مطالب

چرا پکیج بوتان جرقه نمی زند ؟

چرا پکیج بوتان جرقه نمی زند ؟

یکی از دلایل روشن نشدن پکیج بوتان جرقه نزدن دستگاه است. در این مشکل عملکرد دستگاه تا قبل از جرقه زدن به خوبی انجام می شود، اما وقتی که باید جرقه بزند تا پکیج روشن شود، عملکرد سیستم متوقف می شود.

جرقه نزدن پکیج بوتان دلایل مختلفی دارد. اگر شما هم با این مشکل مواجه شدید نگران نباشید ما در ادامه به بررسی علت جرقه نزدن پکیج بوتان و رفع این مشکل می پردازیم.

 

جرقه زن پکیج در کجا قرار دارد؟

یکی از اصلی ترین قطعات پکیج بوتان، جرقه زن است که در کنار مشعل قرار دارد. جرقه زن یک  میله یون است که یه کمک ترانس جرقه کار می کند و ایجاد شعله برای روشن شدن پکیج بوتان را برعهده دارد.

این قطعه باید حداقل یک سانتی متر با مشعل فاصله داشته باشد تا به درستی و خوب عمل کند. در ادامه دلیل جرقه نزدن اکترود جرقه زن را مورد بررسی قرار می دهیم.

banner moshavere samyar

9 دلیل اصلی جرقه نزدن پکیج دیواری بوتان

1-انسداد الکترود جرقه زن

گرفتگی و کثیفی الکترود جرقه زن ، علت جرقه نزدن پکیج دیواری بوتان است که با یک سمباده می توانید نوک الکترود را تمیز کنید تا انسداد برطرف شود.

2-اتصال الکترود جرقه زن به بدنه

یکی از دلایل جرقه نزدن پکیج بوتان، اتصال جرقه زن به بدنه آن است زیرا ولتاژ ایجاد شده از راه سیم به زمین منتقل می شود. بهتر است فاصله بین الکترود جرقه زن و پکیج  3میلی متر فاصله باشد.

3-فاصله الکترود جرقه زن با بدنه برنر

دلیل اصلی جرقه نزدن پکیج دیواری بوتان

متناسب نبودن فاصله الکترود و جرقه زن با برنر باعث جرقه نزدن پکیج دیواری بوتان می شود. با تنظیم کردن الکترود جرقه زن در یکی از دو جهت بالا و پایین می توان این مشکل را رفع کرد.

برای آنکه الکترود به راحتی خم شود و نشکند باید به الکترود حرارت دهید. توجه داشته باشید از بالا بردن بیش از حد سر جرقه زن خودداری کنید زیرا اصلا شعله تشکیل نمی شود و ممکن است گاز در برنر جمع شود و باعث انفجار می شود.

4-کابل جرقه زن خراب و یا قطع باشد

یکی دیگر از علت های جرقه نزدن پکیج بوتان، خرابی کابل جرقه زدن است .کابل جرقه زن از انتقال ولتاژی که توسط ترانس بوجود می آید، جلوگیری می کند و مانع از جرقه زدن می شود. برای رفع این مشکل بهتر است که کابل جرقه زن را تعویض کنید.

5-قطعی در وایر پکیج

یکی از علت های جرقه نزدن پکیج دیواری بوتان، قطعی وایر و یا جدا شدن اتصال وایر از محل اصلی است. برای رفع این مشکل باید وایر را به درستی در جایگاه صحیح متصل کنید.

6-شکستن چینی الکترود

جرقه زن از یک الکترود و سرامیک جرقه زن تشکیل شده است و بدلیل آنکه به مدت طولانی در معرض حرارت قرار دارد، این قطعه ممکن است خراب و دچار شکستگی شود و در کارکرد دستگاه اختلال بوجود آورد.

برای رفع این مشکل الکترود باید توسط سرویس کاران حرفه ای مجموعه سامیار سرویس تعویض شود. برای اطلاع از هزینه سرویس پکیج به سایت سامیار سرویس مراجعه فرمایید.

7-خرابی ترانس جرقه زن

یکی دیگر از دلایل خرابی جرقه زن پکیج بوتان ، خرابی ترانس جرقه زن است. ترانس جرقه زن داخل دستگاه جاسازی شده است و وظیفه ایجاد ولتاژ 20000 دارد و خرابی آن می تواند در عملکرد جرقه خوردن دستگاه اختلال بوجود بیاورد. برای رفع این مشکل باید جرقه زن را تعویض کنید.

8-خراب شدن فندک پیزو الکتریک

پکیج بوتان برای روشن شدن شمعک به قطعه ایی برای تولید جرقه نیاز دارد، این قطعه همان فندک نام دارد که در پکیج بوتان از فندک پیزو برای ایجاد جرقه جهت شعله استفاده می شود.

فندک پیزو، یک سنگ چخماقی دائمی دارد که دارای طول عمر زیادی است. زمانی که فندک پکیج بوتان خراب شود جرقه زده نمی شود و پکیج روشن نمی شود. بهترین کار برای رفع این مشکل این است که فندک را تعویض کنید.

9-خرابی برد

خرابی برد در پکیج

 پکیج های جدید از یک یا چند برد تشکیل شده است. مزایای استفاده از برد در پکیج این است که عیب ها را اسان تر شناسایی می کند. در پکیج های دارای نمایشگر از یک برد برای کنترل استفاده می شود.

اگر تمام موارد بالا را مورد بررسی قرار دادیم و علت خرابی جرقه زن پکیج دیواری بوتان جزو موارد بالا نبود، می توان گفت مشکل از برد دستگاه است. بهترین کار این است که از یک تکنسین حرفه ایی کمک بگیرید.

banner moshavere samyar

سامیار سرویس بهترین مرکز تعمیرات پکیج بوتان

در این مقاله کلیه ی عواملی که موجب جرقه نزدن پکیج بوتان می شود را مورد بررسی قرار داده ایم و روش های رفع این مشکل را برایتان بیان کردیم.

مجموعه سامیار سرویس به شما توصیه می کند که اگر در تعمیر پکیج بوتان و تعویض خدمات پکیج تخصص لازم را ندارید حتما برای سرویس پکیج خود از یک متخصص کمک بگیرید. مجموعه سامیار سرویس پیشرو در سرویس و تعمیر پکیج در تهران، آماده برای خدمت رسانی به شما است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *