مطالب

آموزش تنظیمات پکیج بوتان مدل پارما

پکیج بوتان مدل پارما

برند بوتان یکی از برندهای مطمئن و قوی در حوزه تولید انواع پکیج ها و رادیاتورها است. یکی از محصولات بسیار پرفروش این برند، پکیج دیواری مدل پارما است. از آنجایی که تا به امروز افراد زیادی اقدام به خرید این محصول داشته اند، مرکز تعمیرات سامیار سرویس در این مطلب قصد دارد تا شما را با تنظیمات پکیج بوتان مدل پارما به طور تخصصی آشنا کند. در این مطلب همراه ما باشید تا به تمامی اطلاعات در این رابطه بپردازیم.

 

نحوه روشن کردن پکیج بوتان مدل پارما

در ابتدای این مطلب از آموزش تنظیم پکیج پارما، به نحوه روشن کردن این محصول می پردازیم.خود یا تعمیرکار پکیج برای تنظیم پکیج بوتان مدل پارما می بایست مراحل زیر را طی کنید:

  1. در ابتدا با دسته ای که در جلوی پکیج بوتان مدل پارما قرار دارد، انتخاب کنید که حالت زمستانه را برای پکیج می خواهید یا تابستانه.
  2. پس از این که دسته را انتخاب کردید، حال نیاز است که تنظیمات پکیج بوتان مدل پارما را در قسمت برق آن بررسی کنید. پکیج را به برق وصل کنید.
  3. حال میزان درجه حرارت آب یا میزان درجه ای که برای فضا در نظر دارید را تنظیم کنید.

 

تنظیمات پکیج بوتان مدل پارما: آشنایی با پنل جلویی

آشنایی-با-پنل-جلویی-پکیج-پارما

مهم ترین بخش در طریقه تنظیم پکیج دیواری پارما این است که شما با پنل جلویی پکیج دیواری بوتان مدل پارما آشنا باشید. در این قسمت به معرفی اختصاصی این بخش می پردازیم:

  • صفحه مدرج (نمایشگر) فشار و دما: این بخش دارای عقربه هایی است که میزان فشار دستگاه را بر حسب بار نشان داده و دما را نیز بر حسب سانتی گراد به شما اطلاع می دهد.
  • دسته انتخاب وضعیت: این دسته برای انتخاب وضعیت تابستانه یا زمستانه به کار گرفته می شود.

نکته: به هیچ عنوان به هنگام چرخاندن دسته وضعیت آن را به سمت بیرون نکشید.

 

وضعیت تابستانه: وضعیت قطع موقت

همان طور که اشاره شد، در تنظیمات پکیج بوتان مدل پارما دو وضعیت زمستانه و تابستانه وجود دارد. در وضعیت تابستانه دو گزینه وجود دارد که باید به هنگام نحوه تنظیم پکیج پارما آن ها را مد نظر قرار داد:

  1. وضعیت تابستانه (علامت شیر آب): این حالت بیشتر برای مواقعی استفاده می شود که ما تنها احتیاج به آب گرم داریم، مانند فصل تابستان.
  2. وضعیت قطع موقت / راه‌اندازی مجدد (علامت خاموش): به صورت کلی، دستگاه به دو منظور در این حالت قرار می گیرد که عبارت اند از:
  • برای خاموش کردن موقت دستگاه که در این حالت سیستم ها ضد گریپاژ و همچنین ضد یخ فعال هستند تا لوله ها دچار یخ زدگی نشوند.
  • برای راه‌اندازی مجدد یا به اصطلاح reset کردن دستگاه.

 

راه‌اندازی مجدد: وضعیت زمستانه

راه‌اندازی-مجدد-پکیج-پارما-وضعیت-زمستانه

در نحوه تنظیمات پکیج بوتان مدل پارما، موضوعی وجود دارد به نام راه‌اندازی مجدد در وضعیت زمستانه. برای این که تنظیمات پکیج بوتان مدل پارما به خوبی انجام شود، می بایست با این گزینه به خوبی آشناییت داشته باشید.

در وضعیت زمستانه که علامت رادیاتور در آن نمایان است، شما بیشتر نیاز به آبگرمی هستید که در سیستم رادیاتورها فعال باشد. این حالت بیشتر از اواسط پاییز تا اواسط بهار مورد استفاده قرار می گیرد.

شایان ذکر است که در نحوه تنظیم پکیج شوفاژ دیواری پارما در حالت زمستانه، شما هر زمان که نیاز به آب گرم برای استحمام داشته باشید، می توانید پکیج را در حالت تابستانی قرار دهید و از آب گرم استفاده کنید.

 

تنظیمات پکیج بوتان مدل پارما: بررسی دسته ها و نمایشگر

یکی دیگر از مواردی که باید به هنگام بررسی تنظیمات پکیج پارما مد نظر قرار داد، دسته ها و نمایشگر این پکیج است.

  • دسته تنظیم دمای آب گرم مصرفی: این دسته برای تنظیم درجه حرارت آب مصرفی به کار گرفته می شود. با چرخاندن دما در جهت عقربه های ساعت، درجه حرارت بالا رفتن و انجام عمل عکس آن باعث کاهش درجه حرارت می شود.
  • دسته تنظیم دمای گرمایش: این دسته برای تنظیم دمای داخلی خانه مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این دسته نیز کاملا مانند گزینه قبلی است.
  • نمایشگر وضعیت عملکرد شوفاژ: با توجه به این که دستگاه چگونه عمل می کند، چراغ های نمایشگر به ترتیب سبز، قرمز یا زرد می شود که نمایانگر وضعیتی است که پکیج در آن قرار دارد.

مشاوره

نکاتی که باید به هنگام تنظیمات پکیج دیواری بوتان مدل پارما مد نظر قرار داد

اگر قصد دارید خود به بررسی تنظیمات پکیج بوتان مدل پارما بپردازید، می بایست قبل از انجام عملیات به بررسی برخی از نکات مهم و سرویس پکیج بوتان بپردازید. این موارد عبارت اند از:

  • تست گازبندی قبل از تنظیمات پکیج بوتان پارما برای اطلاع از نشتی یا موارد این چنینی.
  • هواگیری.
  • کنترل عملکرد درست پتانسیومر.
  • کنترل دمای آب گرم مصرفی.
  • کنترل فلوسوییچ آب.

 

سخن پایانی

در این مطلب ما سعی بر این داشتیم تا به هر آنچه که باید در رابطه با تنظیمات پکیج بوتان مدل پارما بدانید، بپردازیم. از این که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید، سپاس گزاریم. در صورت بروز هرگونه سؤال در رابطه با روش تنظیم پکیج بوتان مدل پارما و یا سرویس پکیج، می توانید آن را با کارشناسان ما در میان بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *