مطالب

علت قرمز شدن چراغ پکیج ایران رادیاتور چیست؟ به همراه راه حل رفع آن

قرمز شدن چراغ پکیج ایران رادیاتور

روشن شدن چراغ قرمز پکیج ایران رادیاتور نشان دهنده آن است که دستگاه با مشکل مواجه شده است. این چراغ در کنار دکمه ریست قرار دارد و زمانی که روشن شود، معمولا دستگاه کار نمی کند. در این مقاله به تمامی دلایل روشن شدن چراغ قرمز پکیج ایران رادیاتور و نحوه رفع ان را توضیح داده ایم.

ایران_رادیاتور

3 علت قرمز شدن چراغ پکیج ایران رادیاتور و راه حل رفع آن

سؤال برخی از کاربران این است که روشن شدن چراغ قرمز پکیج ایران رادیاتور نشانه چیست؟ ما در این بخش به بررسی علت قرمز شدن چراغ پکیج ایران رادیاتور و راه حل رفع آن پرداخته ایم.جهت تعمیر پکیج ایران رادیاتور خود میتوانید با مجموعه سامیار سرویس تماس بگیرید.

02177185663

1.روشن شدن چراغ قرمز پکیج ایران رادیاتور به دلیل نقص تهویه هوا

  • یکی از علت های قرمز شدن چراغ پکیج ایران رادیاتور، به دلیل ایراد در سیستم تهویه می باشد، به همین دلیل چراغ قرمز پکیج ایران رادیاتور روشن می شود و برای حفظ ایمنی دستگاه خاموش می شود.
  • برد الکترونیک، کلید ایمنی فشار هوا و مجموعه فن دستگاه و شلنگ های کندانس جزو سیستم تهویه است و خرابی هر یک از این قسمت ها موجب روشن شدن چراغ قرمز پکیج ایران رادیاتور می شود.
  • اگر علت روشن شدن چراغ قرمز از معیوب شدن برد الکترونیک باشد، برق مورد نیاز فن تأمین نمی شود، پس برد باید تعویض شود.
  • در صورتی که کلید ایمنی فشار هوا خراب شده باشد، به دلیل عدم تأمین اکسیژن مورد نیاز دستگاه و یا خارج نشدن دود حاصل از احتراق، مشعل روشن نمی شود و چراغ قرمز دستگاه روشن می شود.

 

2.روشن شدن چراغ قرمز پکیج ایران رادیاتور به دلیل عدم گردش آب

عدم گردش آب

یکی از علل روشن شدن چراغ قرمز پکیج، عدم گردش مناسب آب در دستگاه یا مسیر لوله کشی شوفاژها است. عدم گردش آب می تواند به دلیل زیر باشد:

  • خرابی پمپ
  • رسوب گذاری دستگاه
  • خرابی شیر برقی
  • خرابی مغزی محرکه
  • بسته بودن شیرآلات دستگاه
  • کثیف بودن صافی برگشت شوفازها

اگر روشن شدن چراغ قرمز به دلیل خرابی پمپ باشد، زمانی که شعله دستگاه روشن باشد، دما به سرعت زیاد می شود و صدای ناهنجاری می دهدو بعد شعله ی دستگاه خاموش می شود. در این صورت باید پمپ تعمیر و یا تعویض شود.

همچنین اگر به دلیل رسوب گذاری دستگاه، چراغ قرمز روشن شود باید دستگاه توسط یک متخصص رسوب گیری شود. برای رفع این مشکل با یک تعمیرکار حرفه ایی تماس بگیرید.

 

3. روشن شدن چراغ قرمز پکیج ایران رادیاتور به علت نقض در اشتعال پکیج

ممکن است دلیل قرمز شدن چراغ پکیج ایران رادیاتور از نقص در اشتعال دستگاه باشد. این مشکل بیشتر زمانی رخ می‌دهد که، به مدت زیادی از دستگاه استفاده نکرده باشید و یا گاز قطع شده باشد. موارد زیر نیز ممکن است موجب روشن شدن چراغ قرمز پکیج ایران رادیاتور شود.

  • بسته بودن شیر گاز
  • خرابی شیر گاز
  • خرابی یون و جرقه زن
  • مشکل یونیزاسیون و ارت دستگاه

در ادامه به توضیحاتی در مورد هرکدام از این علت ها میپردازیم:

 

1.بسته بودن شیر گاز

یکی از دلایل روشن شدن چراغ قرمز پکیج ایران رادیاتور بسته بودن شیر گاز است. برای رفع چراغ قرمز پکیج قبل از باز کردن شیر گاز، ابتدا از محکم بودن اتصالات و بست شیلنگ اطمینان حاصل کنید، سپس شیر گاز را باز کنید و دکمه ریست را بزنید.

ممکن است به دلیل وجود هوا درون شلنگ گاز همان لحظه دستگاه روشن نشود ولی با انجام مجدد و ریست کردن مشکل حل می شود.

 

2.خرابی شیر گاز

خرابی شیر گاز

ممکن است به دلیل قطع شدن گاز و وصل شدن مجدد دستگاه خطا دهد و چراغ قرمز پکیج روشن شود و با زدن دکمه ریست مشکل برطرف نشود، در این صورت می توان گفت که خرابی شیر گاز علت روشن شدن چراغ ریست است.

همچنین ممکن است به دلیل آب ریخته شده بر روی شیر گاز در هنگام تعمیر و یا شستشو، چراغ قرمز روشن شود. قطعه ی شیر گاز به آب حساس است و اگر به دلیل نشتی آب از دستگاه و یا شیرآلات و هر دلیل دیگری با آب تماس داشته باشد، موجب ایجاد مشکل می شود.

 

3.خرابی یون و جرقه زن

به دلیل تماس یون و جرقه زن و برخورد شعله با نوک الکترود یون و جرقه زن به مرور زمان میله آن اکسیده می شود و نمی تواند به درستی عمل کند و ممکن است شعله تشکیل نشود.

در برخی مواقع نیز چینی جرقه زن ممکن است ترک بخورد و یا حساسیت مقاومت متصل به آن کاهش پیدا می کند و دستگاه شعله را تشخیص نمی دهد و به همین دلیل چراغ قرمز پکیج روشن می شود. برای رفع این مشکل باید از یک تعمیرکار پکیج با تجربه کمک بگیرید.

 

4.مشکل یونیزاسیون و ارت دستگاه

مشکل یونیزاسیون و ارت یکی از دلایل روشن شدن چراغ قرمز پکیج است که به راحتی برطرف نمی شود.

  • گاهی برای حل این مشکل باید برد پکیج ایران رادیاتور شما را با برد نوعی دیگر که با ارت ساختمان شما سازگار است تعویض شود.
  • اگر چراغ قرمز به دلیل مشکل ارت رخ داده باشد می توان این مشکل را با اتصال یک تکه سیم، از قسمتی از بدنه دستگاه به یک شی فلزی مانند نرده و پنجره حل کرد.

02177185663

سامیار سرویس بهترین مرکز تعمیرات پکیج ایران رادیاتور

در این مقاله علت روشن شدن چراغ قرمز پکیج ایران رادیاتور و نحوه رفع آنرا به طور کامل توضیح دادیم. اگر پکیج شما هم با این مشکل مواجه شد می توانید برای بررسی علت قرمز شدن چراغ پکیج ایران رادیاتور برای همه مدل ها با مجموعه سامیار سرویس تماس بگیرید. مجموعه سامیار سرویس با داشتن دو دهه باسابقه درخشان جهت سرویس و تعمیر پکیج برای خدمات رسانی به شما آماده است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *