مطالب

علت چکه آب از پکیج بوتان چیست؟

چکه-کردن-آب-پکیج-بوتان

چکه کردن آب در پکیج بوتان می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. اگر مکان نشتی به موقع پیدا نشود و تعمیر نگردد می‌تواند به سیستم خسارت وارد کند. حتی نشتی آب پکیج دیواری می‌تواند دیوارها را نم بیندازد. برخی از بخش‌هایی که آب از آن چکه می‌کند ممکن است خسارت‌هایی مانند انفجار پکیج را به همراه داشته باشد، در نتیجه رسیدگی سریع به این مشکل بسیار مهم است. با ما در این مقاله از سامیار سرویس همراه باشید تا علت چکه کردن آب پکیج بوتان را بررسی کنیم و راه حل‌هایی را برای رفع این خرابی و ایراد معرفی کنیم.

 

9 دلیل اصلی سرریز شدن آب پکیج بوتان 

1. ایراد و خرابی در شیر تخلیه فشار پکیج یا شیر اطمینان

علت چکه کردن آب در پکیج بوتان می‌تواند به دلیل خرابی در شیر تخلیه باشد. شیر تخلیه فشار پکیج کنترل فشار وارد به سیستم را بر عهده دارد. فشار استانداردی که برای پکیج‌های دیواری تعیین شده است بین 1.5 تا 2 بار می‌باشد. در صورتی که فشار وارد بیش از حد مجاز باشد، شیر اطمینان بخشی از آب را تخلیه می‌کند تا از خطراتی مانند انفجار جلوگیری به عمل آورد.

ابتدا میزان فشار سیستم را بررسی کنید، اگر فشار پکیج دیواری بیش از حد مجاز باشد و آبی از شیر اطمینان خارج نشود، نشان می‌دهد که شیر تخلیه خراب است و نمی‌تواند آب سیستم را تخلیه کند.

 

2. خرابی شیر پرکن پکیج علت چکه کردن آب پکیج بوتان

خرابی-شیر-پرکن-پکیج-علت-چکه-کردن-آب-پکیج-بوتان

در صورتی که شیر پرکن سیستم خرابی و ایرادی داشته باشد شاهد آبریزی پکیج دیواری بوتان  خواهید بود. شیر پرکن سیستم وظیفه دارد تا فشار آب در مدار گرمایش و در رادیاتور را تنظیم کند، اگر این بخش خراب باشد فشار وارد شده به پکیج افزایش یافته و با نشتی آب مواجه خواهد شد. می‌توانید شیر پرکن را تعویض کنید و یا لاستیک‌ها و واشرهای آن را عوض نمایید.

 

3. پوسیدگی و خوردگی اجزاء داخلی پکیج بوتان

آب دادن پکیج بوتان می‌تواند به خاطر زنگ زدگی و خوردگی و پوسیدگی لوله‌ها و یا مخزن آب باشد. اگر بخش مشخصی از پکیج دیواری پوسیدگی داشته باشد می‌توان به تعمیر پکیج دیواری بپردازید. در صورتی که میزان پوسیدگی و خوردگی زیاد باشد لازم است تا پکیج را تعویض نمایید.

 

4. نشتی از اتصالات لوله‌ها آبریزی زیر پکیج دیواری بوتان

علت ریزش آب از پکیج می‌تواند به دلیل آب دادن شلنگ پکیج دیواری بوتان و اتصالات لوله‌ها باشد. از جمله دلایلی که منجر به این اتفاق می‌شود به خاطر نصب نادرست لوله‌ها است. در نتیجه باید توجه نمایید تا هنگام نصب و سرویس پکیج بوتان از تکنسین ماهر کمک بگیرید.

برای آنکه مطمئن شوید علت چکه آب به خاطر اتصالات لوله است، ابتدا آن بخش را خشک کنید، اگر پس از خشک کردن مرطوب شود آنگاه ریزش آب از این بخش خواهد بود. برای رفع مشکل می‌توانید با تعمیرکار متخصص در تماس باشید.

 

5. از بین رفتن آب بندی سیستم علت آبدهی پکیج بوتان

چکه کردن آب پکیج بوتان می‌تواند به خاطر از بین رفتن آب بندی سیستم باشد. زیرا با گذشت زمان ممکن است مهر و موم‌های لاستیکی که در پکیج دیواری به کار رفته است شروع به سخت شدن کنند و یا حتی از بین بروند و در نتیجه نشتی سیستم را به همراه خواهند داشت. اگر چه سیستم‌هایی که فرسوده هستند بیشتر با این اتفاق مواجه می‌شوند اما با این حال فشار وارد شده بیش از حد به سیستم نیز می‌تواند این اختلال را به وجود بیاورد.

 

6. ایراد و خرابی در مبدل حرارتی پکیج بوتان

ایراد-و-خرابی-در-مبدل-حرارتی-پکیج-بوتان

مبدل حرارتی در صورتی که خراب شود چکه کردن آب پکیج بوتان را به همراه خواهد داشت. با خراب شدن مبدل حرارتی باید آن را تعویض کرد.

 

7. نشت آب از دریچه دما و دیافراگم منبع انبساط پکیج بوتان

خرابی و ایراد در پروب دما پکیج دیواری عاملی برای سرریز شدن آب پکیج بوتان است. از سوی دیگر این مشکل می‌تواند به خاطر خرابی دیافراگم منبع انبساط باشد. زیرا دیافراگم موجود در منبع انبساط، تغییرات فشار در مدار گرمایشی را کنترل می‌کند.

زمانی که حجم آب افزایش پیدا می‌کند این بخش حجم اضافی را کنترل کرده و در صورتی که خراب باشد و یا مشکلی داشته باشد، آب اضافی وارد لوله می‌شود و شروع به چک کردن می‌کند. برای حل این مشکل باید با تعمیرکار در تماس باشید. علت آب دادن از زیر پکیج بوتان خرابی دیافراگم منبع انبساط است.

 

8. خرابی و ایراد در پمپ پکیج بوتان

پمپ سیرکولاتور در پکیج دیواری وظیفه دارد تا آب را در لوله‌های سیستم به گردش درآورد و سپس رادیاتورها و آب خروجی از شیر را گرم نماید. پمپ پکیج دیواری از آنجایی که دائما در حال فعالیت است و فشار زیادی به آن وارد می‌شود، در نتیجه ممکن است خرابی و ایراد پیدا کند. با خرابی این بخش فشار سیستم افت پیدا کرده و با آب دادن پمپ پکیج بوتان همراه خواهد بود.

برای حل این مشکل می‌توانید از یک تعمیرکار ماهر کمک بگیرید. گاهی این مشکل ممکن است با یک تعمیر ساده رفع گردد و گاهی نیز لازم است پمپ را تعویض نمایید.

 

9. تجمع رسوبات در مخزن علت ریزش آب از پکیج بوتان

 پس از گذشت زمان ممکن است ته مخزن سیستم رسوباتی جمع شود. به خصوص افرادی که به صورت منظم پکیج دیواری را سرویس نمی‌کنند بیشتر با این مشکل روبه‌رو می‌شوند. با تجمع رسوب در مخازن و لوله‌ها و اتصالات، فشار زیادی به دستگاه وارد می‌شود و در نهایت در محل اتصالات لوله‌ها نشت آب اتفاق می‌افتد.

 

مشاوره

سخن آخر

با مشاهده چکه کردن آب پکیج بوتان مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید کشف سریع محل نشتی می‌باشد. هرچه سریعتر محل نشتی را پیدا کنید آسیب کمتری به سیستم وارد می‌شود. این در حالی است که اگر به این مسئله بی‌توجه باشید نه تنها خود سیستم بلکه به تجهیزات و وسایل اطراف پکیج دیواری نیز ممکن است خسارت وارد شود. به کمک دلایلی را که در این مقاله به آن پرداختیم می‌توان علت چکه کرد آب از سیستم را پیدا کرد. حتما برای رفع این مشکل و تعمیر پکیج بوتان مدل روما، پرلا، پارما و دیگر مدل های پکیج بوتان از تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.

 

سوالات متداول چکه کردن آب پکیج بوتان

علت نشت آب از پکیج دیواری بوتان چیست؟

علت آب دادن پکیج دیواری بوتان به چند عامل بستگی دارد. بهتر است که با یک تعمیرکار ماهر تماس بگیرید تا محل نشت و علت ایجاد آن را تشخیص داده و سپس آن را تعمیر نماید.

نشتی آبگرمکن از کدام بخش پکیج دیواری است؟

نشتی آب می‌تواند از پمپ، مخرن، لوله‌ها و اتصالات، شیر اطمینان، شیر پرکن سیستم باشد.

آموزش رفع آبدهی پکیج بوتان در ۳ مرحله چگونه است؟

. شیر ورودی آب پکیج را ببندید. ۲. شیر آبگرم ظرفشویی را باز کنید. 3- شیر پرکن زیر پکیج که در پکیج بوتان به رنگ آبی است را در خلاف جهت عقربه ساعت بچرخانید. قبل از آنکه عقربه مونومتر به عدد 1.5 برسد حالا شیر را در جهت عقربه ساعت بچرخانید. تا زمانی که عقربه فشار به عدد صفر برسد، آنگاه شیر پرکن را ببندید. با این روش می‌توانید فشار سیستم را تنظیم کرده و در صورت نشتی آب، این مشکل رفع شود.

3.2/5 - (4 امتیاز)

1 نظر در “علت چکه آب از پکیج بوتان چیست؟

  1. مصطفی گفت:

    همش که گفتید به تعمیر کار بسپارید تعمیرکار بیاد خودش درستش می‌کنه ولی من اینموقع شب تعمیر کار از کجا پیدا کنم اینجا دنبال راهنمایی بودم شاید خودم بتونم نشتی رو رفع کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *