مطالب

چرا پکیج بوتان آب را گرم نمی کند ؟

گرم نشدن آب پکیج بوتان

پکیج دیواری وظیفه گرم کردن آب مصرفی و مدار گرمایش را دارد اما گاهی به دلیل خرابی یکی از قطعات ممکن است در عملکرد دستگاه اختلال به‌وجود آید. سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که علت سرد بودن آب چیست؟ ما در این مقاله 9 علت گرم نشدن آب پکیج بوتان را به طور کامل توضیح داده ایم.

 

بوتان removebg preview

9 دلیل گرم نشدن آب پکیج بوتان

اولین کاری که برای عیب یابی و تعمیر پکیج بوتان برای گرم نشدن پکیج باید انجام دهید، مراجعه به صفحه نمایش دیجیتال است. صفحه نمایشگر با نشان دادن علائم و کد خطا، ایراد دستگاه را اعلام می کند و شما راحت تر می توانید برای تعمیر اقدام کنید.

در این بخش علت گرم نشدن آب پکیج بوتان را مورد بررسی قرار داده ایم.

1. عدم تشکیل شعله در داخل پکیج

عدم تشکیل شعله در داخل پکیج

یکی از دلایل گرم نشدن آب پکیج دیواری بوتان عدم تشکیل شعله است. تشکیل نشدن شعله نیز دلایل مختلفی دارد. عملکرد سیستم جرقه زن باعث تشکیل شعله می شود، پس ابتدا سیستم جرقه زن را بررسی کنید. اگر عملکرد سیستم جرقه زن مشکل داشته باشد، سیستم برق را چک کنید و اگر برق و سیم کشی مشکلی نداشت، جرقه زن را تعویض و یا تعمیر کنید. یکی دیگر از دلایل تشکیل نشدن شعله خرابی الکترود احتراق می باشد، در این حالت نیز آب پکیج گرم نمی شود.

بعد از اینکه مطمئن شدید سیستم جرقه زن به درستی عمل می کند، عوامل دیگر را که باعث تشکیل نشدن شعله می شود را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • ممکن است عدم تشکیل شعله به این دلیل باشد که گاز رسانی به خوبی انجام نشود. ابتدا شیر ورودی جریان گاز را بررسی کنید و از باز بودن آن اطمینان حاصل کنید.
  • اگر میزان فشار گاز بیش از اندازه باشد، باید فشار گاز را تنظیم کنید تا شعله تشکیل شود.
  • لوله ها را هواگیری کنید زیرا در صورت وجود هوا در لوله گاز ممکن است شعله ایجاد نشود.
  • شیرگاز پکیج را تنظیم کنید تا عیبی در شیر گاز وجود نداشته باشد.

 

banner moshavere samyar

 

 

2. خاموشی مشعل بعد از تشکیل شعله اولیه

یکی دیگر از علت های گرم نشدن اب پکیج دیواری بوتان می تواند به دلیل خاموش شدن مشعل بعد از تشکیل شعله اولیه باشد.

یکی از دلایل زیر ممکن است موجب به‌وجود آمدن این مشکل باشد.

نوسان فشار آب ورودی به پکیج

ایراد در لوله کشی و یا پمپ خانگی است، یا پمپ موجود در پکیج موجب نوسان فشار آب می شود.

نوسان برق

نوسان جریان برق باعث بروز خاموشی شعله بعد از مدتی می شود. سیم کشی برق و میزان ولتاژ برق را بررسی کنید.

فاصله سنسور شعله مشعل

سنسور شعله باید در فاصله استانداردی از برنر قرار بگیرد، اگر این فاصله تنظیم نباشد جرقه زن به خوبی کار نمی کند. با سرویس پکیج به صورت دوره ای این مشکل کمتر به وجود می آید.

 

بررسی پرشر سوئیچ هوا و پرشر سوئیچ آب

یکی از اصلی ترین دلیل گرم نشدن آب پکیج بوتان ایراد فنی در پرشر سوئیچ هوا و پرشر سوئیچ آب پکیج است. اگر پکیج بوتان آب را گرم نمیکند باید پرشر هوا و آب را مورد بررسی قرار دهید و اتصالات آن ها را نیز از نظر فنی بررسی کنید.

 

3. خاموش شدن پی در پی پکیج بوتان

خاموش شدن پی در پی پکیج بوتان

یکی از علت های گرم نشدن پکیج بوتان بدلیل خاموش و روشن شدن مکرر شعله در پکیج است.

روشن و خاموش شدن پکیج ممکن است دلایل زیر را داشته باشد:

کاهش سطح آب

یکی از مهمترین علت های خاموش و روشن شدن شعله و گرم نشدن آب، کاهش سطح آب در گردش است. زمانی که میزان آب در گردش خیلی کم باشد باعث می شود همان آب کم به سرعت گرم شود و سپس پکیج خاموش شود. میزان آب گرم بسیار کم بوده و در هنگام استفاده از آب گرم مصرفی به سرعت دمای آب کم می شود و آب سرد شود.

  • علت دیگر این مشکل تنظیم حداکثر دمای تنظیم شده است، اگر میزان دمای تنظیم شده کم باشد، سیستم به سرعت آب را به آن دما می رساند و سنسور عمل کرده و پکیج خاموش می شود.
  • اگر تعداد رادیاتورها به‌درستی انتخاب نشده باشد، هنگام استفاده از رادیاتورها ممکن است شعله خاموش و روشن شود و در نتیجه آب پکیج گرم نمی شود.

4. گرم نشدن آب پکیج و خرابی فلوسوئیچ

کارکرد اصلی فلوسوئیچ یا فلومتر پکیج برای تشخیص باز و بسته شدن آب گرم مصرفی بوده است. در بیشتر پکیج ها زمانی که آب گرم مصرفی را باز می کنید، نشانگر شروع به چشمک زدن می کند. در برخی دیگر از مدل ها علامت شیر آب در صفحه نمایشگر چشمک می زند. اگر این نشانگر درست کار نکند یعنی گرم نشدن اب پکیج بوتان به علت خرابی فلومتر یا فلوسوئیچ است. برای تشخیص این مورد باید از یک متخصص کمک بگیرید.

 

5. خرابی سنسور دما NTC

سنسورNTC ، تشخیص دمای آب را برعهده دارد. سنسور دما اگر خراب باشد و درست عمل نکند، درجه، دمای اشتباهی به برد می فرستد و دستگاه آب را گرم تشخیص می دهد و همین باعث روشن نشدن پکیج و گرم نشدن آب مصرفی می شود.

 

6. رسوب گرفتن پکیج دیواری

رسوب گرفتن مبدل یکی از دلایل گرم نشدن آب پکیج است. نصب فیلتر در مسیر آب در لوله های ورودی آن از رسوب گرفتگی جلوگیری می کند. این امر را بهتر است به یک تعمیرکار پکیج بوتان بسپارید.

 

7. خرابی شیر سه طرفه موتوری و گرم نشدن آب

خرابی شیر سه طرفه موتوری و گرم نشدن آب

در پکیج های دو مبدل معمولا دارای شیر سه طرفه است، اگر شیر سه طرفه معیوب شود و درست باز و بسته نشود حتی اگر شعله هم تشکیل شود به دلیل وارد نشدن آب گرم به مبدل ثانویه، آب پکیج گرم نمی شود.

یک راه حل برای تشخیص خرابی شیر سه طرفه وجود دارد. پکیج را در حالت زمستانه قرار دهید، بعد شیر موتوری را باز کرده و آب گرم را باز کنید. از درست حرکت زبانه های آنها اطمینان حاصل کنید و در صورت نیاز آن را باز کرده و شستشو دهید تا رسوبات آن از بین برود. قبل از شروع از برق 220 ولت AC شیر سه طرفه مطمئن شوید.

 

8. گرم نشدن آب پکیج و خرابی سوپاپ بای پاس

سوپاپ بای پاس زمانی که مسیر گرمایش با افت فشار زیاد مواجه می شود و یا به طور کلی مسدود می شود، برای آنکه به پمپ فشار زیاد نیاد، سوپاپ بای پس در مدار تعبیه شده تا مسیر رفت و برگشت مدار گرمایش را به هم متصل کند و روند گردش آب راحت تر انجام شود.

زمانی که سوپاپ بای پس، باز بماند، مقداری آب در مسیر سوپاپ اطمینان همواره در گردش است و همین دلیل آب گرم مصرفی دمای مطلوبی ندارد. شما میتوانید با باز کردن سوپاپ بای پس و تمیز کردن لوله مسی که درون آن قرار دارد، و یا با تعویض سوپاپ بای پس پکیج این مشکل را حل کنید.

 

banner moshavere samyar

 

9. ایراد در فلومتر علت ولرم بودن آب پکیج بوتان

ایراد در فلومتر موجب مشکل در پکیج از جمله ولرم بودن آب پکیج می شود. برای حل این مشکل باید مراحل زیر را دنبال کرد:

  • یک ولت متر سالم را بر روی 20 ولت جریان DC می گذاریم و سپس سه رشته سیمی که توسط حسگر فلومتر به پنل کنترل متصل می شود را پیدا می کنیم.
  • دو پایه ی ولت متر را بر روی سیم های حسگر قرار دهیم.
  • یکی از سیم ها مربوط به اتصال به بدنه است که معمولا مشکی است و دو سیم دیگر قرمز و زرد است. ولتاژ را بین سیم های مشکی، قرمز، زرد مقایسه می کنیم که باید یک عدد یکسان را نشان دهد.
  • با نگه داشتن همان وضعیت شیر آب گرم را باز می کنیم.
  • در این حالت باید ولتاژی که ولت متر نشان می دهد، تغییر کند و با زیاد شدن شدت آب میزان تغییر بیشتر می شود و مقدار ولتاژ کم می شود.
  • اگر شیر آب را ببندیم ولتاژ باید به مقدار قبل برگردد، در این صورت نشان می دهد که فلومتر پکیج درست عمل می کند. در غیر این صورت فلومتر خراب است و باید تعویض شود.

بهترین مرکز تعمیرات پکیج دیواری بوتان

در این مقاله علت گرم نشدن آب پکیج بوتان را به طور کامل توضیح دادیم.سامیار سرویس، مرکز تعمیرات پکیج در تهران، به شما توصیه می کند سرویس دوره ایی پکیج خود را به طور منظم انجام دهید و در صورت بروز مشکل در عملکرد پکیج خود حتما از یک تکنسین حرفه ایی کمک بگیرید. مجموعه سامیار سرویس با دو دهه سابقه درخشان جهت سرویس و تعمیر پکیج برای خدمات رسانی به شما آماده است.

4.2/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *