مطالب

دلیل صدای پکیج ایران رادیاتور چیست؟

صدا-دادن-پکیج-ایران-رادیاتور

صدا دادن پکیج ایران رادیاتور می‌تواند علت ساده‌ای داشته باشد، مانند وجود نشت آب در سیستم و گاهی ممکن است نشانی از یک خرابی جدی باشد. نگران نباشید تنها کافیست نکاتی را بدانید تا بتوانید تصمیم به موقع بگیرید. در این مقاله از سامیار سرویس همراه ما باشید تا علت صدا دادن سیستم را بررسی کنیم و با راهنمای رفع صدای پکیج ایران رادیاتور آشنا شویم.

 

14 دلیل اصلی که باعث صدا دادن پکیج ایران رادیاتور می شود

 

1. وجود رسوب در سیستم علت شایع صدا دادن پکیج ایران رادیاتور

این احتمالاً شایع‌ترین علت سر و صدای پکیج دیواری است. آسان‌ترین راه برای مقابله با این مشکل رسوب گیری سیستم خواهد بود. علت وجود رسوب در سیستم در وهله اول املاح موجود در آب و عامل دیگر سرویس نامنظم پکیج می‌تواند باشد. به خصوص در مناطقی که سختی آب بالا باشد این اتفاق سریعتر رخ می‌دهد. اگر در رسوب گیری پکیج دیواری تجربه نداری از یک تعمیرکار جهت تعمیر پکیج ایران رادیاتور خود کمک بگیرید.

2. وجود نشتی در سیستم علت صدا دادن پکیج ایران رادیاتور

وجود-نشتی-در-سیستم-علت-صدا-دادن-پکیج-ایران-رادیاتور

بسته به محل نشتی، ممکن است صداهایی را از پکیج دیواری بشنوید. نشتی که آب را از مخزن بر روی المنت گرمایش می‌ریزد، با تبخیر سریع آب، صدای خرخر ایجاد می‌کند. اگر نشتی روی زمین باشد آنگاه باعث ایجاد صدای چکیدن آب می‌شود. مهم نیست که نشتی کجا باشد، باید به تعمیر پکیج بپردازید. حتی ممکن است نیاز به تعویض لوله‌ها و اتصالات داشته باشید.

 

3. سرد بودن آب ورودی

 آب سرد می‌تواند باعث سروصدای زیاد در پکیج دیواری شود. به خصوص در فصل زمستان اگر بیش از حد آب ورودی سرد باشد شنیدن صدای غیرمعمول طبیعی است. زمانی که آب با فشار وارد سیستم می‌شود از آنجایی که محیط داخلی سیستم گرم است، نوسانات دمایی ایجاد شده و شاهد صدای غیر عادی خواهید بود.

 

4. فشار آب ورودی

فشار آب ورودی بر روی عملکرد سیستم تاثیر قابل توجهی می‌گذارد. با افت فشار آب، شعله بالا می‌رود و پکیج شروع به صدا دادن می‌کند.

 

5. صدا دادن پکیج ایران رادیاتور هنگام روشن شدن

هنگامی که سیستم را روشن می‌کنید آب سرد در سیستم شروع به گردش می‌کند در نتیجه می‌تواند باعث لرزش سیستم و ایجاد سر و صدای پکیج ایران رادیاتور شود. این صدای زمزمه فقط محصول جانبی یک روند عادی در آبگرم است و به ندرت باعث نگرانی می‌شود. سعی کنید آن را به عنوان صدایی معمول در سیستم در نظر بگیرید.

 

6. صدا دادن پکیج ایران رادیاتور هنگام خاموش شدن

صدا-دادن-پکیج-ایران-رادیاتور-هنگام-خاموش-شدن

هنگام خاموش مردن پکیج صدایی را خواهید شنید که معمولا صدای خاموش شدن شعله و بستن جریان آب ورودی است. اگر صدای غیر معمولی را می‌شنوید بهتر است با یه تعمیرکار تماس بگیرید.

 

7. مبدل اصلی پکیج عامل ایجاد سروصدای سیستم

گاهی اوقات وجود رسوب در مبدل اصلی پکیج می‌تواند علت تق تق صدا کردن پکیج ایران رادیاتور باشد. برای رفع این مشکل ابتدا باید مبدل را تست کنید و فشار ورودی و خروجی آب را بررسی نمایید. اگر فشار خروجی آب با فشار ورودی اختلاف زیادی داشته باشد لازم است مبدل را تعویض و یا رسوب گیری کنید.

 

8. فشار گاز نامناسب علت صدای زیاد پکیج ایران رادیاتور

افت فشار گاز و تنظیم نبودن شیر ماژول گاز باعث می‌شود تا پکیج دیواری ایران رادیاتور سر و صدا داشته باشد، به خصوص زمانی که شعله بلند باشد. برای رفع این مشکل می‌تواند شیر ماژول را به کمک یک تعمیرکار تنظیم کنید.

9. سوپاپ شوفاژ دلیل صدا دادن پکیج ایران رادیاتور

سوپاپ‌ها در پکیج دیواری مانند شیر اتوماتیک سیستم عمل می‌کنند. گاهی اوقات خرابی و مشکل در این بخش، سر و صدا در پکیج دیواری را به وجود می آورد. برای حل این مشکل لازم است تا سوپاپ‌ها و رینگ‌ها را بررسی نمایید و در صورت خرابی تعمیر و یا تعویض شود.

 

10. وجود هوا در مدار پکیج ایران رادیاتور

وجود-هوا-در-مدار-پکیج-ایران-رادیاتور

 یکی از مشکلاتی که سروصدا در سیستم ایجاد می‌کند می‌تواند مربوط به وجود هوا در مدار سیستم باشد. برای رفع مشکل لازم است و پکیج دیواری را هواگیری کنید.

 

11. شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور

 علت تق تق صدا دادن پکیج ایران رادیاتور در مواردی وجود فشار کم در مدار اولیه سیستم است. در واقع سیستم بدون آب کار می‌کند. در این صورت با صدای تق تق پکیج دیواری مواجه می‌شوید که لازم است برای حل این مشکل شیر پرکن را باز کنید.

 

12. نصب نامناسب پکیج دیواری

گاهی اوقات ناصاف بودن محل نصب سیستم می‌تواند علت صدای زیاد پکیج ایران رادیاتور باشد. هنگام نصب و راه اندازی پکیج حتما از نصاب ماهر کمک بگیرید.

 

13. صدای پمپ پکیج ایران رادیاتور

علت صدا دادن پکیج دیواری ایران رادیاتور ممکن است به پمپ سیستم مربوط باشد. این صداها در مواردی معمول هستند و با نصب ضربه گیر می‌توانید صدا را کم کنید. ولی در مواردی می‌تواند خرابی در این بخش را نشان دهد. علت صدا دادن پمپ پکیج ایران رادیاتور می‌تواند به خاطر حجم آب ورودی و عدم تناسب آن با قطر لوله‌ها باشد. یک تعمیرکار متخصص مشکل را دقیقا شناسایی کرده و راه حل را به شما ارائه خواهد داد.

 

14. فن سیستم عامل ایجاد سروصدای زیاد

فن سیستم جهت مکش دود و گرما به کار می‌رود. با افزایش میزان دوده‌ها و هوای سنگین صدایی آزار دهنده را از سیستم خواهید شنید. برای رفع صدای فن پکیج ایران رادیاتور تنها کافیست فن و پروانه آن‌را تمیز کنید. همینطور مطمئن شوید که سرجای خود محکم نصب شده است و عایق صوتی آن سالم می‌باشد.

 مشاوره

سخن آخر

صدا دادن پکیج ایران رادیاتور می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد از جمله این دلایل می‌توان به وجود رسوب در سیستم، نشتی، خرابی در مبدل اصلی، افت فشار گاز، خرابی در سوپاپ شوفاژ، وجود هوا در سیستم، خرابی شیر پرکن، نصب نامناسب، خرابی در پمپ و فن، اشاره کرد. برخی از این خرابی ها جزئی هستند و می‌توان به کمک تعمیرکار آن‌ها را برطرف کرد، اما برخی دیگر مانند خرابی در پمپ اگر به موقع رسیدگی نشود می‌تواند خسارت آور باشد.

 

سوالات متداول صدا دادن پکیج ایران رادیاتور

چرا پکیج ایران رادیاتور صدا می‌دهد؟

وجود رسوب در سیستم، نشتی، خرابی در مبدل اصلی، افت فشار گاز و آب، خرابی در سوپاپ شوفاژ، وجود هوا در سیستم، خرابی شیر پرکن، نصب نامناسب، خرابی در پمپ و فن

آیا صدا دادن پکیج ایران رادیاتور خطرناک است؟

خطرناک بودن و یا نبودن این مسئله به دلیل آن بستگی دارد. اگر علت صدای زیاد به خاطر سردی یا کاهش فشار آب و یا کاهش فشار گاز باشد می‌توان با انجام اقداماتی آن را حل کرد. اما اگر مشکل در سوپاپ‌ها و یا پمپ باشد لازم است تا با یک تعمیرکار تماس بگیرید.

برای رفع صدای پکیج ایران رادیاتور بهتر است چه کنیم؟

با مشاهده سر و صدای غیر معمول از سیستم ابتدا فشار آب و فشار گاز را بررسی نمایید، اگر مشکلی در این بخش نبود با یک تعمیرکار تماس بگیرید.

3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *