مطالب

دلیل افت فشار پکیج ایران رادیاتور چیست؟

افت-فشار-پکیج-ایران-رادیاتور

فشار درون پکیج به وسیله گیج فشار يا مانومتر سنجیده می‌‌شود. هنگامي كه شیر آب مصرفی باز شود و یا مدار گرمایشی پكيج فعال شود، پکیج روشن شده و با گرم شدن آب، حجم آن نیز زیاد مي‌شود و در نتیجه افزایش فشار پكيج را به همراه دارد. فشار نرمال در پكيج بین 0.7 تا 1.5 است اما گاهی اوقات این مقدار افزایش و یا کاهش مي‌يابد که خراب شدن و درست کارنکردن قطعات پکیج باعث افزایش بار پكيج مي‌شود. درصورتي كه اين مشكل برطرف نشود ترکیدگی لوله‌ها، خراب شدن منبع انبساط، خاموش شدن پکیج و سرریز شدن آب پكيج را به همراه خواهد داشت. در اين مقاله از سامیار سرویس به افت فشار پکیج ایران رادیاتور دلايل اين مشكل مي‌پردازيم.

 

9 دلیل اصلی افت فشار پکیج ایران رادیاتور که باید بدانید!

 

1. کم بودن فشار آب شهری از دلایل افت فشار پکیج ایران رادیاتور

کم بودن فشار آب شهری از جمله دلیل افت فشار پکیج ایران رادیاتور است. زيرا آب پر فشاري وجود ندارد كه وارد سيستم شود. اگر مقدار فشار یا بار پکیج کمتر از 0.5 باشد، پكيج روشن نشده و در نتیجه آب گرم نمی‌‌شود و رادياتور نیز گرمايش محیط را فراهم نخواهد کرد.

 

2. نشتی در مدار سیستم گرمایشی و یا اتصالات پکیج از دلایل افت فشار پکیج ایران رادیاتور

نشتی-در-مدار-سیستم-گرمایشی-ایران-رادیاتور

اگر بدنه پكيج یا شیرهای ورودی وخروجی رادیاتور به مقدار خيلي كم نشتی داشته باشند باعث افت فشار پکیج می‌‌شود. بنابراين بايد بدنه پكيج چك شود تا در صورت نشتي اين مشكل برطرف گردد. اگر در لوله كشي نشتي وجود داشته باشد پس از مدتي ديوار و يا كف خانه و يا سقف طبقات ديگر نمدار شده كه بايد نسبت به پيدا كردن محل نشتي اقدام کنید.

 

3. خرابی یا باز بودن شیر پرکن پکیج

گاهی علت افت فشار پکیج ایران رادیاتور در حالت تابستانه می‌تواند به دلیل خرابی یا باز بودن شیر پرکن پکیج اتفاق بیفتد. از شیر پرکن پکیج براي تامین آب مورد نیاز پكيج استفاده مي‌شود.

اگر سیستم در حالت تابستانه باشد و با بازكردن آب سرد، فشار پكيج افزايش یابد، نشان دهنده خرابی یا باز بودن شیر پرکن پکیج است. همچنين وجود نشتی در این بخش نیز موجب افت فشار سیستم مي‌شود و بايد نشتي شير پركن بررسي شده و در صورت خرابي تعويض گردد.

 

4. خرابی شیر اطمینان یا شیر تخلیه

دلیل افت فشار پکیج دیواری ایران رادیاتور می‌تواند خرابی شیر اطمینان باشد. اين قطعه باعث تخلیه و خروج بار اضافی پکیج شده و كاهش فشار دستگاه را به همراه دارد.

همانطور که ذكر شد فشار نرمال پکیج بین 0.7 تا 1.5 بار است و اگر این میزان بيشتر از 3 شود، آب اضافه از طريق شير اطينان از مدار پكيج خارج مي‌شود. اما اگر شیر اطمینان خراب باشد با عبور فشار پکیج از  3 بار، این بخش وارد عمل نشده و امکان دارد ترکیدگی لوله‌هاي آب اتفاق بیفتد. بهتر است برای تعمیر پکیج ایران رادیاتور و رفع این مشکل از یک تخصص و تعمیرکار حرفه ای کمک بگیرید.

 

5. خرابی منبع انبساط پکیج از جمله دلایل افت فشار پکیج دیواری ایران رادیاتور

خرابي منبع انبساط هم باعث بالا و پایین رفتن فشار پکیج مي‌شود. منبع انبساط یک صفحه دیافراگمی است که وظیفه آن کنترل و تنظیم حجم و فشار آب درون سیستم است. سوراخ و یا خراب بودن منبع انبساط باعث مي‌شود از شیر هواگیری مخزن، به‌جای هوا آب خارج شود و فشار پكيج از 3 بار نيز بيشتر شود.

 

6. خراب شدن مبدل حرارتی

خراب-شدن-مبدل-حرارتی-ایران-رادیاتور

پکیج‌ها با توجه به مدل و نوعی که دارند ممکن است یک یا دو مبدل حرارتی داشته باشند. آب سرد ورودی به دستگاه با عبور از مبدل حرارتي گرم مي‌شود، بنابراين سالم و درست کار کردن اين مبدل مهم است و در تنظیم فشار پکیج تاثير دارد. در غیر این صورت خرابی آن می‌تواند علت بالا و پایین شدن فشار پکیج باشد.

 

7. خراب شدن پمپ پكيج دلیل پایین آمدن فشار پکیج ایران رادیاتور

اگر با روشن شدن شعله پكيج دماي آب ثابت بماند نشان دهنده خرابي پمپ سیستم است. اگر پكيج تك مبدله باشد، آب گرم مي‌شود ولي در سيستم گرمايشي فشار آب بالا مي‌رود و بعد از چند ثانيه شعله سیستم خاموش مي‌شود و پكيج خطاي افزايش دما را نشان مي‌دهد. اگر پكيج دو مبدله باشد با خراب شدن پمپ، دماي آب گرم مصرفي و سيستم گرمايش هر دو زياد مي‌شوند.

 

8. سوراخ بودن مبدل اولیه يا اصلي

افت فشار اب در پکیج ایران رادیاتور به دلیل سوراخ بودن مبدل اولیه نیز اتفاق شایعی است. مبدل اولیه یا اصلی به طور مستقیم با شعله پکیج در ارتباط است و اگر دچار نشتي شود به دليل حرارت شعله، نشتی آب تبخير مي‌شود. به همين دليل به راحتي نمي‌توان متوجه نشتي آن شد. ولي اگر بر روي مبدل كپك يا رسوب مشاهده شود مي‌توان مطمئن شد كه مبدل نشتي دارد.

 

9. هوا داشتن و رسوب گرفتن پكيج دیواری

با گردش آب در پكيج و فعل و انفعالات شیمیایی که داخل لوله‌هاي رادیاتور اتفاق مي‌افتد، سیستم هوا می‌گیرد كه فشار سیستم را بالا برده و از دلایل افت فشار پکیج  ایران رادیاتور در حالت زمستانه است. با هواگيري سیستم اين مشكل برطرف مي‌شود. نحوه هواگري پكيج‌ها با توجه به نوع پكيج متفاوت است.

 

 

راه‌های رفع افت فشار پکیج ایران رادیاتور

راه‌های-رفع-افت-فشار-پکیج-ایران-رادیاتور

در این مقاله با تمام دلایل افت فشار پکیج دیواری ایران رادیاتور آشنا شدیم اکنون به تعمیر پکیج و حل این مشکل می‌پردازیم.

مرحله اول: ابتدا علت نشتی در پکیج ایران رادیاتور را پیدا کنید و سپس این مشکل را رفع کنید. از آنجایی که شایع‌ترین علتی که باعث کاهش فشار بار در این مدل پکیج می‌شود وجود نشتی است در نتیجه باید آن را پیدا کنید و آن را حل نمایید. توجه نمایید که برای پیدا کردن نشتی آب دمای سیستم پایین باشد تا نشتی آب به خاطر دماب لالای لوله‌ها تبخیر نشود.

مرحله دوم: تمامی رادیاتورهای شوفاژ را بررسی و هواگیری کنید. هواگیری به عنوان نحوه کاهش فشار پکیج ایران رادیاتور بسیار کاربرد دارد. با هواگیری، دوباره سیستم آبگیری شده و فشار بار آن نیز به حد نرمال می‌رسد.

مرحله سوم: شیر پرکن پکیج را بررسی کرده و در صورت نیاز تعویض کنید.

مرحله چهارم: بررسی منبع انبساط پکیج و چک کردن آن که خرابی نداشته باشد.

 

چگونه فشار پکیج ایران رادیاتور را بالا ببریم؟

اگر فشار بار پکیج دیواری از میزانی که قبلا به آن شاره کردیم پایین‌تر باشد و متوجه شوید که آب رادیاتورها نیز سرد است برای بالا بردن فشار پکیج ایران رادیاتور باید پیچ شیر پرکنی که به رنگ آبی بوده و در زیر پکیج ایران رادیاتور قرار دارد به سمت چپ یعنی خلاف عقربه‌های ساعت حرکت دهید. در نتیجه این چرخاندن باید عقربه مانومتر به بالا حرکت کند. قبل از آنکه عقربه مانومتر به عدد 1.5 برسد از دوباره شیر پرکن را در جهت حرکت عقربه‌های ساعت بچرخانید. با انجام این پروسه فشار سیستم افزایش می‌یابد و سپس به حالت نرمال می‌رسد.

 مشاوره

علائم افت فشار پکیج ایران رادیاتور

وقتی آب گرم شده و از آبگرمکن خارج می‌شود، باید با همان انرژی یا فشار آب سرد جریان داشته باشد. اگر این‌طور نیست، مشکل احتمالاً از آبگرمکن یا خطوطی از آبگرمکن است که به بقیۀ خانه منتقل می‌شود. در ادامه به نشانه‌هایی که حاکی از افت فشار پکیج ایران رادیاتور است می‌پردازیم:

  • تجمع آب سخت در لوله‌ها می‌تواند جریان آب را هم به داخل و هم از مخزن آب گرم مسدود کند و فشار آب را پایین بیاورد.
  • رسوبات موجود در مخزن آب گرم، هنگامی که انباشته می‌شوند، می‌توانند فشار آب را نیز کاهش دهند.
  • پیچ خوردگی در مجرای آب منعطف (لوله) که معمولاً با مخزن آب گرم استفاده می‌شود، بر فشار تأثیر می‌گذارد.
  • دریچۀ قطع به‌طور کامل باز نیست و در نتیجه فشار افت می‌کند.
  • خطوط توزیع آب بسیار کوچک هستند، و به همین دلیل تا فشار آب کافی از طریق خطوط به داخل خانه وارد شود طول می‌کشد.
  • خمیدگی‌های زیاد بین آبگرمکن و شیر آب می‌تواند حفظ فشار صحیح آب را دشوار سازد.
  • فشار آب به داخل خانه از شهر بسیار کم است (حداقل باید با سرعت 40 گالن در دقیقه جریان داشته باشد) و این تأثیر مستقیمی بر فشار آب گرم خواهد داشت. اما اگر این‌طور باشد، خطوط آب سرد نیز تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

شما می‌توانید برای برطرف ساختن مشکلات و تعمیر پکیج ایران رادیاتور خود با کارشناسان سامیار سرویس تماس حاصل فرمایید.

تعمیر پکیج ایران رادیاتور

عدم نگهداری مناسب می‌تواند باعث شود که یک آبگرمکن معیوب به نظر برسد یا عمر مفید خود را از دست بدهد. اما ممکن است دستگاه مورد نظر فقط نیاز به سرویس و بازرسی خطوط ورودی و خروجی مخزن داشته باشد.

تخلیۀ رسوبی که در یک مخزن جمع می‌شود می‌تواند به کارکرد پکیج در فشار مناسب کمک کرده و همچنین به بهبود کیفیت آب کمک کند. در عین حال، هر رسوبی که از طریق خطوط آبگرمکن هدایت می‌شود، اصطکاک در لوله‌ها را افزایش داده و پتانسیل گرفتگی در سایر نقاط سیستم لوله‌کشی را بیشتر می‌سازد.

در چنین شرایطی تنها کافی است با تعمیرکاران سامیار سرویس تماس بگیرید تا در اسرع وقت مشکلات آبگرمکن شما را برطرف نمایند.

افت فشار پکیج ایران رادیاتور

سخن آخر

سعی کردیم تمام دلایلی که باعث افت فشار پکیج ایران رادیاتور می‌شود را بررسی کنیم. مواردی از قبیل کم بودن فشار آب شهری، نشتی در مدار سیستم گرمایشی و یا اتصالات پکیج، خرابی یا باز بودن شیر پرکن پکیج، خرابی شیر اطمینان یا شیر تخلیه، خرابی منبع انبساط پکیج، خراب شدن مبدل حرارتی، خراب شدن پمپ پكيج، سوراخ بودن مبدل اولیه يا اصلي و هوا داشتن و رسوب گرفتن پكيج دیواری از جمله دلایل کاهش فشار سیستم است. در صورتی که به تنظیم فشار پکیج ایران رادیاتور نیاز داشته باشید می‌توانید از مجموعه‌ سامیار سرویس که تعمیر پکیج در شرق تهران را به صورت تخصصی برعهده دارند، کمک بگیرید. با ارسال بهترین تعمیرکار پکیج به محل شما در کوتاه ترین زمان ممکن، مشکل پکیج دیواری شما را رفع می کنیم.

 

سوالات متداول افت فشار پکیج ایران رادیاتور

علت افت فشار پکیج دیواری ایران رادیاتور شامل چه مواردی می‌شوند؟

کم بودن فشار آب شهری، نشتی در مدار سیستم گرمایشی و یا اتصالات پکیج، خرابی یا باز بودن شیر پرکن پکیج، خرابی شیر اطمینان یا شیر تخلیه، خرابی منبع انبساط پکیج، خراب شدن مبدل حرارتی، خراب شدن پمپ پكيج، سوراخ بودن مبدل اولیه يا اصلي و هوا داشتن و رسوب گرفتن پكيج دیواری

چگونه فشار پکیج ایران رادیاتور را بالا ببریم؟

برای بالا بردن فشار پکیج ایران رادیاتور باید پیچ شیر پرکنی که به رنگ آبی بوده و در زیر پکیج ایران رادیاتور قرار دارد به سمت چپ یعنی خلاف عقربه‌های ساعت حرکت دهید. در نتیجه این چرخاندن باید عقربه مانومتر به بالا حرکت کند. قبل از آنکه عقربه مانومتر به عدد 1.5 برسد از دوباره شیر پرکن را در جهت حرکت عقربه‌های ساعت بچرخانید.

راه‌های رفع افت فشار پکیج ایران رادیاتور چیست؟

جهت رفع افت فشار ابتدا حالت زمستانه و تابستانه را بررسی کنید و سپس نکاتی که در مقاله نوشته شده است مشکل را حل کنید.

4/5 - (22 امتیاز)

1 نظر در “دلیل افت فشار پکیج ایران رادیاتور چیست؟

  1. رضا گفت:

    سلام
    اگر هم در حالت تابستانه بعد از سه روز و در حالت زمستانه در روز سه بار افت بار تا صفررو داشته باشیم ایراد از کجاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *