مطالب

دلیل روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور چیست ؟

روشن-نشدن-پکیج-ایران-رادیاتور

ممکن است متوجه شوید پکیج ایران رادیاتور شما خاموش شده است و زمانی که تلاش می‌کنید تا آن را روشن کنید، دیگر روشن نمی‌شود. با ما در این مقاله از سامیار سرویس همراه باشید تا علت روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور را بررسی کنیم و راهکارهایی را برای تعمیر پکیج دیواری و رفع مشکل ارائه دهیم.

 

12 دلیل روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور

1. کاهش فشار آب در مخزن

روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور به دلیل کمبود آب در مخزن، از جمله دلایل رایج روشن نشدن پکیج دیواری می‌باشد. پکیج ایران رادیاتور برای کار کردن به فشار آب در حدود 0.5 بار نیاز دارد. اگر این میزان فشار آب تامین نشود پکیج روشن نخواهد شد و یا در صورتی که روشن شود بلافاصله شمعک آن خاموش می‌شود.

از دلایلی که ممکن است آب پکیج کم شود، می‌توان به مواردی از قبیل سوراخ بودن منبع آب دستگاه و یا وجود خرابی و ایراد در شیر پرکن سیستم اشاره کرد.

برای آنکه از میزان فشار آب مطلع شوید باید از نشانگر عقربه‌ای که در زیر پکیج تعبیه شده است کمک بگیرید. باید دقت کنید که نشانگر کمتر از عدد 0.5 را نشان ندهد. اگر عقربه بین اعداد یک تا دو باشد می‌توان به کمک شیری که در کنار نشانگر قرار داده شده است فشار مخزن را بالا برد. در صورتی که به کمک شیر فشار نتوانید فشار آب را تنظیم کنید لازم است برای تعمیر پکیج ایران رادیاتور، یک تعمیرکار را خبر کنید.

 

2. قطع شدن جریان برق پکیج ایران رادیاتور

قطع-شدن-جریان-برق-پکیج-ایران-رادیاتور

از دلایل روشن نشدن پکیج دیواری ایران رادیاتور می‌تواند به خاطر قطعی آب، برق و گاز باشد. همینطور اگر این موارد وصل باشند اما همچنان سیستم روشن نشود کلید برق و فیوزها را بررسی کنید، زیرا ممکن است مشکل به خاطر خرابی در این بخش‌ها روی داده باشد.

 

3. پایین بودن فشار گاز و افت جریان آن

از جمله رایج‌‌ترین علت روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور ، پایین بودن فشار گاز ورودی است. می‌توانید شیر ورودی گاز را بررسی کنید. در صورت قطعی جریان گاز، چراغ قرمزی روی پیکج نیز روشن خواهد شد.

 

4. وجود هوا در لوله‌های پکیج ایران رادیاتور

وجود هوا در لوله‌ها و مدارهای سیستم می‌تواند سبب شود پکیج روشن نشود. برای رفع این مشکل می‌توانید شوفاژها را هواگیری کرده و لوله‌ها و مدارها را بررسی کنید. در صورتی که مشکل حل نشود لازم است تا پمپ دستگاه بررسی شود، زیرا این احتمال وجود دارد که پمپ به جای آب، هوا را به درون لوله‌ها پمپاژ کرده است. در این صورت لازم است تا از یک تعمیرکار پکیج متخصص کمک بگیرید.

 

5. وجود رسوب در لوله‌های سیستم

وجود-رسوب-در-لوله‌های-سیستم-پکیج-ایران-رادیاتور

یکی دیگر از دلایل روشن نشدن پکیج دیواری ایران رادیاتور می‌تواند به خاطر وجود رسوب در لوله‌های پکیج دیواری ایران رادیاتور باشد. برای جلوگیری از ایجاد رسوب در لوله‌ها می‌توانید از دستگاه سختی‌گیر در مدار لوله‌ها استفاده کنید یا برای رفع این مشکل از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

 

6. ایراد و خرابی در پمپ پکیج

علت روشن نشدن مشعل پکیج ایران رادیاتور می‌تواند به دلیل خرابی پمپ سیستم باشد. زیرا در صورتی که پمپ پکیج نتواند پمپاژ آب را انجام دهد در این صورت برد پکیج، خرابی را تشخص داده و دیگر سیستم روشن نخواهد شد.

 

7. خرابی دودکش پکیج دیواری ایران رادیاتور

از دلایل دیگری که ممکن است سیستم روشن نشود می‌توان به خرابی دودکش اشاره کرد. از جمله مسدود شدن دودکش و عدم رعایت فاصله استاندارد از سقف، مانع تخلیه دود خواهد شد. می‌توانید از سنسور تجمع دود استفاده کنید تا در صورت بروز مشکل و تجمع دود، دستگاه خاموش شده و مشکلی رخ ندهد.

 

8. خرابی و ایراد در الکترودهای تشخیص شعله

در بخش مشعل پکیج دیواری ایران رادیاتور، الکترود یون قرار دارد. اگر این بخش کثیف باشد، خراب شده باشد و یا بین یون و جرقه‌زن فاصله استاندارد رعایت نشده باشد، شعله سیستم روشن نخواهد شد.

برای رفع این مشکل می‌توانید الکترود یون را کمی به شعله نزدیک‌تر کنید و یا آن را تمیز کنید. اگر همچنان سیستم روشن نشود ممکن است الکترود نیاز به تعویض داشته باشد و یا ایراد و خرابی از بخش‌های دیگر باشد.

 

9. خرابی و ایراد در شمعک

خرابی-و-ایراد-در-شمعک-پکیج

در داخل سیستم پکیج، لوله بسیار نازکی تعبیه شده است که جریان گاز را برای روشن کردن پکیج به شمعک می‌رساند. ممکن است این لوله به خاطر تجمیع آلودگی مسدود شده باشد در این صورت گاز به شمعک نمی‌رسد و سیستم روشن نخواهد شد. جهت تعمیر این خرابی لازم است تا این لوله تعویض شده و یا آلودگی آن تمیز شود.

 

10. گرم شدن بیش از حد پکیج دیواری

برای هر پکیج دیواری دمای نرمال در نظر گرفته شده است. در صورتی که دمای سیستم بالا رود سیستم حفاظتی تعبیه شده در پکیج دیواری ایران رادیاتور آن را خاموش می‌کند. حل مشکل بالا رفتن بیش از حد دما که باعث روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور خواهد شد، نیاز به تعمیرکار متخصص دارد.

 

11. خرابی و ایراد در برد پکیج دیواری ایران رادیاتور

از دلایلی دیگری که ممکن است پکیج دیواری ایران رادیاتور روشن نشود، می‌تواند به خاطر خرابی و ایراد در برد سیستم باشد. البته توجه نمایید که این مشکل به ندرت باعث روشن نشدن پکیج می‌شود. از عوامل خرابی برد، نواسانات جریان برق خواهد بود. تعمیر و رفع ایراد برد سیستم کار حساسی است و نیاز به تخصص دارد.

 

12. خرابی سنسور NTC پکیج ایران دیواری رادیاتور

در صورتی که دمای آب موجود در لوله‌های سیستم از حد مجاز بیشتر شود در این صورت سنسور NTC دستگاه را خاموش می‌کند. خاموش شدن سیستم باعث کاهش دمای آب لوله‌ها می‌شود و تا زمانی که دما کاهش نیابد و به حد استاندارد نرسد سیستم روشن نخواهد شد.

 مشاوره

سخن آخر

عوامل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود پکیج دیواری ایران رادیاتور روشن نشود. در این مقاله سعی کردیم به سؤال چرا پکیج ایران رادیاتور روشن نمی‌شود؟ پاسخ دهیم. سعی کردیم تمام دلایل را ذکر کنیم و راهکار حل مشکل را ارائه دهیم.

برای دریافت خدمات تخصصی تعمیرات انواع پکیج دیواری از جمله پکیج دیواری ایران رادیاتور می‌توانید با گروه خدماتی سامیار سرویس در ارتباط باشید. جهت کسب اطلاعاتی از قبیل هزینه رفع علت روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور می‌توانید از کارشناسان سامیار سرویس کمک بگیرید.

 

سوالات متداول روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور

چرا پکیج ایران رادیاتور روشن نمی‌شود؟

کاهش فشار آب در مخزن، قطع شدن جریان برق، خرابی در پمپ و دلایل دیگری که در این محتوا بررسی کردیم می‌تواند باعث روشن نشدن سیستم شود.

رایج‌‌ترین علت روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور چه می‌تواند باشد؟

مواردی از قبیل قطع شدن جریان برق، پایین بودن فشار گاز، وجود هوا در لوله‌های پکیج، وجود رسوب در لوله‌ها

امکان رفع مشکل روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور در خانه وجود دارد؟

در صورت وجود مشکلاتی از قبیل قطعی برق، نوسانات فشار گاز، وجود هوا در لوله‌های پکیج می‌توان آن را در خانه حل کرد.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *