تعمیر پکیج

علت قرمز شدن چراغ پکیج بوتان چیست؟

قرمز شدن چراغ پکیج بوتان

اگر عملکرد دستگاه به درستی انجام نشود و ایرادی در دستگاه وجود داشته باشد، پکیج این ایراد را با روشن شدن چراغ قرمز نشان می‌دهد. قرمز شدن چراغ پکیج بوتان دلایل مختلفی دارد که در این مقاله دلایل روشن شدن چراغ قرمز پکیج بوتان و نحوه رفع آن را به طور کامل توضیح داده ایم.

02177185663

7 دلیل روشن شدن چراغ قرمز پکیج بوتان

گاهی خطای دستگاه را می‌توانید خودتان برطرف کنید اما در برخی مواقع احتیاج است تا از یک تعمیرکار پکیج کمک بگیرید. دراین قسمت به بررسی علت قرمز شدن چراغ پکیج بوتان و راه حل رفع آن پرداخته ایم.

افت فشار پکیج

یکی از علت های قرمز شدن چراغ پکیج بوتان، افت فشار پکیج است. وجود مشکل در لوله های آب و نشت آب، خراب شدن شیر پر کن یا سوراخ بودن مبدل حرارتی، قطع آب ساختمان باعث افت فشار پکیج می‌شود.

راه حل:

برای رفع این مشکل ابتدا از وصل بودن آب ساختمان و همچنین سالم بودن اتصالات آب مطمئن شوید سپس در صورت حل نشدن مشکل و خرابی شیر پر کن و یا مبدل حرارتی با یک سرویس کار مجرب تماس بگیرید.

قطع شدن گاز ورودی

قطع گاز ورودی می‌تواند دلیل قرمز شدن چراغ پکیج بوتان باشد. در این صورت دستگاه نمی تواند شعله را تشخیص دهد و چراغ قرمز به طور ثابت روشن می‌ماند.

راه حل:

برای رفع این مشکل ابتدا از باز بودن شیر گاز مطمئن شوید و اتصالات گاز را بررسی کنید تا در آن‌ها مشکلی وجود نداشته باشد. شیر گاز را باز کنید و هواگیری انجام دهید اگر مشکل حل نشد ممکن است شیر گاز پکیج یا بویین خراب شده باشد و یا احتمال دارد به دلیل معیوب شدن برد دستگاه باشد که در این صورت باید از یک تکنسین کمک بگیرید.

روشن شدن چراغ قرمز پکیج بوتان نشانه چیست؟

معیوب بودن برد

گاهی علت قرمز شدن چراغ پکیج بوتان، خرابی برد است. در این صورت دستگاه روشن می‌شود اما کار نمی‌کند.

راه حل:

برای رفع این مشکل باید با یک متخصص جهت تعمیر برد پکیج تماس بگیرید تا برد را تعمیر یا تعویض نماید.

02177185663

عدم تشکیل شعله و وجود مشکل در ntc

اگر در بخش ntc پکیج ایرادی باشد و یا شعله به درستی تشکیل نشود چراغ قرمز پکیج روشن می‌شود.

راه حل:

برای بررسی سنسور دما و حل این مشکل باید با یک تعمیرکار پکیج بوتان تماس بگیرید.

تجمع رسوبات

انسداد و گرفتگی لوله های دستگاه توسط تجمع رسوبات موجب می‌شود که آب به راحتی در دستگاه جریان پیدا نکند و باعث کم شدن آب پکیج و خاموش شدن دستگاه می‌شود. در این صورت چراغ قرمز پکیج روشن می‌شود.

راه حل:

برای حل این مشکل و افزایش عملکرد دستگاه باید دستگاه توسط یک سرویس کار رسوب گیری شود.

انسداد دودکش و جابجایی شلنگ پکیج

علت قرمز شدن چراغ پکیج بوتان می‌تواند از مسدود شدن دودکش و یا جابه جایی شلنگ و اتصالات پکیج باشد.

راه حل:

برای رفع این مشکل ابتدا ازسالم بودن و نصب درست شلنگ اطمینان حاصل کرده، سپس در صورت گرفتگی دودکش‌ها، باید راه دودکش باز شود. برای این کار می‌توانید یک سنگ را درون دودکش بندازید، اگر صدا داد یعنی مسیر دودکش باز است.

باز شدن کلید حرارتی

گاهی دمای مبدل اصلی بالاتر از 105 درجه می‌شود و همین امر موجب قرمز شدن پکیج بوتان می‌شود. این مشکل ممکن است بدلیل انسداد مسیر لوله آب توسط جمع شدن رسوبات در مبدل به‌وجود بیاید یا ممکن است پمپ معیوب شده باشد.

راه حل:

برای رفع این مشکل نیز باید رسوب گیری انجام شود. در زیر پکیج و در امتداد شلنگ‌ها، صافی برگشت وجود دارد. آن را باز کنید و تمیز کنید. سپس فشار پکیج را به صفر برسانید.

رفع چراغ قرمز پکیج بوتان با ریست کردن

رفع چراغ قرمز پکیج بوتان با ریست کردن

گاهی ممکن است به یک دلیل ساده چراغ قرمز پکیج بوتان روشن شود، در این صورت با ریست کردن دستگاه مشکل رفع می‌شود. برای این کار قبل از آنکه دستگاه را روشن کنید اتصالات برق را بررسی کنید. سپس صبر کنید تا دستگاه پر از آب شود. فشار پکیج را روی 1.5 بار تنظیم کنید و دستگاه را در حالت زمستانه یا تابستانه قرار دهید. البته برای ریست کردن پکیج اپتیما و کالدا ونزیا باید ولوم را تا وسط و روی حالت ساعت 12 قرار دهید و دوباره ولوم را سر جای خود برگردانید.

پکیج بوتان

جلوگیری از قرمز شدن چراغ پکیج بوتان پکیج بوتان

با رعایت برخی از نکات می‌توانید از روشن شدن چراغ قرمز دستگاه جلوگیری کنید. برخی از این نکات به شرح زیر است:

  • دور فن را از 6 ولت به 12 ولت افزایش دهید.در بسیاری از مدل‌ها ممکن است دلیل روشن شدن چراغ قرمز پکیج دور فن باشد.
  • نکته دیگری که می‌توان از روشن شدن چراغ قرمز پکیج جلوگیری کرد، استفاده از یک فن خارج از کنسول پکیج است. می‌توانید فن را در زیر و یا پشت کنسول قرار دهید.
  • استفاده از یک هت سینک دست ساز روی پل جنوبی پکیج مانع از روشن شدن چراغ قرمز پکیج می‌شود.
  • فضای میان هت سینک و کانال هوا را با فویل پر کنید.
  • سرویس سالیانه پکیج و رسوب زدایی و تعویض شلنگ‌ها و سیستم لوله کشی پکیج توسط یک تکنسین متخصص

سامیار سرویس بهترین مرکز تعمیرات پکیج بوتان

در این مقاله علت روشن شدن چراغ قرمز پکیج بوتان و نحوه رفع آن را به طور کامل توضیح دادیم. اگر پکیج شما هم با این مشکل مواجه شد میتوانید برای بررسی علت قرمز شدن چراغ پکیج بوتان برای همه مدل‌ها با مجموعه سامیار سرویس تماس بگیرید. سامیار سرویس به شما توصیه می‌کند سرویس دوره ایی پکیج خود را به طور منظم انجام دهید. و در صورت بروز مشکل در عملکرد پکیج خود حتما از یک تکنسین حرفه ایی کمک بگیرید. مجموعه سامیار سرویس با دو دهه سابقه درخشان جهت تعمیر و سرویس پکیج برای خدمات رسانی به شما آماده است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *