج می‌تواند خرابی قطعه NTC باشد که در اثر عوامل مختلف رخ دهد. در صورتی که احتمال خرابی این قطعه را می‌دهید، باید آن را مورد بررسی قرار دهید و در صورت خرابی آن را تعویض کنید.

علت روشن و خاموش شدن شعله پکیج

خاموش شدن شعله پکیج در اثر عوامل مختلفی رخ می‌دهد. این عوامل شامل موارد زیر می‌شوند:

  • کاهش میزان آب داخل مدار گرمایش: کمبود آب که در اثر عوامل مختلف رخ می‌دهد، موجب کاهش فشار یا بار دستگاه شده و از روشن شدن پکیج جلوگیری می‌کند.
  • هوا گرفتن مدار گرمایش: در برخی مواقع ممکن است به دلایل مختلف پکیج به جای آب هوا را وارد مدار گرمایش کند که این مسئله موجب خاموش شدن پکیج می‌شود.
  • گرفتگی در مدار گرمایش: همان‌طور که قبلا هم توضیح داده شد، مدار گرمایش ممکن است توسط موارد مختلفی موجب گرفتگی شود.
  • خرابی پمپ سیرکولاتور: علت خاموش و روشن شدن پکیج می‌تواند خرابی پمپ سیرکولاتور باشد که باید به سرعت تعویض شود.
  • کم بودن فشار گاز پکیج یا ساختمان: کم بودن فشار گاز موجب می‌شود که گاز به مقدار کافی به پکیج نرسد و در نتیجه پکیج روشن نشود.
  • جوش آوردن پکیج: اگر دمای آب به شدت بالا برود، موجب جوش آوردن پکیج می‌شود و پکیج خاموش خواهد شد.
  • سوختن فن پکیج: اگر فن پکیج بسوزد، علت خاموش و روشن شدن پکیج خواهد بود.
  • خرابی الکترود یون: خرابی الکترود یون، برد پکیج، قطعه NTC و پرشر سوئیچ از دیگر عوامل خاموش و روشن شدن پکیج هستند.

راه حل مشکل خاموش و روشن شدن پکیج

همان‌طور که به علت خاموش و روشن شدن پکیج به صورت جزئی و دقیق پرداخته شد، پس از شناسایی هر علت باید درصدد برطرف کردن آن برآمد. اکثرا مربوط به خرابی قطعات می‌شوند که باید از یک نیروی متخصص کمک گرفت و قطعات را در صورت امکان تعمیر و در صورت نیاز تعویض کرد. در واقع در ابتدا ما با بیان هر یک از مشکلات احتمالی خرابی در پکیج، ایراده وارده و روش حل آن ها را به صورت کامل شرح دادیم که مسلما در صوت نیاز به تعمیر و تعویض قطعات حتما باید این کا را به متخصصین حرفه ای این حوزه بسپارید.

علت خاموش و روشن شدن پکیج تاچی درست همانند پکیج رادیاتور شامل موارد بالا می‌شود و علت خاموش شدن پکیج مرکوری هم موارد گفته شده را دربر می‌گیرد.

علت خاموش شدن پکیج بوش

رسوب داشتن مبدل ثانویه چگونه باعث روشن و خاموش شدن پکیج می‌شود؟

مبدل ثانویه پکیج در اثر عوامل مختلفی و خصوصا به دلیل جریان مکرر آب دچار رسوب خواهد شد و اگر رسوب‌زادیی نشود، موجب اختلال در عملکرد پکیج و در نهایت خاموش و روشن شدن پکیج خواهد شد. بنابراین رسوب گرفتن می‌تواند علت خاموش و روشن شدن پکیج محسوب شود. در این شرایط لازم است مبدل اسیدشویی و رسوب‌زدایی شود تا پکیج دوباره قادر به فعالیت و عملکرد صحیح باشد.

دلیل اصلی خاموش و روشن شدن شعله پکیج در فصل زمستان

در فصل زمستان آب مصرفی و رادیاتورها باید گرم شوند و این آب گرم از طریق سوئیچ جریان، عمل می‌کند. در شرایطی که سوئیچ جریان دچار اختلال شده باشد، عملکرد پکیج با اختلال روبه‌رو شده و خاموش و روشن می‌شود. علاوه بر مورد گفته‌شده، علت خاموش شدن پکیج بوتان در حالت زمستانه می‌تواند به دلیل خراب شدن کلید تنظیم دمای گرمایش، کار نکردن ترموستات اتاقی و باز بودن شیر بای‌پس هم باشد.

اگر مسئله جدی باشد باید نسبت به تعمیر پکیج بوتان اقدام فرمایید. تعمیر پکیجبوتان نیز با کمترین هزینه در تعمیرگاه تخصصی سامیار سرویس انجام می گیرد. علت خاموش شدن پکیج در حالت تابستانه هم به دلایل مختلفی ازجمله خراب شدن فلوسوئیچ و سوختن شیر موتور باشد.

مدت زمان روشن و خاموش شدن پکیج

این مدت زمان در واقع میزان مشخص و ثابتی نیست و کاملا به علت خاموش و روشن شدن پکیج وابسته است. هرکدام از دلایل، در مدت زمان مشخصی موجب خاموش و روشن پکیج می‌شوند. بنابراین شما با درنظر گرفتن این مدت زمان قادر به تشخیص علت آن خواهید بود.

مدت زمان روشن و خاموش شدن پکیج بوتان

پیشگیری از بروز مشکل خاموش و روشن شدن پکیج

جهت پیشگیری از بروز این موضوع، باید سرویس کردن پکیج خود را سروقت و به موقع انجام دهید. سرویس کردن پکیج موجب جلوگیری از بروز مشکلات در پکیج نظیر خاموش و روشن کردن پکیج خواهد شد.

برای حل مشکل خاموش و روشن شدن پکیج از کجا کمک بگیرم؟

همان‌طور که گفته شد، پس از تشخیص علت خاموش و روشن شدن پکیج، باید نسبت به برطرف کردن آن اقدام کرد. در این شرایط ممکن است این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که اگر پکیج خاموش شد چه کنیم؟ در موارد پیش‌ پا افتاده، افراد اگر دانش و تجربه کافی داشته باشند، خود به تنهایی قادر به برطرف کردن مشکل خواهند بود اما در بسیاری از مواقع نیاز به کمک گرفتن از نیروی متخصص است تا کار تعمیر پکیج شما به درستی و از راه اصولی توسط یک نیروی باتجربه انجام شود. در این شرایط بهتر است به پس از شناخت علت خاموش و روشن شدن پکیج به مراکز معتبر تعمیرات پکیج مراجعه کنید.

شرکت سامیار سرویس با سابقه‌ای چندین ساله در زمینه تعمیر پکیج و با کمک نیروهای باتجربه و کاربلد، آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است.

4/5 - (15 امتیاز)

دیدگاهی در مورد “5 علت اصلی خاموش و روشن شدن پکیج

  1. حسن نخعی گفت:

    سلام وقت بخیر علت اینکه پکیج پس از گرم شدن خاموش وروشن میشود چیست یعنی حدود یک ده الی 15دقیقه که روشن هست بعد از آن به محض روشن شدن دوباره خاموش میشه ومکرر تکرار می‌شود لطفاً راهنمایی کنید ممنون از پاسخگویی شما

    1. بیژن اکبری ناغانی گفت:

      ضمن عرض سلام و ادب و احترام
      به اطلاع میرساند پکیج ما فرولی مدل DIVAtech F 24 Dهست اگر امکان دارد راهنمایی بفرمائید.
      علت اینکه فشار آب گرم بعد از اسید شوئی مسیر لوله ها و همچنین مبدل حرارتی و تعویض فلوسوئیچ بخاطر اینکه سیستم استارت نمی شد چی میتونه باشه. در ضمن در بعضی مواقع در حالت تابستانه بدون اینکه جائی آب گرم باز باشه برای چند ثانیه پکیج خودبخود استارت نموده و سپس خاموش می شود.

      1. علی اکبری گفت:

        سلام و عرض ادب دستگاه شما قطعه ایبنام فلوسوئیچ داره که گیره و هنگامی که دستگاه استارت میکند چون خروجی ندارید آب گرم را پس میزند و راهکار آن فلو سوئیچ یا فلومتر خطی است که از زیر دستگاه باید نصب گردد

    2. بابک گفت:

      رسوب زدایی مبدل ثانویه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *